Вправи для перевірки знань учнів 8 класу з геометрії по темі «Чотирикутники»

Про матеріал
Вправи для перевірки знань учнів 8 класу з геометрії по темі «Чотирикутники».Наприклад: 1. Колективна пошукова робота. Розглянути таблицю і виконати завдання за рисунком. а) Назвати зображені фігури. б) Записати умови, які використовуються для означення зображених чотирикутників.
Перегляд файлу

Вправи для перевірки знань учнів 8 класу з геометрії по темі                                                          «Чотирикутники».

  1. Колективна пошукова робота.                                   Розглянути таблицю і виконати завдання (рис. 1).                                                                                                  а) Назвати зображені фігури.                                                                                                                                            б) Записати умови, які використовуються для означення зображених чотирикутників.                            Відповідь:                                                                                                                                                                        1) АВ∥СД, ВС ∥АД.                                                                                                                                                          2) АВ∥СД, ВС∥АД, А=⦟В=90°.                                                                                                                              3)АВ∥СД, АВ∥ВС, ⦟А=⦟В=90°, АВ=ВС=СД=АД.                                                                                                  4) АВ∥СД, АД∥СД, АВ=ВСД=ДА.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Рис.1.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            2. Чи є дана фігура чотирикутником (так чи ні)?

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     1                                    2                                      3                                                                      4                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    3. Гра «Художник - геометр». (Колективна робота).                                                                      Всі ви, мабуть, із задоволенням відвідували уроки образотворчого мистецтва. А зараз ви побуваєте у ролі художників-геометрів. На дошці зображена таблиця, яка потребує ваших знань геометрії і творчих здібностей. Треба впізнати про яку геометричну фігуру йдеться, з’єднати стрілками вислови із назвою фігури та її зображенням. Кожен учень робить одне зєднання.              

1

Якщо АВСД, ВСАД, то АВСД - це…

Паралелограм

 

2

Паралелограм, у якого всі сторони рівні – це…

Прямокутник

 

3

Прямокутник, у якого всі сторони рівні-це…

Чотирикутник

 

4

Фігура, яка складається з чотирьох точок і чотирьох відрізків, що послідовно їх сполучають-це…

Ромб

 

5

Паралелограм, у якого всі кути прямі – це…

Квадрат

 

                           4. Усе, що знаю про неї – розкажу. (Інтерактивна вправа «Мікрофон»).              Вам потрібно розповісти про геометричну фігуру трапецію: зображення, означення, властивості, цікаві факти. (Під час розповіді можна використовувати таблицю «Чотирикутники»).                            Зразок відповіді про трапецію.                                                                                                                              1.Означення трапеції.                                                                                                                                                          2. Трапеції бувають: рівнобічні, різнобічні, прямокутні.                                                                                    3. У прямокутної трапеції два кути прямі.                                                                                                                4. У рівнобічної трапеції бічні сторони рівні. Кути при основі рівні, діагоналі рівні.                                          5. Середня лінія трапеції паралельна основам і дорівнює їх півсумі.                                                                      6. Слово «трапеція» - походить від грецького слова «трапедзіон». Воно колись означало столик. Термін трапеція спочатку застосовувався в розумінні будь-якого чотирикутника і лише у ХVІІІ ст.. набув сучасного змісту. До речі, цей термін і слово «трапеза», яке є застарілим українським словом, мають той самий корінь та спільне походження. Це пов’язано з тим, що в давні часи столи мали профіль рівнобічної трапеції. Інколи такі столи можна побачити й зараз. 5. Індивідуальна перевірка знань.                                                                                                                             

5.Узагальнення і систематизація знань.      Відмітити знаком «+» властивості, характерні для даних фігур.              Учні заповнюють узагальнюючу таблицю з теми «Чотирикутники».

 

Властивості

Види фігур

паралелограм

прямокутник

ромб

квадрат

Чотирикутник

 

 

 

 

Протилежні сторони попарно паралельні

 

 

 

 

Всі кути прямі

 

 

 

 

Всі сторони рівні

 

 

 

 

Діагональ ділить на 2 рівних трикутники

 

 

 

 

Протилежні сторони і кути рівні

 

 

 

 

Діагоналі в точці перетину діляться порівну

 

 

 

 

Сума кутів, прилеглих до однієї сторони, дорівнює 180°

 

 

 

 

Діагоналі рівні

 

 

 

 

Діагоналі взаємно перпендикулярні

 

 

 

 

Діагоналі є бісектрисами кутів

 

 

 

 

 

6. Підкресліть зайве слово:                       а) у ромба, квадрата, прямокутника, рівнобічної трапеції діагоналі рівні;                                                        б) у ромба, прямокутника, квадрата сторони рівні;                                                                                    в) у ромба,паралелограма, квадрата діагоналі перетинаються під прямим кутом.             

7. Які із зображених чотирикутників на рис. трапеції? Які з них прямокутні, а  які рівнобічні трапеції?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

docx
Додано
2 березня 2020
Переглядів
1081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку