Вправи для перевірки знань учнів 8 класу з геометрії по темі «Чотирикутники».
1. Колективна пошукова робота. Розглянути таблицю і виконати завдання (рис. 1). а) Назвати зображені фігури. б) Записати умови, які використовуються для означення зображених чотирикутників. Відповідь: 1) АВ∥СД, ВС ∥АД. 2) АВ∥СД, ВС∥АД, А=⦟В=90°. 3)АВ∥СД, АВ∥ВС, ⦟А=⦟В=90°, АВ=ВС=СД=АД. 4) АВ∥СД, АД∥СД, АВ=ВСД=ДА.
Рис.1. 2. Чи є дана фігура чотирикутником (так чи ні)?
1 2 3 4 3. Гра «Художник - геометр». (Колективна робота). Всі ви, мабуть, із задоволенням відвідували уроки образотворчого мистецтва. А зараз ви побуваєте у ролі художників-геометрів. На дошці зображена таблиця, яка потребує ваших знань геометрії і творчих здібностей. Треба впізнати про яку геометричну фігуру йдеться, з’єднати стрілками вислови із назвою фігури та її зображенням. Кожен учень робить одне з’єднання.
1 |
Якщо АВ∥СД, ВС∥АД, то АВСД - це… |
Паралелограм |
|
2 |
Паралелограм, у якого всі сторони рівні – це… |
Прямокутник |
|
3 |
Прямокутник, у якого всі сторони рівні-це… |
Чотирикутник |
|
4 |
Фігура, яка складається з чотирьох точок і чотирьох відрізків, що послідовно їх сполучають-це… |
Ромб |
|
5 |
Паралелограм, у якого всі кути прямі – це… |
Квадрат |
|
4. Усе, що знаю про неї – розкажу. (Інтерактивна вправа «Мікрофон»). Вам потрібно розповісти про геометричну фігуру трапецію: зображення, означення, властивості, цікаві факти. (Під час розповіді можна використовувати таблицю «Чотирикутники»). Зразок відповіді про трапецію. 1.Означення трапеції. 2. Трапеції бувають: рівнобічні, різнобічні, прямокутні. 3. У прямокутної трапеції два кути прямі. 4. У рівнобічної трапеції бічні сторони рівні. Кути при основі рівні, діагоналі рівні. 5. Середня лінія трапеції паралельна основам і дорівнює їх півсумі. 6. Слово «трапеція» - походить від грецького слова «трапедзіон». Воно колись означало столик. Термін трапеція спочатку застосовувався в розумінні будь-якого чотирикутника і лише у ХVІІІ ст.. набув сучасного змісту. До речі, цей термін і слово «трапеза», яке є застарілим українським словом, мають той самий корінь та спільне походження. Це пов’язано з тим, що в давні часи столи мали профіль рівнобічної трапеції. Інколи такі столи можна побачити й зараз. 5. Індивідуальна перевірка знань.
5.Узагальнення і систематизація знань. Відмітити знаком «+» властивості, характерні для даних фігур. Учні заповнюють узагальнюючу таблицю з теми «Чотирикутники».
Властивості |
Види фігур |
|||
паралелограм |
прямокутник |
ромб |
квадрат |
|
Чотирикутник |
|
|
|
|
Протилежні сторони попарно паралельні |
|
|
|
|
Всі кути прямі |
|
|
|
|
Всі сторони рівні |
|
|
|
|
Діагональ ділить на 2 рівних трикутники |
|
|
|
|
Протилежні сторони і кути рівні |
|
|
|
|
Діагоналі в точці перетину діляться порівну |
|
|
|
|
Сума кутів, прилеглих до однієї сторони, дорівнює 180° |
|
|
|
|
Діагоналі рівні |
|
|
|
|
Діагоналі взаємно перпендикулярні |
|
|
|
|
Діагоналі є бісектрисами кутів |
|
|
|
|
6. Підкресліть зайве слово: а) у ромба, квадрата, прямокутника, рівнобічної трапеції діагоналі рівні; б) у ромба, прямокутника, квадрата сторони рівні; в) у ромба,паралелограма, квадрата діагоналі перетинаються під прямим кутом.
7. Які із зображених чотирикутників на рис. трапеції? Які з них прямокутні, а які рівнобічні трапеції?