Вправу «Хронологічний ланцюжок» можна використовувати на практичному занятті «Відлік часу та історії». З її допомогою розвивається вміння визначати послідовність подій або явищ у часі. Вправа дає можливість зрозуміти п'ятикласникам, що з часом усе змінюється.
«Литовський і польський уряди спочатку прихильно дивились на боротьбу козацтва з татарами; вони хотіли лиш, щоб це військо було суворо слухняне і не виходило у своїм житті й у своїх діях поза межі, які йому ставили представники державної влади. ... Козаки у своїй боротьбі з турецько – татарським світом поводилися зовсім самостійно, не рахуючись із думками і планами уряду. ».«…здійснюючи Декларацію про державний суверенітет України, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує н е з а л е ж н і с т ь У к р а ї н и та створення самостійної української держави — УКРАЇНИ»«Ти, княже, чужої землі шукаєш і дбаєш [про неї], а свою полишив. Нас же мало не взяли печеніги, і матір твою, і дітей твоїх. Якщо ти не прийдеш, не оборониш нас, — то таки нас візьмуть. Чи тобі не жаль отчини своєї, і матері, що стала старою, і дітей своїх?»АВБ
«Литовський і польський уряди спочатку прихильно дивились на боротьбу козацтва з татарами; вони хотіли лиш, щоб це військо було суворо слухняне і не виходило у своїм житті й у своїх діях поза межі, які йому ставили представники державної влади. ... Козаки у своїй боротьбі з турецько – татарським світом поводилися зовсім самостійно, не рахуючись із думками і планами уряду. ».«…здійснюючи Декларацію про державний суверенітет України, Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує н е з а л е ж н і с т ь У к р а ї н и та створення самостійної української держави — УКРАЇНИ»«Ти, княже, чужої землі шукаєш і дбаєш [про неї], а свою полишив. Нас же мало не взяли печеніги, і матір твою, і дітей твоїх. Якщо ти не прийдеш, не оборониш нас, — то таки нас візьмуть. Чи тобі не жаль отчини своєї, і матері, що стала старою, і дітей своїх?»213
Ідею створення вправи взято: Бурлака О. В., Ксьондзик Т. М., Майданик О. Г., Пастушенко Р. Я., Хлипавка Л. М. Вступ до історії. Навчально-методичні матеріали до пропедевтичного курсу історії для 5 класу / Загальна редакція Р. Я. Пастушенка. – Львів–Городище–Житомир–Черкаси–Чернівці, 2017. – 156 с.Ілюстративний та текстовий матеріал взято із мережі Інтернет