Презентація "Вокально-темброва культура ансамблю"

Про матеріал

Матеріал про темб-його забарвлення,властивості,вокально-темброву єдність,види.

Хорова органіка відносно характеристик тембру

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вокально-темброва культура ансамблюпідготувала студентка 311-м групи. Літвін Катерина

Номер слайду 2

Що таке тембр і яким він буває?У вокально-виконавській практиці поняття «тембр», розглядається як забарвлення голосу. Він є художнім засобом виразності, спрямованим на емоційний прояв переживань виконавцями. Тембр залежить від вроджених фізіологічних та акустичних властивостей голосового апарату людини, а також від підсилення або ослаблення звуку в голосі людини, від кількості та інтенсивності обертонів. Забарвлення звуку:теплий; холодний; світлий; темний; м’який; жорсткий. Співаки-ансамблісти мають використовувати темброве забарвлення голосу та обирати його відповідно до художнього образу твору. В залежності від характеру твору забарвлення голосу може бути різним. Веселій композиції притаманний світлий звук. Скорботній або драматичній – темний. Тембр буває:

Номер слайду 3

Pro-Ансамбль Голоси у партії складаються за схожим тембровим забарвленням, обсягом діапазону та однорідністю. Вокально-ансамблеві голоси розрізняються за класифікацією та різновидами. Сопрано: лірико-колоратурне та ліричне – входять до складу С1, драматичне – С2. Альт: меццо-сопрано складає партію А1, контральто – А2. Тенор: ліричний – застосовується у партії Т1, лірико-драматичний – Т1 та Т2, драматичний – Т2. Баритон: ліричний і драматичний – входять до складу Б1. Бас: ліричний – Б1, драматичний – Б2

Номер слайду 4

Розберемося з партіями. Сопрано і тенори – високі голоси, вони яскраві та мають світле забарвлення. Альти і баси – низькі голоси, яким притаманна насичена, густа тембральна барва. Усі вокально-ансамблеві партії розподіляються на перші та другі голоси, які мають відповідне художнє завдання та тембральне значення По-перше, divizi гармонічно наповнює звучання, по-друге, тембрально його збагачує. Співвідношення легкого та м’якого С1 та сильнішого С2 насичує звучання; це стосується також голосів Т1 та Т2. Поєднання низьких голосів, а саме більш глибокого А1 та масивнішого і соковитішого А2 або Б1 та Б2, створює об’ємність звучання. Важливо, щоб вокально-ансамблеві партії складались із голосів за вищевказаною класифікацією – задля кращого відтворення барв, притаманних тому чи іншому характеру твору.

Номер слайду 5

Нашо нам та класифікація !?Відповідь знайома нам ще з дитинства,бо таку саму ми отримували на надокучливі питання- відповідь «ДЛЯ КРАСИ!»З тембром працює той самий прийом! Злиття всіх тембрів надає особливого колориту загальноколективній звучності. Темброве забарвлення збагачує спів, розкриває красу звучання колективу, емоційно впливає на слухачів, сприяє втіленню художнього змісту твору. Особливо, варто звернути увагу на такий аспект як «чоловіче-жіноче»!Адже, тембральне забарвлення у співвідношенні жіночих і чоловічих голосів має різну щільність звуку. Жіночі голоси використовуються композиторами при більш легкому, прозорому звучанні, чоловічі голоси – у звитяжних, героїчних, драматичних моментах.

Номер слайду 6

Є-єдність. і-і ніяк інакше )Темброва єдність вокально-ансамблевих голосів залежить від однакової манери формування звуку, що вимагає від усіх виконавців округлого (прикритого) звучання голосних та їх рівності у співі. Голосним «а», «е», «и», «і», «о», «у», «ю», «є», «я», «ї» притаманна різна форма положення рота під час їхнього вокального виконання. Тому у колективному музикуванні важливо вирівняти усі голосні, наближуючи їх одна до одної у формуванні: голосна «а» до «о», «і» до «у», «е» до «и». Водночас варто пам’ятати, що надмірне округлення голосних може спотворити їхнє природне звучання- потрібно відчувати міру наближення різних голосних одна до одної.

Номер слайду 7

Україна-НЕЗАЛЕЖНА!А ОСЬ У ТЕМБРА Є ЗАЛЕЖНІСТЬ…Тембральне звучання залежить від поетичного слова та музичної інтонації, які несуть у собі відповідну емоційну барву: радість, злість, любов, ненависть тощо. Відповідні художні образи втілюються у виконанні певним забарвленням звуку. Тембр є виразом почуттів: будь-яке переживання потребує характерного тембру у виконанні. У зв’язку з цим у співаків необхідно виховувати сприйняття та чуттєвість до тембрового забарвлення голосу, вміння втілювати у ньому свої емоції. Змінні темпи в межах однієї композиції свідчать про зміну характеру та відповідне звукове забарвлення.

Номер слайду 8

Підведемо підсумки:1. Не будьте залежними від емоцій, як тембр;2. Щоб у темну,холодну ніч, подушка завжди була м’якою, а ковдра теплою. Ваші думки були світлими,а навколо вас було менше жорстоких людей.3. Побажання другого пункта вмістило в себе всі види тембру.придумала це для того,щоб асоціативно можна було запам’ятати важливу інформацію!

pptx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку