Тема. Галина Малик. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії ». Морально-етичні проблеми в казці

Про матеріал
Ознайомити учнів з творчістю дитячої письменниці, зі змістом повісті-казки, визначити жанрову своєрідність та морально-етичні проблеми твору; навчити розкривати символічний зміст казкових персонажів; оцінювати вчинки казкових героїв, розрізняти добро і зло; формувати вміння аналізувати вчинки інших та власні
Перегляд файлу

 

Тема. Галина Малик. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії ». Морально-етичні проблеми в казці

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з творчістю дитячої письменниці, зі змістом повісті-казки, визначити жанрову своєрідність та морально-етичні проблеми твору; навчити розкривати символічний зміст казкових персонажів; оцінювати вчинки казкових героїв, розрізняти добро і зло; формувати вміння  аналізувати вчинки інших та власні;

розвивальна: розвивати навички аналізу художнього твору, усне мовлення;

виховна: виховувати інтерес до літератури, прагнення доводити усі розпочаті справи до кінця.

  • Тип уроку:комбінований;
  • Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації, роздатковий матеріал, текст повісті-казки, мультимедійні засоби навчання.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Всі мерщій сідайте, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руки вчасно піднімати.

І щоб не було мороки,

Всі готові до уроку ?!

Тож гаразд: часу не гаєм

І урок розпочинаєм.

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань 

Слово вчителя

З раннього дитинства нас супроводжують казкові герої. Казка – це чарівна країна. Це давній і мудрий порадник. Це вона дає нам перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність, справедливість. Народні казки вам читали бабусі та мами.

«Мозкова атака»

  •     Що таке казка?
  •     Які види казок ви знаєте?
  •     Назвіть ознаки казки.
  •     Які казки ви читали раніше?
  •     Казки про кого або про що запам’яталися найбільше?

ІІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку. 

Мотивація навчальної діяльності школярів.

Сьогодні, діти, ми ще раз поринемо у чарівний казковий світ. Казка знову відкриє нам світ мудрості, добра і фантазії, навчить долати будь-які перешкоди.

Отже, нас чекають «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» – цікавий твір сучасної письменниці Галини Малик.

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\0_60340_f8ffa316_orig.jpgЧого ви очікуєте від уроку? Про що хотіли б дізнатися?

На партах ви бачите листочки, напишіть, будь ласка, на них свої  побажання та очікування від сьогоднішнього уроку та покладіть у  скриньку очікуваних знань ( На дошці прикріплена скринька).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

14462Учитель. Отже, я бачу ви готові до нової мандрівки казкою. А з чого ж почати  подорож? Безумовно, зі знайомства з автором.

 

Рольова гра «Інтерв’ю з автором»

Учитель. Сьогодні до нас у гості завітала письменниця (У клас входить дівчина, яка грає роль письменниці, сідає за стіл; біля неї учень-кореспондент).

Кореспондент. Пані Галино, чому ви стали писати саме для дітей?

Галина Малик. Це пояснити неможливо. У мене є і книжки для дорослих. Насилу примусити себе щось написати не можу. Пишу тільки те, що мені диктується зверху. Починаю з першого розділу і закінчую останнім.

Кореспондент. Як ви почали писати?

Галина Малик. Пригадую, коли навчалася у 5-му класі, у школі був вечір, присвячений пам’яті Тараса Шевченка. Був оголошений конкурс на кращих читців. Я написала невеликий віршик, представила його на конкурс і отримала першу премію. Це мене, звичайно, надихнуло, і я почала писати.

Кореспондент. Скільки Вам було років, коли вперше вийшов друком Ваш твір? Як він називався і де був надрукований?

Галина Малик. Перший мій вірш було надруковано в обласній газеті «Закарпатська правда», коли мені було 14 років. Звався він «Осінь».

Кореспондент. Ваші перші твори  були присвячені вашим донечкам?

Галина Малик. Коли моїй старшій доньці  минуло сім років, я почала помічати, яка вона непосидюча: що не почне, то все кине. Мені хотілося, щоб дочка була більш зібраною, відповідальною. Я почала шукати в літературі твір, аби показати їй, що станеться, якщо ми не будемо доробляти до кінця свої справи, але нічого не знайшла. Так була написана казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Кореспондент. Яка ваша улюблена дитяча книга?

Галина Малик. Це «Аліса в Країні Чудес» ЛьюїсаКеррола.

Кореспондент. Чому кажуть, що Галина Малик – це Ваш псевдонім?

Галина Малик. Тому що це моє дівоче прізвище. Прізвище мого тата. Я ж починала писати ще зі школи, тоді мене знали саме як Галину Малик. А потім я вийшла заміж і не захотіла змінювати прізвище в публікаціях. Хоча за паспортом моє прізвище Курій.

Кореспондент. Як відпочиваєте?

Галина Малик. Моє хобі – ловити рибу, плавати. Також люблю збирати гриби, яких у нас у Закарпатті багато. Страшенно люблю море і ліс.

Кореспондент. Що Ви побажаєте своїм читачам?

Галина Малик. Мати мету в житті.

Учитель

Щиро дякуємо, Галино Володимирівно, за те, що завітали  на наш урок, та так багато розповіли нам про себе.

  • Ну що ж ,діти, з Галиною Володимирівною ми познайомилися, час краще пізнати її казку « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії »
  • Про що розповідається в казці?

 

  •  Якою перед нами постає головна героїня казки? (Учні зачитують портрет дівчинки з ІІ розділу казкиТе, що їй клали на тарілку, вона недоїдала. Те, що давали пити – не допивала. Почне малювати – кине, бо набридло. Почне щось ліпити з пластиліну – кине, бо нудно. Почне вишивати – кине, бо нецікаво. Навіть заплестися їй ні разу не вдавалось до кінця. Заплете одну кіску, а за другу не береться. Так і ходить цілий день – одна коса заплетена, друга – ні. Через це з нею завжди траплялися якісь неприємності»).

 

  • Учитель. А ось і Аля завітала до нас. (Заходить дівчинка: ластовиння на носі, дві кіски, одна з яких заплетена, друга ні)

Рольова гра (інсценізація)

Я – Галя. Але тато з мамою називають мене Алею. Я не люблю робити справи до кінця! Все мені набридає. Нещодавно я потрапила до країни Недоладії. Там я зустріла дивних мешканців. Я хочу додому (плаче). Допоможіть мені повернутися.

Бесіда

  •         Чому Аля потрапила до країни Недоладії? (Знайдіть уривок і зачитайте).

– Як ви думаєте, чи правильно робила дівчина?

– Чому країна, в яку потрапила Аля називається Недоладія?

  • Хто живе в країні Недоладії? Розтлумачте походження її назви та мешканців.
  • Чи можна сказати, що Аля відкладала на завтра те, що можна було зробити сьогодні? Це добре чи погано?

– Чи маєте ви спільні риси з Алею?

Складання асоціативного куща «Морально-етичні проблеми в повісті-казці» (учні називають, записують біля дошки по черзі та коментують проблеми)
Проблеми твору

  • Добра і зла;
  • Батьків та дітей, відносин і сім’ї;
  • Лінощів та працелюбства;
  • Дбайливого ставлення до себе та інших;
  • Відповідальності за свої вчинки.

 

Характеристика образу Алі . Заповнення таблиці
 

Аля до того, як потрапила в країну Недоладію

Аля після повернення додому з країни Недоладії

груба

ввічлива

ніколи не закінчує розпочату справу до кінця

товариська

запальна по відношенню до рідних

не залишає справи на потім

нечепура

врівноважена

 

здатна на співчуття

 

турботлива

 

Рольова гра «У картинній галереї». (Учні, які підготували малюнки, розповідають, яких героїв казки або яку подію вони відтворили).

 

Вікторина « Чи знаєш ти героїв казки?»

1. Маленький чоловічок у величезних зелених черевиках із червоними шнурками.

2. Увесь перекошений, без лівого вуха, але очі його сяяли привітно й лагідно.

3. «Дорогу звідси знає тільки Недочеревик», -зізнався…

4. Почав прилаштовувати шолом собі на плечі.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\byuro_nakhodok[5].jpgГра «Бюро знахідок»

Ігрова  ситуація. Учитель повідомляє учням, що в «бюро знахідок» потрапили  речі, які загубили літературні  герої. Учням потрібно знайти власників цих речей та довести, що саме вони є власниками загублених речей.

  1. Черевик – Недочеревику;
  2. Кришталева туфелька – Недопопелюшці;
  3. Стрічка – Алі;
  4. Тканина у вигляді   штанів – Недоштаньку;
  5. Намальована голова – Першому   Недораднику;
  6. Намальованевухо – Недоладьку;
  7. Червоні нитки – невишитому   рушничкові;
  8. Годинник – годинникарю;
  9. http://www.english-planet.org.ua/images/for_lesson/ear.jpgКорона – Недоролю Х.

http://img0.etsystatic.com/000/0/5405739/il_fullxfull.351394684.jpg?ref=l2http://www.pro-goroda.ru/sites/default/files/field/image/tuf.jpg

 

http://s1.iconbird.com/ico/0612/WallE/w256h2561339747296mydocuments.pnghttp://cs302809.userapi.com/v302809244/6db4/WrE3HQQgt8w.jpghttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQXv0Oc6JwrHrjBRZZBtYJOiAl49PJ4rwXEKQaU1kt1Ab1zBsiUTA

 

 

 

V. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.

C:\Users\Администратор\Desktop\аля\images.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\аля\avramenko-74.pngC:\Users\Администратор\Desktop\аля\Fotor1208205115.pngC:\Users\Администратор\Desktop\images.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\images.jpgСтворення  « Бук-трейлеру»

C:\Users\Администратор\Desktop\images.jpg

C:\Users\Администратор\Desktop\аля\risunok1_1.jpgC:\Users\Администратор\Desktop\аля\avramenko-76.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання сенкану до казки « Надзвичайні пригоді Алі в країні Недоладії»                                       Повість

Цікава, повчальна

Вчить, знайомить, захоплює

Повість – великий прозовий твір

Творчість

VI. Підсумок уроку.

Учитель. Прийшов час прощатися з героями казки і повертатися з цікавої подорожі додому.

–  Що б ви взяли на згадку про цю мандрівку?

Чи було цікаво читати повість і чому?

У який момент за долю героїні ви переживали особливо?

Які сторінки повісті хотіли б перечитати ще раз?

Ми з вами крок за кроком переходимо до завершення нашого уроку. Але не варто забувати про прохання Алі. Як же повернутися дівчинці додому?» (Відповіді учнів)

VII. Рефлексія

Чи справдилися ваші очікування від уроку ? Учні по черзі виходять до дошки та відповідають на запитання з скриньки?

VIII.Оцінювання

Наша мандрівка в казкову країну скінчилась,

всі ви, я бачу, дуже сьогодні втомились,

тож роздаю вам очікувану нагороду – гарні оцінки за плідну й сумлінну роботу.

XI. Домашнє завдання.

  1. Вивчити теорію літератури; 2. Знайти елементи незвичайного; 3. Заповнити таблицю.

Фантастичне

Реальне

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Гелевань Ольга
Додано
18 березня 2021
Переглядів
1512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку