Вправи для розвитку навички читання

Про матеріал

Проблема - як навчити школярів читати - постає перед учителем щоразу, коли він починає працювати з першим класом. Щоб успішно розвивати навичку читання,треба правильно розуміти основу цього процесу, насамперед, що читання - це психофізичний процес,залежний від особистості,швидкості реакцій, якості зору,темпераменту. В матеріалі представлена система вправ, яка допоможе учням оволодіти будь-яким рівнем читання.

Перегляд файлу

Система вправ для розвитку навички читання

  І  Початковий етап навчання читанню

  • Читання за диктором

В ролі диктора виступає вчитель або учень,який читає швидше за інших, наче веде за собою.

  • Читання з другом

В пари об `єднують учнів,коли один з них читає швидше іншого.

  • Переказ з опорою на текст

Ця вправа навчає орієнтуватися в тексті, розвиває короткочасну пам`ять.

  • Збільшення швидкості до темпу скоромовки

Вправа дозволяє фіксувати по 2-3 слова,що розширює кут зору.

  • Читання з відривом погляду від тексту

Вправа називається «Диктор телебачення»,коли учень,читаючи текст вголос,періодично піднімає очі на клас,потім знову повертається до читання.

  • Читання з лінійкою

Учень то закриває,то відкриває, то закриває лінійкою рядок,що читає. Цей прийом сприяє виробленню навички злитого читання слів.

  • Письмо по пам`яті
  • Гра «Розвідники»
  • На столі вчитель розкладає предмети,закриває їх, потім на короткий час відкриває. Учні можуть роздивитися предмети,порахувати,взяти. Після цього знову предмети закриває, а діти називають їх по пам`яті.

ІІ Вправи для зорового сприймання

  • Читай плавно

Читання важких слів у повільному,а потім у звичайному темпі.

  • Читання слів,що відрізняються 1-2 буквами

коза-коса, ніч-піч…

  • Читання слів, в яких є декілька однакових букв

вголос-колос, бажати-знати…

  • Читання слів з однаковими префіксами

політ-поніс,безкрайній-безмежний.

  • Читання слів з однаковими закінченнями

прості-золоті,берегами-небесами.

  • Читання односкладових,двоскладових,трискладових слів.
  • Читання слів синонімів або антонімів

ІІІ Вправи для розвитку навички читання мовчки.

  • Таблиця Шульте

Вправа для розширення центрального поля зору. Слід відмітити олівцем натуральний ряд чисел, не переміщуючи погляд за межі таблиці.

2

17

23

14

8

10

21

11

20

1

15

6

3

5

16

9

4

19

24

12

13

18

25

22

7

Розмір таблиці 20Х20 см

  • Числові піраміди
  • Читання із «засічками»

Учні читають уривок тексту за хвилину,роблять відмітку. Вертаються на початок, читають вдруге і знову роблять відмітку.Слова між відмітками і є прогрес учня.

  • Читання-спринт

Вчитель задає питання, учні шукають відповідь, читаючи текст мовчки.

  • Читання-розвідка

Вчитель задає питання,  учні вибірково читають текст,шукаючи відповіді на запитання.

  • Читання тексту з рахунком рядків або слів, шукаючи відповідь на запитання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2019
Переглядів
4094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку