Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах10. Лічба в межах 20.

Про матеріал

Вправляти учнів у засвоєнні складу чисел;

- Формувати вміння складати і розв'язувати задачі на основі аналізу життєвих ситуацій за малюнками;

- Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10;

- Порівнювати значення виразів із даними числами;

- Розвивати увагу, спостережливість, творче мислення;

- Виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

 

 

Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання

            в межах10. Лічба в межах 20.

 

Мета: Вправляти учнів у засвоєнні складу чисел;  

- Формувати вміння складати і розв’язувати задачі на основі аналізу                       життєвих ситуацій за малюнками;

- Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10;

- Порівнювати значення виразів із даними числами;

- Розвивати увагу, спостережливість, творче мислення;

- Виховувати любов до природи. 

Обладнання: Дидактичний матеріал для усного рахунку:

                        - предметні малюнки;

                        - сніжинки з прикладами;

                        - об’ємні снігові кульки з цифрами і виразами;

                        - макет ялинки.

Малюнки до розв’язку задач, зображення зими, геометричний матеріал, робочі зошити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

 

І. Орг. момент.

- Сьогодні у нас незвичний урок. До нас прийшли гості. Привітайтесь! Завітала ще одна гостя. Хто вона, ви повинні відгадати, коли виконаєте таке завдання.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(Учні сидять в трьох групах).

 

1.Гра «Переплутанка».

- Ця гостя запрошує вас на загадкову   галявину, де погубилися і поплуталися різні назви предметів зображені на малюнках,  які її характеризують.

 

 Першій групі вона пропонує зібрати предмети для розваг на свіжому повітрі (Санки, лижі, ковзани, ключка, шайба, сноуборд).

 

  Другій групі – одяг і взуття для нашої гості (Шуба, шапка, рукавиці, шарф, шкарпетки, чоботи).

 

  Третій групі – явища природи(Сніг, лід, іній, туман, хуртовина, мороз).

 

(Учні підходять до «галявинки», вибирають потрібний малюнок і несуть до своєї групи).

 

- Прошу назвати слова, які ви зібрали.

- То яка гостя завітала до нас на урок? (Зима).

(Вивішую малюнок зими).

 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

- Зима завітала до нас, бо їй цікаво знати, як учні 1 – в класу навчились обчислювати приклади, порівнювати вираз і число, складати і розв’язувати задачі, розпізнавати геометричні фігури…

 

IV. Робота над вивченим матеріалом.

 

1.Усний рахунок.

- Які дерева зимою не скидають свого вбрання?  (Ялинки). Зима від ялинки  принесла для вас перше завдання.

 

 

 

Гра «Прикрашаєм ялинку»

(Вправи на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць).

- Розвішати на ялинку кульки із числами, які потрібно:

 

І групі – збільшити на 3( кульки рожевого кольору);

ІІ групі – зменшити на 2( кульки золотого кольору);

ІІІ групі – порівняти із 5( кульки срібного кольору).

 

(На кожній кульці записане число. Учні по-черзі з кожної групи розвішують кульки  з числами на зображену ялинку,збільшуючи або зменшуючи чи порівнюючи їх відповідно до завдання).

 

- На яке зимове свято прикрашають ялинку?

- Рада Зима, що так гарно прикрасили ялинку, тому посипала для вас сніжинки із наступним завданням.

 

Гра «Збери сніжинку»

( Вправи на засвоєння складу чисел)

Учням роздається розрізані сніжинки.

- Зібрати із граней сніжинку, на яких записаний приклад, щоб утворився склад чисел:

 

І групі – склад чисел 4 і 8;

ІІ групі – склад чисел 5 і 9;

ІІІ групі – склад чисел 6 і 9.

(Одну групу перевіряємо, іншу слухають).

 

2.Вправи на закріплення додавання числа 10.

-  Зима хоче дізнатися, як ви навчились додавати  і віднімати число 10 і пропонує вам гру «Зимові розваги».

 

Гра « Зимові розваги»

( Вправи на складання виразів).

Учням роздаються кошики із кульками зробленими з синтепону,на яких написані числа.

- До числа, що зображена на сніговій кульці :

 

І групі – додати  число 10;

ІІ групі – від числа 10 відняти число на кульці;

ІІІ групі – порівняти із числом 10.

(Учні однієї групи відповідають, дві інші групи слухають і виправляють помилки).

 

 

3. Фізкультхвилинка  «Гра в сніжки».

 

 

4.Робота в зошитах.

 

Гра «Ліпимо сніговика»

(Вправи на складання і записування виразів).

    Кожній групі учнів роздаються по одній великій сніговій кулі,зробленій із пап’є-маше,на яких написано по 4 вирази.

- Вирази, що записані на сніговій кулі, порівняти із числом 10 і записати у зошиті.

      Учні по черзі із кожної групи обчислюють їх ї записують на дошці,а всі інші в зошиті.

 

 5.Складання і розв’язування задач.

 

- Зима хоче дізнатися кому найбільше потрібна допомога взимку? Як люди повинні допомагати їм.

- Отже наступне завдання від Зими складання і розв’язування задач про пташок.

 

  Кожній  групі дається малюнок. Діти складають за малюнками задачі різних типів.

 

І група  -зменшення на кілька одиниць;

ІІ група -збільшення на кілька одиниць;

ІІІ група –на порівняння.

 

 Малюнки задач розвішуються на дошці. Один учень записує розв’язок задачі на дошці,решта у своїх зошитах. Відбувається перевірка.

 

- Які птахи зображенні на малюнках? Чому серед них немає ластівки, шпака? Хто першим прилітає з теплих країв?

 

6.Геометричний матеріал.

 

- Ви гарно справилися зі всіма завданнями, що отримували від Зими, тому зліпили із сніжинок і снігових  кульок – гарного сніговика. Погляньте, які геометричні фігури нагадує нам зображення сніговика?

 

( На плакаті зображений сніговик із геометричних фігур. Учні називають із яких геометричних фігур складений сніговик )

 

 

V. Підсумок уроку.

 

 

 

Гра «Асоціативний кущ»

- Які завдання ми виконували на уроці?

- Які слова вам спадають на думку, коли ви чуєте слово «Зима»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Урок математики

у 1 класі

Вправи і задачі на засвоєння

таблиць додавання

 і віднімання в межах 10.

Лічба в межах 20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Підготувала:

                                                                                     вчитель початкових класів

                                                                                     СЗШ №40 м. Львова

                                                                                     Бернацька З.Б.

 

 

Львів – 2014

docx
Додано
7 січня 2019
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку