Вправляти учнів у засвоєнні складу чисел;
- Формувати вміння складати і розв'язувати задачі на основі аналізу життєвих ситуацій за малюнками;
- Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10;
- Порівнювати значення виразів із даними числами;
- Розвивати увагу, спостережливість, творче мислення;
- Виховувати любов до природи.
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання
в межах10. Лічба в межах 20.
Мета: Вправляти учнів у засвоєнні складу чисел;
- Формувати вміння складати і розв’язувати задачі на основі аналізу життєвих ситуацій за малюнками;
- Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10;
- Порівнювати значення виразів із даними числами;
- Розвивати увагу, спостережливість, творче мислення;
- Виховувати любов до природи.
Обладнання: Дидактичний матеріал для усного рахунку:
- предметні малюнки;
- сніжинки з прикладами;
- об’ємні снігові кульки з цифрами і виразами;
- макет ялинки.
Малюнки до розв’язку задач, зображення зими, геометричний матеріал, робочі зошити.
Хід уроку:
І. Орг. момент.
- Сьогодні у нас незвичний урок. До нас прийшли гості. Привітайтесь! Завітала ще одна гостя. Хто вона, ви повинні відгадати, коли виконаєте таке завдання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(Учні сидять в трьох групах).
1.Гра «Переплутанка».
- Ця гостя запрошує вас на загадкову галявину, де погубилися і поплуталися різні назви предметів зображені на малюнках, які її характеризують.
Першій групі вона пропонує зібрати предмети для розваг на свіжому повітрі (Санки, лижі, ковзани, ключка, шайба, сноуборд).
Другій групі – одяг і взуття для нашої гості (Шуба, шапка, рукавиці, шарф, шкарпетки, чоботи).
Третій групі – явища природи(Сніг, лід, іній, туман, хуртовина, мороз).
(Учні підходять до «галявинки», вибирають потрібний малюнок і несуть до своєї групи).
- Прошу назвати слова, які ви зібрали.
- То яка гостя завітала до нас на урок? (Зима).
(Вивішую малюнок зими).
ІІІ. Оголошення теми уроку.
- Зима завітала до нас, бо їй цікаво знати, як учні 1 – в класу навчились обчислювати приклади, порівнювати вираз і число, складати і розв’язувати задачі, розпізнавати геометричні фігури…
IV. Робота над вивченим матеріалом.
1.Усний рахунок.
- Які дерева зимою не скидають свого вбрання? (Ялинки). Зима від ялинки принесла для вас перше завдання.
Гра «Прикрашаєм ялинку»
(Вправи на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць).
- Розвішати на ялинку кульки із числами, які потрібно:
І групі – збільшити на 3( кульки рожевого кольору);
ІІ групі – зменшити на 2( кульки золотого кольору);
ІІІ групі – порівняти із 5( кульки срібного кольору).
(На кожній кульці записане число. Учні по-черзі з кожної групи розвішують кульки з числами на зображену ялинку,збільшуючи або зменшуючи чи порівнюючи їх відповідно до завдання).
- На яке зимове свято прикрашають ялинку?
- Рада Зима, що так гарно прикрасили ялинку, тому посипала для вас сніжинки із наступним завданням.
Гра «Збери сніжинку»
( Вправи на засвоєння складу чисел)
Учням роздається розрізані сніжинки.
- Зібрати із граней сніжинку, на яких записаний приклад, щоб утворився склад чисел:
І групі – склад чисел 4 і 8;
ІІ групі – склад чисел 5 і 9;
ІІІ групі – склад чисел 6 і 9.
(Одну групу перевіряємо, іншу слухають).
2.Вправи на закріплення додавання числа 10.
- Зима хоче дізнатися, як ви навчились додавати і віднімати число 10 і пропонує вам гру «Зимові розваги».
Гра « Зимові розваги»
( Вправи на складання виразів).
Учням роздаються кошики із кульками зробленими з синтепону,на яких написані числа.
- До числа, що зображена на сніговій кульці :
І групі – додати число 10;
ІІ групі – від числа 10 відняти число на кульці;
ІІІ групі – порівняти із числом 10.
(Учні однієї групи відповідають, дві інші групи слухають і виправляють помилки).
3. Фізкультхвилинка «Гра в сніжки».
4.Робота в зошитах.
Гра «Ліпимо сніговика»
(Вправи на складання і записування виразів).
Кожній групі учнів роздаються по одній великій сніговій кулі,зробленій із пап’є-маше,на яких написано по 4 вирази.
- Вирази, що записані на сніговій кулі, порівняти із числом 10 і записати у зошиті.
Учні по черзі із кожної групи обчислюють їх ї записують на дошці,а всі інші в зошиті.
5.Складання і розв’язування задач.
- Зима хоче дізнатися кому найбільше потрібна допомога взимку? Як люди повинні допомагати їм.
- Отже наступне завдання від Зими складання і розв’язування задач про пташок.
Кожній групі дається малюнок. Діти складають за малюнками задачі різних типів.
І група -зменшення на кілька одиниць;
ІІ група -збільшення на кілька одиниць;
ІІІ група –на порівняння.
Малюнки задач розвішуються на дошці. Один учень записує розв’язок задачі на дошці,решта у своїх зошитах. Відбувається перевірка.
- Які птахи зображенні на малюнках? Чому серед них немає ластівки, шпака? Хто першим прилітає з теплих країв?
6.Геометричний матеріал.
- Ви гарно справилися зі всіма завданнями, що отримували від Зими, тому зліпили із сніжинок і снігових кульок – гарного сніговика. Погляньте, які геометричні фігури нагадує нам зображення сніговика?
( На плакаті зображений сніговик із геометричних фігур. Учні називають із яких геометричних фігур складений сніговик )
V. Підсумок уроку.
Гра «Асоціативний кущ»
- Які завдання ми виконували на уроці?
- Які слова вам спадають на думку, коли ви чуєте слово «Зима»?
Урок математики
у 1 класі
Вправи і задачі на засвоєння
таблиць додавання
і віднімання в межах 10.
Лічба в межах 20.
Підготувала:
вчитель початкових класів
СЗШ №40 м. Львова
Бернацька З.Б.
Львів – 2014