Воркшоп: «Психологічне здоров’я педагога як умова ефективної професійної діяльності в системі сучасної освіти»

Про матеріал
Воркшоп,мета якого актуалізація установок слухачів на самореалізацію у професійній діяльності, формування навичок саморегуляції психоемоційного стану.
Перегляд файлу

 


Воркшоп: «Психологічне здоров’я педагога як умова ефективної  професійної діяльності в системі сучасної освіти»

 

 

Мета: актуалізація установок слухачів на самореалізацію у професійній діяльності, формування навичок саморегуляції психоемоційного стану.

 

План

етап

Мета(завдання)

обладнання

час

1

Вступ.

Актуальність проблеми.

Буклет

1 хв.

2

Вправа «Який в тебе ліхтарик?»

 

Розвиток позитивного самосприйняття, вміння бачити себе, виділяючи насправді важливе.

 

Бланк з малюнком ліхтарика для кожного учасника, ручки.

 

3 хв.

3

Вправа «Подія»

відпрацювання елементів позитивного мислення при подоланні проблеми, формування позитивного ставлення до усіх подій життя.

Аркуші паперу для кожного учасника, ручки.

 

5 хв.

4

Вправа «Моя афірмація»

Створення позитивного настрою, закріплення  навичок позитивного мислення.

картки з позитивними твердженнями - афірмаціями

 Додаток 1

1 хв.

5

Вправа «Метафора оптиміста»

Формування навичок позитивного сприйняття світу

Аркуші паперу для кожного учасника, ручки.

 

5 хв.

6

Інформаційне повідомлення «Позитивне мислення –могутня сила в боротьбі зі стресом»

Презентація техніки «Буквальний рефреймінг в аудиальній субмодальності»

Додаток 2

2 хв.

7

Вправа «Подарунок»

 Створення позитивного настрою. Рефлексія

Паперові мішечки для кожного учасника, ручки.

2.хв.

8

Притча «Побач позитив!»

Осмислення значення позитивного мислення

Додаток 3

1хв.

 

 


 «Психологічне здоров’я педагога як умова ефективної  професійної діяльності в системі сучасної освіти»

 

Навряд чи можна вважати перебільшенням твердження

про те, що саме психічна саморегуляція в її сучасному

виді є головним умінням людини адаптуватися до життя та

діяти адекватно обставинам, досягаючи бажаного щастя.

1.Вступ.

Побудова Нової української школи вимагає від освітян: кардинальних змін у ставленні педагога до власної педагогічної діяльності та досвіду; усвідомлення наявних стереотипів педагогічних дій і сприйняття учня, його навчальної діяльності та власної ролі в освітньому процесі;  реального учіння протягом життя, пов’язаного з професійною діяльністю; врахування власних індивідуально-професійних особливостей.

Професія учителя є інтелектуально й емоційно напруженою діяльністю, із значним навантаженням адаптаційно-компенсаторних механізмів всього організму на фізичному рівні й на психологічному (особистісному) рівні. Отже, всебічні зміни, що відбуваються в освітньому середовищі, безперечно зумовлені викликами сучасності, а педагоги мають швидко й ефективно реагувати на суспільні зміни шляхом постійного свідомого учіння, оновлення знань про світ, свободи мислення, розвиненості гнучкості мислення. Постає проблема здійснення психологічної допомоги учителю щодо подолання психоемоційної напруги.

Досягнення сучасної  практичної психології дозволяють ефективно вирішувати  завдання виховання та самовиховання активної, оптимістичної особистості вчителя за допомогою формування  в неї навичок позитивного мислення, як одного з способів психічної саморегуляції. Здатність позитивно мислити є досить цінним умінням для людини 21-го століття.

Мислити позитивно - означає бути частиною рішення. А мислити по стратегії самосаботажа - означає бути частиною проблеми.

Картинки по запросу фонарик рисунок2. Вправа «Який в тебе ліхтарик?»

 

Уявіть собі, що звичний світогляд людини - це ліхтарик, який увесь час включений. Все, що ми знаємо в житті і вже використовуємо, - це день. А усе нове, незнайоме, усі зміни - це ніч. Уявляйте далі: людина з ліхтариком претензій заходить в темне місце, тобто в нову життєву ситуацію, в новий досвід. Як ви вважаєте, якого кольору стане все навкруги для нього? Але якщо у людини на ліхтарику написане "дивовижне" і він теж заходить до темної кімнати, в якому світлі опиниться те, що його оточує? Яким ліхтариком ви освітлюєте своє життя? Якщо ви опинитесь у темній кімнаті невідомого, яке відображення ви помітите? (напишіть). Запишіть надпис на своєму ліхтарі. Яким ліхтариком ти освітлюєш своє життя, таке відображення світу і отримуєш.

Образа, злість, скарги, невдоволення, критика себе та інших – все це найшкідливіші для нашого організму емоції. Наш мозок викидає гормони стресу на будь-які подразники, що загрожують нашому спокою. При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони чи вигадані. Тому і на надуману проблему організм відреагує, як на справжню. Отже, важливо навчитись контролювати свої думки і емоції. Відомий дослідник стресу Сельє зазначав, що має значення не те, що з вами відбувається, а те, як ви це сприймаєте.

Картинки по запросу идея3. Вправа «Подія»

  • Описати в загальному негативну подію чи ситуацію з власного досвіду;
  • Передати аркуш учаснику, котрий сидить праворуч;
  • Отримавши листок з описом негативної події іншого учасника, написати один позитивний аспект цієї події. (- Отримавши аркуш, пишіть швидко ту ідею, яка першою спала на думку.)

 - Ви отримали назад свій листок. Перечитайте позитивні ідеї та аспекти. - Чи є в списку ті, які ніколи не спадали вам на думку? - Якби ці ідеї виникли на момент перебігу чи одразу після негативної ситуації, чи допомогли б ці поради вам легше її пережити? - Яке значення має позитивна інтерпретація подій нашого життя?

Часто ми забуваємо про важливу властивість нашої психіки - сприймати думки, слова і інтонацію, з якими вони були сказані (внутрішня мова теж вважається), як керівництво до дії. Можна себе програмувати як на позитив, так і негатив. Існує техніка аффірмацій - коротких фраз, усвідомлених, чітко сформульованих позитивних думок, які людина повторює навмисно для того, щоб замінити негативні переконання. Це позитивні твердження. Ці фрази, наповнені  упевненістю і силою.

Похожее изображение4. Вправа « Моя афірмація»

Пропоную вам витягнути картку з позитивним твердженнями - афірмаціями. Прочитати і вимовити прочитане. Якщо вам якась картка не сподобається, можете витягнути іншу, яка вам близька чи записати свою. (Додаток 1)

Картинки по запросу афірмація5. Вправа «Метафора оптиміста»

Складається з шести характеристик, розташованих в певній послідовності. Послідовність: колір, смак, запах, зовнішність, звук, якість переживань. Перше слово кожного рядка - назва вірша. (Слово: РОБОТА)

 

 

6. Інформаційне повідомлення

Картинки по запросу Буквальный рефрейминг в аудиальной субмодальності Дуже часто ми вдаємося до скарг на своє життя тим самим програмуючи себе на негатив. І це працює дуже ефективно, коли ми самі провокуємо невдалі ситуації, які ще більше закріплюємо своєю улюбленою скаргою, що поступово стає сталим переконанням.

Щоб цього не сталося є проста техніка. В літературі вона позначається як Буквальний рефрейминг в аудиальной субмодальності. (Арсеньев) Щоб зробити цю техніку, випишіть свою чергову скаргу на лист, візьміть список (додаток 2) і кожний з його пунктів закінчуйте своєю черговою скаргою. Читати потрібно вголос, з вираженням, підганяючи інтонацію під контекст.

Техніка весела, а головне, ефективна - як правило, вистачає одного прогону через список, щоб чергова скарга була прибрана, але за умови що вони ще не встигли укорінитися в несвідомому і стати стійким переконанням.

7. Вправа «Подарунок».

Пропоную записати побажання, позитивні мотиватори, почуття і настрої   і подарувати своєму сусіду праворуч. Сказати комплімент до людини  замінивши, усі приголосні букви в його  імені на букву Х і подарувати «Подарунок». Вимовіть ім’я  голосно, по складах, намагаючись видихати повітря на кожному складі. (Додаток 5)

        Отже, важливо навчитись звертати увагу на позитивні моменти життя і вміти бути вдячними за них. Негативне запитання «За що?» бажано перетворювати на позитивне «Для чого?». Для чого у моєму житті з'явилась та чи інша неприємна ситуація? Які висновки я маю з неї зробити?  Якщо з таких позицій підходити до життєвих ситуацій, то вони перестають сприйматися як проблеми, і життя починає сприйматись як школа, де події і ситуації складаються таким чином, щоб ми могли навчитись саме тому, що нам потрібно. 

Дивились двоє в одне вікно:

Один угледів саме багно.

А інший – листя, дощем умите,

Блакитне небо і перші квіти,

Побачив другий – весна давно!...

Дивились двоє в одне вікно .

Картинки по запросу притча Якось старий китайський вчитель сказав своєму учневі: - Будь ласка, гарненько оглянь цю кімнату і спробуй відзначити в ній все, що має коричневий колір.Слухання притчі «Побач позитив!» (Додаток 3)

 

 


Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я достойна больших

успехов.

 

 

 

Я излучаю радость и счастье

 

 

 

У меня есть

внутренняя сила

 

 

 

 

 

 

 

У меня есть мудрость, чтобы знать, что нужно изменить

 

 

обладаю уникальными свойствами и способностями, потому что я женщина.

 

 

 

 

 

       Я получаю удовольствие

      от своей работы. Великий учитель живет во мне!

 

 

 

 

Я чувствую себя сияющей, полной обильной энергии и здоровья

 

 

 

 

 

      Я могу принять себя      такой, какая я есть

 

 

 

 

Я стремлюсь

 к цели моей жизни

 

 

 

 

 

 

 

У меня есть силы, чтобы любить и быть любимой

 

 

 

 

 

 

 

 

    Я забочусь

 только о том, что я думаю о себе

 

 

 

 

Я сильная и 

я в безопасности

 

 

 

 

                                                                                                        Додаток 2

 

Буквальный рефрейминг в аудиальной субмодальности

 

1. Хор ветеранов поет:

2. Женщина упала в лужу, лежит и говорит:

3. Сталин говорит Берии:

4. Встретились два лжеца. Один говорит другому:

5. Один компьютер посылает сообщение другому:

6. Заголовок в газете:

7. Надпись на могильной плите:

8. В море выловили бутылку с запиской:

9. Вы проснулись через сто лет и сказали:

10. Мозг решил пошутить и послал такую мысль:

11. Лучший способ испортить себе жизнь — думать, что:

12. Вот какая мысль пришла в голову слону:

13. Великий колдун признался друзьям:

14. Заразный микроб делился с друзьями:

15. Петух взгромоздился на забор и крикнул:

16. Вы включили радио-и услышали:

17. Вдали раздался смех, а рядом вы услышали шегтот:

18. Начало речи президента:

19. Генерал обратился к стоящему по стойке “смирно” солдату:

20. Папа говорил маленькому сынишке:

21. Пароль для шпиона:

22. Надпись в женском туалете:

23. Пьяница проснулся в вытрезвителе и сказал:

24. Плохая еда вызывает плохие мысли. Например, такую:

25. Тот, кто ест огурцы, думает:

26. Чтобы не достичь желаемого, надо думать:

27. Плакат, висящий в кабинете президента США, гласит:

28. Сумасшедший говорит соседу по палате:

29. Через десять лет вы с улыбкой вспомните, что когда-то думали:

30. Начинайте знакомство с новым человеком словами:

31. Папирус в гробнице фараона начинался словами:

32. Вы подплываете к тонущему и говорите:

33. Пилот горящего авиалайнера говорит штурману:

34. Выбирая профессию, надо учесть тот факт, что:

35. Проснувшись утром, повторите не менее пяти раз:

36. Тост в новогоднюю ночь:

37. Великолепный анекдот:

38. Сожгите записку со словами:

39. Причина развода, которую заявил в суде муж:

40. Войско берет крепость с криками:

41. Штопая носки, хорошо думать:

42. Хотите порадовать врача? Скажите ему:

43. Папа Карло прорезал рот Буратино. Его первыми словами были:

44. Неизвестное откровение Будды:

45. Вор-карманник не выходил на работу, если вспоминал:

46. Детская игра под названием:

47. Вы едете в поезде, и в стуке колес вам слышится:

48. У величайшего врача была проблема. Он говорил о ней так:

49. Оживили труп. После оживления он сказал:

50. Возьми громкоговоритель, выйди на площадь и скажи:

  

Додаток 3

Притча «Побач позитив!»

