Вправи на узагальнення 7 класу

Про матеріал

Різноманітні вправи з української мови 7 клас.Вправи на засвоєння матеріалу з української мови за 7 клас.

Завдання 1.У кожному реченні підкресліть граматичну основу. Позначте в словах орфограму «Не з дієприкметником». Обґрунтуйте вибір написання.

Для дурнів закон не писаний. Ледареві норма не вказана. Силуване — не милуване. Невисіяне насіння і на той рік не пропаде. Слово не куповане, але й не продане. Він грамотний, та не друкований. Яка диковина, що собака не кована. Неспіймана риба завжди велика. Пішов так мені вік, як несоленій капусті. Незораний переліг не схилить урожай до ніг. Продумана робота — певна, а непродумана — даремна. У недоглянутого майна всі господарі. Незакінчене діло покривається снігом. Скачуть не писані рукави, а сите черево. Вір не почутому, а баченому.

Завдання 2. Спишіть прислівники, розкриваючи дужки. Перевірте себе за словником.

(Без)відома, (без)перестанку, (без)сумніву, (без)кінця(краю), (в)до(світа), (в)заперті, (в)затишку, (від)тепер, (від)усюди, (во)віки, (в)решті(решт), вряди (годи), (все)одно, всього(на)всього, (в)три(дорога), (в) цілому, (в)шосте, ген(ген), давним(давно), (де)далі, день(за)днем, день(у) день, десь(то), (до)відома, (до)завтра, (до)ладу, (до)не(схочу), (до)нині, (до)ранку, (з)боку, (з)боку(на)бік, звіку(зроду), (зо)зла, (з)середини.

Завдання 3. Прочитайте фразеологічні звороти. Поясніть їх значення. Запишіть, утворюючи пари антонімічних фразеологізмів.

Народитися під щасливою зіркою; пійматися у лабети; пливти за течією; привертати до себе; прийти на розум; під самісіньким носом; поза очима; без царя в голові.

Завдання 4. Пишіть, розкриваючи дужки. Поясніть правопис часток. Знайдіть і підкресліть слова, співзвучні з частками.

1) Наче (б) (то) минуло небагато часу, наче (б) (то) особливих подій чи перемін у його житті не сталося, а, дивись, він уже (не)колишній (Є. Гуцало). 2) Така(бо) зустріч могла бути (не)безпечною для них (І. Багряний). 3) Усі були скам'янілі й похмурі, тільки(но) діти не могли встояти на місці (М. Стельмах). 4) Не так(то) і встати, як упасти (Нар. тв.) 5) Усе(таки) час (не)так довго тягнеться (В. Нестайко). 5) Він все(ж)(таки) ловив себе на тому, що такий(от) розділ знає гірше, ні(ж) інший (Гр. Тютюнник). 6) Останні слова Гордій доказав уже біля гурту і те(ж) сів на валок (Гр. Тютюнник). 7) (Чи)мало бур так прогуло. (Б.-І. Антонич). Добрий вечір або(що), вечеряла(б) — нема(що) (Нар. тв.).

Завдання 5. Замініть фразеологізми прислівниками.

Вогнем і мечем; аж сміх бере; із чистим серцем; ніде голці впасти; як кіт наплакав; аж страх бере; у свинячий голос; по вертикалі: як сніг на голову; аж вуха в'януть; водою не розлити.

Перегляд файлу

Завдання 1.У кожному реченні підкресліть граматичну основу. Позначте в словах орфограму «Не з дієприкметником». Обґрунтуйте вибір написання.

Для дурнів закон не писаний. Ледареві норма не вказана. Силуване — не милуване. Невисіяне насіння і на той рік не пропаде. Слово не куповане, але й не продане. Він грамотний, та не друкований. Яка диковина, що собака не кована. Неспіймана риба завжди велика. Пішов так мені вік, як несоленій капусті. Незораний переліг не схилить урожай до ніг. Продумана робота — певна, а непродумана — даремна. У недоглянутого майна всі господарі. Незакінчене діло покривається снігом. Скачуть не писані рукави, а сите черево. Вір не почутому, а баченому.

Завдання 2. Спишіть прислівники, розкриваючи дужки. Перевірте себе за словником.

(Без)відома, (без)перестанку, (без)сумніву, (без)кінця(краю), (в)до(світа), (в)заперті, (в)затишку, (від)тепер, (від)усюди, (во)віки, (в)решті(решт), вряди (годи), (все)одно, всього(на)всього, (в)три(дорога), (в) цілому, (в)шосте, ген(ген), давним(давно), (де)далі, день(за)днем, день(у) день, десь(то), (до)відома, (до)завтра, (до)ладу, (до)не(схочу), (до)нині, (до)ранку, (з)боку, (з)боку(на)бік, звіку(зроду), (зо)зла, (з)середини.

Завдання 3. Прочитайте фразеологічні звороти. Поясніть їх значення. Запишіть, утворюючи пари антонімічних фразеологізмів.

Народитися під щасливою зіркою; пійматися у лабети; пливти за течією; привертати до себе; прийти на розум; під самісіньким носом; поза очима; без царя в голові.

Завдання 4. Пишіть, розкриваючи дужки. Поясніть правопис часток. Знайдіть і підкресліть слова, співзвучні з частками.

1) Наче (б) (то) минуло небагато часу, наче (б) (то) особливих подій чи перемін у його житті не сталося, а, дивись, він уже (не)колишній (Є. Гуцало). 2) Така(бо) зустріч могла бути (не)безпечною для них (І. Багряний). 3) Усі були скам’янілі й похмурі, тільки(но) діти не могли встояти на місці (М. Стельмах). 4) Не так(то) і встати, як упасти (Нар. тв.) 5) Усе(таки) час (не)так довго тягнеться (В. Нестайко). 5) Він все(ж)(таки) ловив себе на тому, що такий(от) розділ знає гірше, ні(ж) інший (Гр. Тютюнник). 6) Останні слова Гордій доказав уже біля гурту і те(ж) сів на валок (Гр. Тютюнник). 7) (Чи)мало бур так прогуло. (Б.-І. Антонич). Добрий вечір або(що), вечеряла(б) — нема(що) (Нар. тв.).

Завдання 5. Замініть фразеологізми прислівниками.

Вогнем і мечем; аж сміх бере; із чистим серцем; ніде голці впасти; як кіт наплакав; аж страх бере; у свинячий голос; по вертикалі: як сніг на голову; аж вуха в’януть; водою не розлити.

docx
Додав(-ла)
Мисів Лілія
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку