Урок 11-12
ВПРАВА 1. «Політ на повітряній кулі»
(викинь 5 з 10 Мішків права)
Урок 11-12
ВПРАВА 2. «Політ на повітряній кулі»
(викинь 5 з 10 Гирь баласту права)
Баласт на повітряних кулях складається з наступних прав:
Гра «Повітряні кулі»
Учні розподіляються на групи від п’яти до шести осіб. Кожна група отримує плакат та маркери. Учні малюють повітряну кулю, яка летить над океаном або землею чи горами. Баластні мішки з піском, що символізують десять прав людини, кріпляться на плакат (див. перелік нижче).
Учні уявляють, що вони подорожують на «кулі з правами людини». Куля починає падати, та пасажири повинні скинути баласт для того, щоб уникнути серйозної аварії. Завдання учнів – визначити пріоритетність прав людини, що в грі представлені мішками з баластом. Вони використовують наступні критерії для вибору. Чи умовно міститься одне право в іншому? Чи має якесь одне право особливе значення для демократії або для наших особистих потреб?
Однак куля продовжує падати та потрібно скидати додатковий баласт через рівні інтервали часу. Учні повинні скинути більше мішків з баластом. Після того, як чотири або п’ять мішків скинуті за борт, куля безпечно досягає землі.
Пленарне обговорення у колі. Кожна група представляє свій список всьому класу/групі та пояснює свої пріоритети. Потім списки порівнюються. Чи є багато відмінностей? Також потрібно провести обговорення про роботу в групах. Про що було важко домовитися? Чи було складно віддати пріоритет певним правам людини на противагу іншим? Очікується, що учні зроблять висновок про те, що можливо було дійти згоди, і всі перелічені права людини є важливими, але люди можуть розставляти свої пріоритети, якщо вони стоять перед вибором.
В умовах чинної конституції скасування будь-якого з цих прав призвело б до серйозної шкоди для демократії. Права людини є природними правами і тому не можуть бути відчужені. Таким чином, перегони на повітряних кулях це обігравання ситуації, і ми сподіваємося, що диктатура ніколи не увійде у наше життя.