Навожу маленьку частинку вправ, які використовую під час вивчення теми "Хвильова і квантова оптика". ІІ вправу використовуємо перед оголошенням теми уроку.
Вправи до теми: Хвильова і квантова оптика
1. Вправа «РАФТ» (по К.Санте)
Назва є скороченням: Р (роль) – А (аудиторія) – Ф (форма) – Т (тема). Ідея є в тому, що учень обирає для себе якусь роль, тобто пише текст не від себе, а від імені об’єкта, що вивчається (матеріальна точка, сила, атом…). Потім обирає для кого писати та стиль тексту. Це може бути письмо, стаття в газету тощо.
2. Вправа «Страшна історія».
Голландські колонізатори почали освоювати Нову Гвінею. Непрохідні ліси населяли аборигени, які не хотіли підкорюватись прибульцям. Безшумно з’являючись, вбивали колонізаторів стрілами з отрутою. Голландці селились тільки на берегах океану, боячись за свої життя. На ніч в таборі обов’язково виставлялася варта. Одного разу вартовий побачив невидимого диявола, який наближався до нього, лишаючи на кромці прибою вогняні сліди. На ранок стало відомо, що пропав один голландець. Зрозуміло, колонізатора забрав у пекло вогняний диявол. Вогняні сліди з’являлися щоночі і кожного разу зникала одна людина. Вивчивши сьогоднішню тему, ми з вами розберемося, що в цій історії правда, а що – вигадка, пов’язана зі страхом.
Відповідь: Явище біолюмінесценції. Очевидно в розповіді мались на увазі периндинеї – морські маленькі джгутикові істоти, які світяться після контакту з хвилею або, якщо на них хтось наступить.
3. Вправа «Портретна галерея».
На дошку проектується слайд з портретами вчених. Учням потрібно відгадати прізвища фізиків та вказати, хто з них є прибічником хвильової теорії світла, а хто – корпускулярної.