 

Якось старий китайський вчитель сказав своєму учневі:

 - Будь ласка, гарненько оглянь цю кімнату і спробуй відзначити в ній все, що має коричневий колір.

Молодий чоловік озирнувся. У кімнаті було багато коричневих предметів: дерев'яні рами картин, диван, карниз для фіранок, парти, книжкові палітурки і ще безліч різних дрібниць.

 - А тепер закрий очі і перерахуй всі предмети ... блакитного кольору, - попросив учитель.

Молодий чоловік розгубився:

 - Але я нічого не помітив!

Тоді вчитель сказав:

 - Відкрий очі. Подивися тільки, скільки тут блакитних речей.

Це було правдою: блакитна ваза, блакитні рамки фотографій, блакитний килим, блакитна сорочка старого вчителя. І вчитель сказав:

- Подивися ж на всі ці втрачені предмети!

Учень відповів:

 - Але це ж хитрість! Адже я за вашою вказівкою шукав коричневі, а не блакитні предмети.

Учитель тихо зітхнув, а потім посміхнувся: - Саме це я й хотів тобі показати. Ти шукав і знаходив тільки кoричневий колір. Так само відбувається з тобою і в житті. Ти шукаєш і знаходиш тільки погане і пропускаєш хороше.

 - Але мене завжди вчили, що слід очікувати найгіршого, і тоді ніколи не

опинишся розчарованим. А якщо гірше не відбувається, то мене чекає приємний сюрприз. А якщо я завжди буду сподіватися на краще, то я лише піддам себе ризику розчарування.

 - Упевненість в користі очікування гіршого змушує нас випускати з уваги все хороше, що відбувається в нашому житті. Якщо ти очікуєш гіршого, то обов'язково його й отримаєш. І навпаки. Можна знайти таку точку зору, з якої кожне переживання матиме позитивне значення. З цієї хвилини ти будеш шукати у всьому і в кожному щось позитивне.

 

Додаток 4

 

Упражнение. Метафора.

В конце прошлого века во Франции художники от­крыли новый способ создавать удивительные полот­на. При ближайшем рассмотрении нарисованные ими картины, к удивлению зрителей, оказывались сочета­нием огромного числа точек разных цветов. Если по­дойти к картине поближе, то она превращалась в пе­репутанные цветные точки. Художников, пишущих свои полотна при помощи точек, назвали «пуантили­стами».

Если вы захотите рассмотреть такую картину с не­которого расстояния, беспорядочные мазки превра­тятся в волшебные образы, оживляющие полотна пу­антилистов. Вы увидите чудесные луга и леса, горные долины, водопады и морские просторы. Удивительно - иногда достаточно просто отойти и посмотреть на мир с другой точки, и он поразит вас своим богатст­вом и красотой.


                                                                                                                 Додаток 5

 


 

 

 

Тобі сьогодні особливо пощастить

 

     

 

 

 

 

Життя готує тобі приємний сюрприз

 

 

 

 

 

 

            Все складається для тебе

               найкращим чином

 

 

 

 

 

         Настав час зробити те,

що ти постійно відкладаєш!

 

       

 

        Сьогодні твій день, щасти тобі!

 

 

 

 

 

 

     Сьогодні Фортуна з тобою разом

 

 

 

 

     

 

Ти готова зробити найважливіший          крок у своєму житті

 

 

 

 

 

Пам’ятай: ти народилася щоб бути щасливою!

 

 

 

 

 

 

       Сьогодні очікуй прибутку

 

     

 

 

 

          

Люби себе такою, яка ти є, -       неповторною!

 

 

 

 

 

            Пам’ятай, що ти кохана!

 

 

 

 

 

 

Потурбуйся про здоров’я свого тіла!

 

 

 

       

Зроби собі подарунок, ти на нього   заслужила!

 

 

 

 

 

 

         Вищі сили оберігають тебе!

 

 

 

 

     

 

У тебе є все, щоб насолоджуватись життям!

 

 

 

 

 

Всі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку