Вправа з інтеграції медіаграмотності в курс історія України.

Про матеріал
Мета вправи/заняття*: з’ясувати сутність поняття « інформування» та « пропаганда» й на прикладах показати різницю між ними.
Перегляд файлу

 Вправа з інтеграції медіаграмотності в курс історія України.

 

 

Назва вправи*: « Два спікери»

 

Короткий опис вправи, анотація*:  вчитель пропонує двом бажаючим учням з класу стати спікерами( діти повинні бути комунікабельні, вміти увійти в запропоновану роль, володіти вже вивченим історичним матеріалом),завдання яких переконати своїх однокласників приєднатися до них, тобто зайняти їхню позицію. Вчитель надає їм інструкції ( картки) їх завдання відповідно до принципів спікера : перший-інформування, оперування фактами, другий-пропаганда, маніпуляція, виступити так, щоб школярі обрали саме його.

 

Мета вправи/заняття*: з’ясувати сутність поняття « інформування» та « пропаганда» й на прикладах показати різницю між ними.

 

Необхідне обладнання/матеріали*: комп’ютер, мультимедійна дошка, фото підписання договору про ненапад між Радянським Союзом і Німеччиною, ілюстрація з американського журналу «Look» випуск від 14 березня 1939 « Наступна європейська війна розпочнеться в Україні». Дві картки для  спікерів.

 

1 картка . Спікер(інформативність)  Радянсько-німецьке зближення означає спільну війну проти Польщі, а значить бути тими хто почне конфлікт у Східній Європі, що призведе  до окупації Литви, Латвії, Естонії. Мета Сталіна виснажити Європу та встановити комуністичну владу в усьому світі, а для цього потрібно скористатися бажанням Німеччини реваншу за програш у Першій світовій війні .Підписання  договору між Німеччиною та СРСР детонує початок  Другої світової війни та Радянський Союз стане пособником нацизму.

 

 

2картка.   Спікер( пропаганда)  Європа змусила об’єднатися СРСР та Німеччину не інтегрувавши їх у міжнародні відносини після Першої світової війни. Крім цього це дасть можливість возз’єднати всю Україну в межах однієї держави. Також Радянський Союз буде сам вирішувати коли виступати у конфлікт, а це можливість виграти час на підготовку наступальної війни та швидку перемогу. Ми повинні укласти договір від безвиході та бездіяльності, скільки можна чекати, що європейці створять  антигітлерівську коаліцію.

 

 

 

Детальний опис вправи/уроку*: Вправу можна використати на перших  уроках з історії України та всесвітньої історії з теми: « Початок Другої світової війни. Пакт Ріббентропа-Молотова» 10клас. Я пропоную на початку уроку, як актуалізацію знань при переході до нової теми.  Учні знаючи з попередніх уроків міжнародну ситуацію та уважно вислухавши аргументації спікерів самостійно оберуть чи прийняли б вони участь у підписанні пакту.

Вчитель акцентує увагу на: «Мюнхенській угоді», політиці «умиротворення» та бажанні реваншу деяких країн після Першої світової війни, а після цього надає слово спікерам.

Очікувані результати*: Пояснити учням, що кожен із нас керується або фактами, або емоціями для прийняття рішень. Учасники приходять до розуміння сутності понять « інформування» та « пропаганда», з’ясують їх відмінність. Зрозуміють, що пропаганда використовує маніпулятивний вплив, апелює до людських емоцій, пропонує прості рішення, у неї хочеться вірити. Переконаємося у важливості критичного мислення.

 

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*: Коли всі визначаються та  приєднаються до обраного спікера, оголошується стоп вправа. Після цього  вчитель оголошує обговорення:

- Чому ви обрали саме цього спікера?

- Що вас  змусило повірити саме йому/ їй?

- Чи можна провести паралелі із сучасністю та місцем України на міжнародній арені?

Підсумок. Пояснити важливість критичного мислення та перевірки отриманої інформації.

 

docx
Додано
21 травня 2023
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку