«Мікроб»
П.І.Б. автора: Чайдак Людмила Вікторівна
E-mail автора chaidak.2019@gmail.com
Застосування вправи:
на уроці, на будь-якому заході під час конкурсів, квестів
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте:
Кременчуцький ліцей № 10 «Лінгвіст» Кременчуцької міської ради Полтавської області
Предмет: інформатика
Тема уроку/години спілкування:
Співпраця в мережі. Індивідуальні та групові проєкти. Групова робота в хмарі.
(дана тема вивчається за новою програмою у 4 класі).
Комп’ютерні презентації (дана тема вивчається за програмою 5, 8, 9 класів).
Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проєкті (дана тема вивчається за програмою 7 класу).
Спільна робота з текстовим документом (дана тема вивчається за програмою 8 класу). Ментальна карта ((дана тема вивчається за програмою 9(10) класу).
Клас:
4, 5, 7, 8, 9(10)
Мета вправи/заняття:
формування навичок автономного навчання; аналітичного та критичного мислення; навичок співпраці; поціновування рівності та справедливості; відкритість і повага до інших думок, переконань, повага до людей; розвиток комунікативних навичок; здатність алгоритмічно мислити при плануванні, організації діяльності; здатність ефективно планувати і організовувати свою діяльність з використанням ІКТ; здатність спілкуватися та співпрацювати з використанням ІКТ для виконання різноманітних завдань, в тому числі комплексних;
готовність дотримуватись правових і морально-етичних норм при роботі з даними і програмними продуктами; вміння безпечно працювати з комп’ютерним і комунікаційним обладнанням, використовувати засоби захисту даних.
Форма/метод роботи:
індивідуальна, парна/групова робота
Ключова складова громадянської компетентності:
упевненість у собі;
аналітичне і критичне мислення;
навички співпраці.робота в парі/команді, управління часомвідповідальність
Додаткова/і складова/і компетентності:
інформаційна, комунікативна, здоров’язбережувальна, соціально-трудова, особистісного самовдосконалення
Очікувані результати:
• учень усвідомлює роль знань та особистої ініціативи, свою відповідальність перед іншими учасниками групи;
• учень розуміє наявність широкого спектру шляхів (як?) та місць (де? з ким?) отримання знань і навичок;
• учень уміє критично використовувати інформацію, критично оцінювати її;
• учень знаходить способи розв’язання завдань, вміє проявляти ініціативу, вміє працювати в команді, впевнений у своїх силах, усвідомлює громадянську значимість і відповідальність.
Тривалість вправи:
30 хв.
Інструкція для проведення вправи:
Перший етап (1-2 хв.)
За кількістю учасників/потрібних груп для уроку (за кількістю комп’ютерів)
на клас видається відповідна кількість “мікроскопів”, через які учні можуть побачити завдання для спільної практичної роботи. Хто з ким виконуватиме практичну роботу і вирішить ”мікроб”, який учні знайдуть за результатами “дослідження” з використанням “мікроскопів”.
Другий етап
Учні розподіляються за комп’ютерами/робочими столами і виконують парами/групами завдання шляхом пошуково-дослідницької діяльності.
Завдання: дослідити “мікроб” в Інтернеті
Третій етап. Обговорення
На цьому етапі використовується Padlet.
Padlet - це універсальна онлайн дошка (онлайн стіна) з інтуїтивним інтерфейсом, яку нескладно опанувати та легко застосовувати в освітньому процесі. Вона може бути використана для проєктної роботи, взаємодії, індивідуальних завдань чи як інструмент збору інформації від усіх учасників процесу в одному місці.
Четвертий етап
Учні опрацьовують інформацію, що була знайдена в мережі Інтернет, узагальнюють її та систематизують у вигляді індивідуальної презентації, текстового документу, спільного документу групи/класу, створюючі ментальну карту)
Пари/групи повинні працювати самостійно, наскільки це можливо, і вчитель не повинен втручатися, якщо учні «роблять помилки». Так вони дізнаються більше, бо їм буде надана свобода і відповідальність, щоб проаналізувати свою роботу і роботу інших учнів, порівняти, самим виявити свої помилки, спробувати їх виправити самостійно або за допомогою інших.
Учитель також утримується від втручання, якщо у парі чи групі усі повноваження на виконання завдань покладаються на одну людину (це дає потім цікаві матеріали для обговорення).
Четвертий етап
Учитель оцінює досягнення учнів щодо розвитку компетентностей і відповідно етапів виконання завдань робить загальні висновки про недоліки в знаннях, уміннях, навичках і потреби в навчанні.
Матеріали до вправи: перфокарти “Мікроскоп”завдання для учнів
“мікроби”-відповіді до завдань дошка Padlet
сервіси для створення ментальних карт https://coggle.it/diagram/Wthzj7KpvCeasuTK/t/%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%96%D
1%81%D0%B8-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-
%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82
Підсумок за результатами проведення вправи
Ця вправа дозволяє учням встановити контакт між собою, усвідомити роль знань та особистої ініціативи, відповідальності перед іншими учасниками групи; вчить проявляти ініціативу, працювати в парі/команді, надає впевненості у власних силах; надає навички роботи над спільним документом як індивідуально, так і у команді.
Ключові слова:
групова робота, співпраця, співпраця в мережі, індивідуальні та групові проєкти, колективна взаємодія, участь, ініціативність, значущість, відповідальність.