Мета: Розглянути шляхи зараження ВІЛ-інфекції та її вплив на організм
людини, познайомити з методами запобігання ВІЛ-інфікуванню;
формувати толерантне ставлення до людей, які живуть з ВІЛ-інфекцією;
виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.
Очікувані результати від уроку:
-вміти розшифрувати поняття ВІЛ/СНІД;
-зрозуміти як потрапляє ВІЛ-інфекція в організм людини, як ВІЛ не передається;
-формувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.
Урок з психології
Тема: Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Як ВІЛ не
передається. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.
Мета: Розглянути шляхи зараження ВІЛ-інфекції та її вплив на організм
людини, познайомити з методами запобігання ВІЛ-інфікуванню;
формувати толерантне ставлення до людей, які живуть з ВІЛ-інфекцією;
виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.
Обладнання: комп’ютер, кольоровий папір, плакати, вислови відомих людей.
Тип уроку: комбінований
Основні терміни: ВІЛ. СНІД. Толерантність.
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Організаційний етап.
1. Вітання гостям
2. Бажання успіху один одному
3. Але перед початком роботи давайте згадаємо правила, яких ми повинні дотримуватись протягом всього уроку :
- бути дисциплінованим
- бути уважним
- не перебивати один одного
- брати активну участь у роботі
4. Вправа «Очікування».
Хочу розпочати сьогоднішній урок зі слів Миколи Чернишевського: «Здоров'я ніколи не може втратити своєї ціни в очах людини, тому і в достатку, і в розкоші погано жити без здоров'я».
Тож продовжимо з вами говорити про те як прожити довго і бути здоровим та щасливим.
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Я розповім вам притчу, а ви уважно її послухайте.
«Усе в твоїх руках»
Дуже давно у старовинному місті жив великий мудрець, слава про розум якого поширювалася далеко від його рідного краю. Проте був у місті і чоловік, який заздрив славі мудреця. І вирішив він придумати таке запитання, на яке той не зміг би відповісти. Спіймав він метелика і подумав: «А що, як я спитаю у мудреця, який метелик у моїх руках: живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні, і метелик помре, а як скажу, що мертвий, я розтулю долоні, і метелик злетить. Тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший».
Так заздрісник і зробив. Та коли він запитав мудреця про метелика, мудрець, який насправді був надзвичайно розумною людиною, відповів: «Усе в твоїх руках».
Ця історія присвячується всім вам. Щоб всі ви зрозуміли, що ваше здоров'я залежить тільки від вас.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Діти, сьогодні на уроці я пропоную вам самостійно оцінити один одного. Будьте дуже уважні, тому що на картках,які лежать у вас на столах ви повинні будете поставити оцінки.
У попередніх класах ви вже знайомились із поняттями ВІЛ і СНІД. Сьогодні ми детальніше розглянемо і розширимо свої знання з цієї теми.
На дошці написані слова «ВІЛ», «СНІД».
В – вірус, дуже маленький мікроорганізм, що пошкоджує імунну систему людини. Він вражає клітини і може не проявляти себе багато років. Та навіть коли людина здорова, може передавати вірус іншим людям.
І – імунодефіциту – вражаючи імунну систему виникає дефіцит її, тобто нестача.
Л – цей вірус живе тільки в людському організмі.
А тепер розшифруємо значення літер в абревіатурі СНІД.
С – синдром – люди зі СНІДом мають сукупність різних симптомів хвороб.
Н – набутого – вірус людина отримала від того, хто його має.
І – імунного внаслідок того, що в організм потрапив вірус, імунна
Д – дефіциту система стає слабкою і вона вже не може захищати
людину від хвороб.
Учні об’єднуються в групи і виконують завдання.
І група вивчає шляхи зараження ВІЛ.
ІІ група вивчає як ВІЛ не передається.
Презентація роботи груп.
Перегляд відео.
Вправа «Візьми цукерку».
Створення проблемної ситуації (учитель роздає цукерки всім учням крім двох).Обговорення.
Толерантність це …
Учитель: Діти, кожен із вас мабуть найбільше цінує в людях вірність, повагу, доброту, терпимість. А чи завжди ми ставимося до інших так, як хотіли б, щоб ставилися до нас?
З інформації Каріни ви дізналися, що ВІЛ/СНІД в Україні дійшов до масштабів епідемії. Тому треба усвідомити кожному, що ВІЛ-інфіковані люди живуть серед нас. Вони так як і ми мають почуття, бажання, надії. Але часто замість підтримки вони отримують негативне ставлення до них. Ми з вами вже знаємо, що вірус не передається від хворої людини до здорової в побуті, через повітря і предмети. Тож не потрібно давати хворому приводу думати, що його бояться оточуючі,а навпаки ставитись до нього з особливою повагою, йому це якраз дуже необхідно. Таким хворим потрібна тільки підтримка.
Учні розглядають проблемні ситуації.
Ганна дізналася, що мама її подруги Насті хвора на СНІД. Після цього Ганна перестала спілкуватися з Настею й пересіла на іншу парту.
Як ви думаєте, чи правильно вона зробила?
Сашко після школи займається баскетболом. Сергій, який займається з ним, ВІЛ-інфікований. Друзі Сашка, дізнавшись про це, вимагають, щоб Сергій залишив цю секцію. Що може розповісти Сашко своїм друзям про шляхи поширення ВІЛ?
Вероніка перестала ходити до школи. Зовсім недавно вона дізналася, що ВІЛ-інфікована. Вероніка боїться жахливого ставлення до себе однокласників. Що повинні робити однокласники, щоб Вероніка відчула себе потрібною суспільству?
Ілля розповів своєму другу Сашку, що він ВІЛ-інфікований. Чи повинен Сашко розповісти в класі про проблему Іллі? Які ваші дії, якщо він розповість про це вам?
Презентують свої роботи.
Руханка.
Вихованці заздалегідь підготували листи підтримки ВІЛ-інфікованій дитині.(Обговорення).
Читання вірша який присвячується ВІЛ-інфікованій дитині.
«Більше, ніж їжа та дах над головою, людині потрібне розуміння того, що вона комусь потрібна, що хтось її любить» Мати Тереза
Я думаю, що ці слова будуть висновком нашої роботи.
ІУ. Узагальнення та закріплення набутих знань.
«Правила безпеки».
У. Підсумок уроку.
Вправа «Усмішка».
Діти, запам’ятайте такі слова: «Подібно до того, як буває хвороба тіла, буває хвороба способу життя». Так сказав Демокріт. Тож бережіть і дбайте про своє здоров'я. Ваше здоров'я в ваших руках.