5 клас
Вправа «Усмішка»
Мета вправи
Учні повинні зрозуміти, що оптимістичний погляд на життя кожної людини, вміння керувати своїми емоціями – це запорука здорового суспільства
Тема уроку
Василь Симоненко «Цар Плаксій і Лоскотон» Різні життєві позиції царя плаксія та Лоскотона (песимістична й оптимістична).
Очікувані результати
Складові громадянської компетентності, які можна розвивати за допомогою пропонованої вправи:
позитивне мислення
Хід вправи
-Які емоції викликають у Вас подані зображення?
- З чим у Вас асоціюється дощ? (із сльозами)
-Які емоції викликають у вас ці картини?
- Як ви вважаєте, з якими кольорами асоціюється радість?
Люди за ознаками їхньої вдачі
ОПТИМІСТИ – ті, що у всьому вбачають радість
ПЕСИМІСТИ – ті, що не вміють по-справжньому радіти
-Сьогодні до нас на урок завітала усмішка
-Чи любите ви усміхатися?
-Коли ви це найчастіше робите?
Напишіть один одному у зошитах щось приємне (побажання, комплімент)
-Кому, на вашу думку, оптимістам чи песимістам легше жити на світі?
- Чи завжди доречний сміх?
-Чи можна сміятися з чужого горя? Чому?
Дерево настрою
На яблучках записуємо риси вдачі Лоскотона, а на листочках записуємо Плаксія.
-Чому ми обрали для Лоскотона яблучка, а для Плаксія –листочки?
- А який настрій сьогодні у вас?
Казка «Цар Плаксій і Лоскотан » навчає нас бути…
?
Підсумки: всі люди мають різні погляди на світ, але потрібно старатися бути добрими, щирими, відданими, відповідальними, вміти керувати своїми емоціями-бути оптимістом.