18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Вправа "Мікроб" (ДЕМОКРАТИЧНА ШКОЛА)

Про матеріал
Співпраця в мережі. Індивідуальні та групові проєкти. Групова робота в хмарі. (дана тема вивчається за новою програмою у 4 класі). Комп’ютерні презентації (дана тема вивчається за програмою 5, 8, 9 класів). Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проєкті (дана тема вивчається за програмою 7 класу). Спільна робота з текстовим документом (дана тема вивчається за програмою 8 класу). Ментальна карта ((дана тема вивчається за програмою 9(10) класу). Клас: 4, 5, 7, 8, 9(10) Мета вправи/заняття: формування навичок автономного навчання; аналітичного та критичного мислення; навичок співпраці; поціновування рівності та справедливості; відкритість і повага до інших думок, переконань, повага до людей; розвиток комунікативних навичок; здатність алгоритмічно мислити при плануванні, організації діяльності; здатність ефективно планувати і організовувати свою діяльність з використанням ІКТ; здатність спілкуватися та співпрацювати з використанням ІКТ для виконання різноманітних завдань, в тому числі комплексних; готовність дотримуватись правових і морально-етичних норм при роботі з даними і програмними продуктами; вміння безпечно працювати з комп’ютерним і комунікаційним обладнанням, використовувати засоби захисту даних.
Перегляд файлу

«Мікроб»  

П.І.Б. автора: Чайдак Людмила Вікторівна

 

E-mail автора [email protected]  

 

Застосування вправи:

на уроці, на будь-якому заході під час конкурсів, квестів

Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте:  

Кременчуцький ліцей № 10 «Лінгвіст» Кременчуцької міської ради Полтавської області

 

Предмет: інформатика

 

Тема уроку/години спілкування:  

Співпраця в мережі. Індивідуальні та групові проєкти. Групова робота в хмарі.

(дана тема вивчається за новою програмою у 4 класі).

Комп’ютерні презентації (дана тема вивчається за програмою 5, 8, 9 класів).

Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проєкті (дана тема вивчається за програмою 7 класу).

Спільна робота з текстовим документом (дана тема вивчається за програмою 8 класу). Ментальна карта ((дана тема вивчається за програмою 9(10) класу).

 

Клас:

4, 5, 7, 8, 9(10)

 

Мета вправи/заняття:  

формування навичок автономного навчання; аналітичного та критичного мислення;  навичок співпраці; поціновування рівності та справедливості; відкритість і повага до інших думок, переконань, повага до людей; розвиток комунікативних навичок;  здатність алгоритмічно мислити при плануванні, організації діяльності; здатність ефективно планувати і організовувати свою діяльність з використанням ІКТ; здатність спілкуватися та співпрацювати з використанням ІКТ для виконання різноманітних завдань, в тому числі комплексних;

готовність дотримуватись правових і морально-етичних норм при роботі з даними і програмними продуктами; вміння безпечно працювати з комп’ютерним і комунікаційним обладнанням, використовувати засоби захисту даних.

 

Форма/метод роботи:  

індивідуальна, парна/групова робота

 

Ключова складова громадянської компетентності:  

упевненість у собі;

аналітичне і критичне мислення;

навички співпраці.робота в парі/команді, управління часомвідповідальність

 

Додаткова/і складова/і компетентності:  

інформаційна, комунікативна, здоров’язбережувальна, соціально-трудова,  особистісного самовдосконалення

 

Очікувані результати:  

       учень усвідомлює роль знань та особистої ініціативи, свою відповідальність перед іншими учасниками групи;

       учень розуміє наявність широкого спектру шляхів (як?) та місць (де? з ким?) отримання знань і навичок;

       учень уміє критично використовувати інформацію, критично оцінювати її;

       учень знаходить способи розв’язання завдань, вміє проявляти ініціативу, вміє працювати в команді, впевнений у своїх силах, усвідомлює громадянську значимість і відповідальність.

 

Тривалість вправи:

30 хв.  

 

Інструкція для проведення вправи:

 

Перший етап (1-2 хв.)

За кількістю учасників/потрібних груп для уроку (за кількістю комп’ютерів)

на клас видається відповідна кількість “мікроскопів”, через які учні можуть побачити завдання для спільної практичної роботи. Хто з ким виконуватиме практичну роботу і вирішить ”мікроб”, який учні знайдуть за результатами “дослідження” з використанням “мікроскопів”.  

 

Другий етап  

Учні розподіляються за комп’ютерами/робочими столами і виконують парами/групами завдання шляхом пошуково-дослідницької діяльності.

 

Завдання: дослідити “мікроб” в Інтернеті

 

Третій етап. Обговорення

 

На цьому етапі використовується Padlet.

Padlet - це універсальна онлайн дошка (онлайн стіна) з інтуїтивним інтерфейсом, яку нескладно опанувати та легко застосовувати в освітньому процесі. Вона може бути використана для проєктної роботи, взаємодії, індивідуальних завдань чи як інструмент збору інформації від усіх учасників процесу в одному місці.

 

Четвертий етап

Учні опрацьовують інформацію, що була знайдена в мережі Інтернет, узагальнюють її та систематизують у вигляді індивідуальної презентації, текстового документу, спільного документу групи/класу, створюючі ментальну карту)

 

Пари/групи повинні працювати самостійно, наскільки це можливо, і вчитель не повинен втручатися, якщо учні «роблять помилки». Так вони дізнаються більше, бо їм буде надана свобода і відповідальність, щоб проаналізувати свою роботу і роботу інших учнів, порівняти, самим виявити свої помилки, спробувати їх виправити самостійно або за допомогою інших.  

 

Учитель також утримується від втручання, якщо у парі чи групі усі повноваження на виконання завдань покладаються на одну людину (це дає потім цікаві матеріали для обговорення).  

 

Четвертий етап

Учитель оцінює досягнення учнів щодо розвитку компетентностей і відповідно етапів виконання завдань робить загальні висновки про недоліки в знаннях, уміннях, навичках і потреби в навчанні.

  

Матеріали до вправи: перфокарти “Мікроскоп”завдання для учнів

“мікроби”-відповіді до завдань дошка Padlet

сервіси для створення ментальних карт https://coggle.it/diagram/Wthzj7KpvCeasuTK/t/%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%96%D

1%81%D0%B8-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-

%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82

 

Підсумок за результатами проведення вправи

Ця вправа дозволяє учням встановити контакт між собою, усвідомити роль знань та особистої ініціативи, відповідальності перед іншими учасниками групи; вчить проявляти ініціативу, працювати в парі/команді, надає впевненості у власних силах; надає навички роботи над спільним документом як індивідуально, так і у команді.

 

Ключові слова:

групова робота, співпраця, співпраця в мережі, індивідуальні та групові проєкти, колективна взаємодія, участь, ініціативність, значущість, відповідальність.

 

 

pdf
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку