Вправи до уроків з урахуванням діяльнісно підходу

Про матеріал
Вправи, з діяльносним підходом, з елементами гри, з емлементами використання ІКТ, для учнів 1 класу з української мов. Ці вправи вчитель може використати як для роботи в групах так і парах. Враховуючи тему тижня вчитель може змінити наповнюваність вправи та пристосувати для роботи у своєму класі. Через вправи з діяльносним підходом учні на уроці створюють різноманітні макети, лепбуки, тощо.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

Вправа 1.Стратегія «Читання з позначками.»

«V» - я це знав.

«-» - це суперечить тому, що я знав.

«+» - я не знав цього.

«?» - я хочу про це запитати.

C:\Users\Admin\Desktop\дз№4\a-475.png

Білий їжак

Усі ви, напевно, бачили їжака. Взимку їжачок спить у лісі під купою хмизу. Весною, коли з’явиться молода травичка, їжак вилазить із свого зимового лігва - худий, зголоднілий.  Полюбляє їсти черв’яків, жуків, жаб, може впоратися із змією.

А знаєте, чому він сірого кольору?  Їжак веде нічний спосіб життя. Сірий колір робить його непомітним у сутінках ночі. Це допомагає йому полювати. Спить їжак вдень у купах хмизу і старого   буряну. Сірий колір робить його малопомітним для ворогів.

А в пустелі Каракуми живуть білі їжаки. Серед гарячих білуватих пісків це робить їх малопомітними для ворогів і допомагає в полюванні.

                                                               (З книги «Дванадцять місяців»)

4. Заповніть таблицю «Поміч»

 

                 Y

           Я це знав

 

+

      Це нове для мене

 

?

   Викликає запитання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 2. Робота з текстом.

 Випиши виділені слова. Знайди, що їсть їжак. Поклади здобич до   кошика їжачка: з’єднай лінією малюнок із кошиком. Розфарбуй  здобич їжака.

 

У їжака хороший нюх, але бачить він погано. Удень їжак спить. Уночі їжачки полюють. Їжаку може трапитися жук або миша, черв’як або слимак. Це хороша їжа для їжачка. Гадюка не хоче зустрічатися з їжаком. Їжачок з’їсть і її. Їжаки — корисні тварини. Без їжаків було б більше шкідників рослин.

 

                                                      

                                                            

Вправа 3. Гра «Склади оповідання»

Перед дітьми розкладають серію послідовних картинок у неправильному порядку. Гравцям пропонується встановити правильну послідовність картинок і скласти за ними оповідання.

 

Картинки по запросу картинки лелек   Картинки по запросу картинки лелек  Картинки по запросу картинки лелек

 

Картинки по запросу картинки лелек  Картинки по запросу картинки лелек  Картинки по запросу картинки лелек

 

Вправа 4. «Генератор ребусів».

(http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1 дозволяє за допомогою доступу до мережі Інтернет під час уроку провести гру, у ході якої діти по черзі загадують слово (назву тварини, предмета інше) , програма генерує її у ребус, а решта учнів відгадує.

 Завдання: Записати відгадане слово і скласти його звукову модель.

 

Вправа 5. Робота в  групах з картками.  

1. Розглянути малюнки, записати першу букву кожного слова, прочитати слово .

       2. За допомогою цеглинок  викласти звукову модель слова (горизонтольно цеглинка – приголосний звук, дві горизонтальні цеглинки – приголосний м’який, вертикально- голосний)

Картка для І групи: 

ДЖМІЛЬ

Картинки по запросу дерево малюнок

Картинки по запросу жук малюнок

Картинки по запросу малина малюнок

Картинки по запросу індик малюнок

Картинки по запросу лис малюнок

Ь

 

 

 

 

 

 

Картка для ІІ групи:

БДЖОЛА

Похожее изображение

Картинки по запросу дерево малюнок

Картинки по запросу жук малюнок

Похожее изображение

Картинки по запросу лис малюнок

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Картка для ІІІ групи:

МЕТЕЛИК

Картинки по запросу малина малюнок

Похожее изображение

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу лис малюнок

 

И

Картинки по запросу курка малюнок

 

 

 

 

 

 

 

 Вправа6. «Пісенька бджоли»

Діти отримують картки.

Завдання: Напишіть на кожній квіточці пісеньку бджоли. (дж, джу)

 

 

 Вправа 7.«Допоможи бджілці»

1.Прочитай прислів’я.

Прислів’я. На добрий цвіт бджілка летить.

  •                   Що означає вислів «добрий цвіт»
  •                   Квіти, до яких прилетить бджілка  розфарбуй .

(Добрим цвітом для бджілки є той, у якому є нектар.)

 

                                                   

 Вправа 8. « Джигсоу»

1.Утворити 3домашні групи.

2.По представнику від кожної  групи розійтися в інші, опрацьовувати матеріал.

3.Повернутися у домашні групи,представники  діляться інформацією.

4. Заповнити таблицю.

Знав +

 Дізналися ? 

Здивувало !

 

 

 

 

Текст 1

Яка ж бджілка?

Це маленька, коричнева з жовтими смугами і прозорими крильцями комаха. Має 6 лапок, тіло складається з голови, грудей, черевця. Може рухати крилами швидше, ніж  птахи, і може зупинятись у польоті.

Текст 2.                                                                         

Друзі бджіл

Найбільші друзі бджіл — це квіти. Без них ці комашки не змогли б вижити. Вони збирають пилок у спеціальні корзинки, які носять на задніх лапках. Пилок - це жовтий пил, вироблений квітами, який розноситься вітром або завдяки комахам.

Текст 3.

Вороги бджіл

У бджілок є вороги. Це птахи - бджолоїди,  міль, павуки, оси, які крадуть мед.

Проте бджоли можуть захищатися від нападників. Вони мають жало з отрутою. Одна бджілка своєю отрутою може вбити мишу.              

 

Вправа 9. "Сенкан"

 1.Перший рядок – тема ( іменник )

          2.Другий – опис теми ( два прикметники )

 3.Третій – називає дію, пов'язану з трьох дієслів

 4.Четвертий рядок – фраза, висловлює ставлення до теми

 5. Останній рядок – одне слово, ніби висновок вірша

Тварини

 

Цікаві             різні

 

живляться ростуть       граються

        

Тварини – живі організми

 

Природа

 

Скласти сенкан до слова бджола .

бджола

(Хто?)

                                             Весела,                  маленька

(Яка?)                  (Яка?)

Літає,                збирає,                 дзищіть             

                          (Що робить?)    (Що робить?)          ( Що робить?)

Чудовий мед

Словосполучення

трудівниця

Синонім

 

Вправа 10.   «Словесні  кульки».

( Діти   об’єднуються  на 2 групи, обираючи  свою позицію.)

                                 І                                                        ІІ

             БДЖІЛКИ  КОРИСНІ                  БДЖІЛКИ  ШКІДЛИВІ

 

 (Учасники  з кожної  групи  доводять  один  одному  правильність  свого  вибору, імітуючи політ кульок у    протилежну  команду).

Вправа 11.Створення лепбука «Звірі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шаблон конверта 

Для гри «Склади звірів»

 

            C:\Users\ЗАХАРЧЕНКО\Desktop\природа Мамон\dj07113_6.jpgC:\Users\ЗАХАРЧЕНКО\Desktop\природа Мамон\dj07114_4.jpg         C:\Users\ЗАХАРЧЕНКО\Desktop\природа Мамон\dj07114_3.jpg

 Гра «Дбайливий господар»

Кожен гравець обирає собі домашнього улюбленця із зображених на ігровому полі. Гру починають і завершують на ділянці з фотографією тваринки. Під час гри кожен дбайливий господар має задовольнити всі потреби свого улюбленця, побувавши на ділянках з відповідними позначками. Зробивши справу, малюють у таблиці усміхнені писочки тваринок. https://jmil.com.ua/articles/2016-4/images/smile.jpg Якщо фішка зупиняється на ділянці “Травма”https://jmil.com.ua/articles/2016-4/images/trauma.jpg, то відразу після цього слід потрапити на ділянку “Ветеринар”https://jmil.com.ua/articles/2016-4/images/vet.jpg.

Пересувати фішку можна у будь-яких напрямках, обираючи найкращий шлях до наміченого пункту.

 

https://jmil.com.ua/articles/2016-4/images/igroteka.jpg

https://jmil.com.ua/articles/2016-4/images/Jmil-2016-4_p_10.jpg

 

Вправа 12. Прийом «Коло Вена». Робота в групах.

Завдання :Опрацювання інформації.

Текст 1.

Найбільша у світі писанка знаходиться у Канаді, у місті Вегревілі. Це двадцятиметровий пам’ятник українській писанці, що за розміром дорівнює триповерховому будинку. Пасхальне яйце створене у 1974 році. Щороку в липні у цьому містечку відбувається Український фестиваль писанки.

 

 

Описание: 200px-Vegreville_pysanka_August_2008.jpg

  Текст 2

Єдиний у світі музей писанки збудовано в м. Коломия. Частиною музею є пам’ятник писанці, висота якого сягає 13.5 метрів і була збудована за 90 днів.

Описание: 200px-The_Pysanka_Museum,_Kolomiya.JPG

 

Завдання:

  1. Діаграма Венна (знайти спільне і відмінне)

 

м. Вігревілі                                 м. Коломия

(Канада)                                          (Україна)

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 13. «Дебати» або «Дискусія»

1. Дискусійне питання:

«Кіт – це свійська чи дика тварина?».

По обидва боки дошки прикріплені плакати з надписом «Кіт – свійська тварина», «Кіт – дика тварина». Учні повинні прийняти рішення і зайняти позицію «за» чи «проти». Потім учитель просить аргументувати учнів свій вибір.

 

завантаження

  1. Дискусійне питання «Чи є користь від комах?»

Шкала думок

Так,є                                                                                                                   Ні, немає

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1             2            3              4            5             6             7             8             9          10     

Діти поділяються на  2 групи за власними переконаннями. Кожна група отримує папір, за допомогою малюнків пояснює свою точку думку (наводячи аргументи).

Після завершення відведеного часу(5-7 хв) кожна група захищає свою точку зору.

Перегляд  та обговорення  аудіо казки « Яка користь від комах?»

https://www.youtube.com/watch?v=Kie0pN-oK70

 

Вправа 14. «Розшукай сховані слова»

Діти отримують аркуш-головоломку, на якому записані слова та літери.

Завдання:

1.Знайти та обвести запропоновані слова.

2.Записати  знайдені слова до зошита.

 

А Розшукай сховані слова - 0005                              А Розшукай сховані слова - 0010

 

 

Вправа 15. «Художник»

Завдання:

1.Допиши потрібні слова в реченнях-підказках.  

2.Нижче намалюй лелеку, користуючись  підказками.

Слова: лелеки, лелеці, лелеку.

Намалюй голову,

шию і тулуб

____________.

Намалюй

________________

дзьоб, ноги та хвіст.

Намалюй

_____________

крило та око.

Розфарбуй

_______________.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
6715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку