22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні

Про матеріал
Мета: Розширювати знання учнів про граматичний і смисловийзв'язок прикметників з іменниками. Вчити учнів за допомогоювідмінкової форми іменника визначати відмінок прикметників уреченні. Збагачувати словниковий запас учнів, підвищуватиграмотність писемного мовлення. Поповнювати словниковий запасобразними висловами, розвивати вміння застосовувати їх увисловлюваннях. Виховувати любов до рідного краю, до багатстварідної мови. Розвивати зв'язне мовлення учнів, уважність і старанність у роботі.
Перегляд файлу

Творчий урок-мандрівка

 

                                         «Прикметник»

 

Тема: Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні.


Мета: Розширювати знання учнів про граматичний і смисловийзв'язок прикметників з іменниками. Вчити учнів за допомогоювідмінкової форми іменника визначати відмінок прикметників уреченні. Збагачувати словниковий запас учнів, підвищуватиграмотність писемного мовлення. Поповнювати словниковий запасобразними висловами, розвивати вміння застосовувати їх увисловлюваннях. Виховувати любов до рідного краю, до багатстварідної мови. Розвивати зв'язне мовлення учнів, уважність і
старанність у роботі.

 

Тип уроку: урок-мандрівка

 

Методично-дидактичне забезпечення уроку: опорна схема «Прикметник», таблиці, таблиця із зразком каліграфічного письма, сигнальнікартки, перфокарти, роздаткові картки, ілюстрації «Мальовничікуточки рідного краю», фотоілюстрація «Ніч-чарівниця», плакат

Вивчайте мову українську -
Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,
Прекрасну, милу і чудову,
Як материнську пісню колискову.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина

Сьогодні ми будемо мандрувати мальовничими куточками рідногокраю, а провідником у цій подорожі буде Чарівник-Прикметник.
Наш урок стане для вас, діти, уроком творчості, натхненності, новихвідкриттів, добра і радості.

«Дощ компліментів» нашій мові:
Мова (яка?) ...мелодійна, чудова, чарівна, рідна, дзвінкоголоса,пісенна,   милозвучна,   ніжна,   люба,   колискова, материнська,пречудова, прекрасна, материнська.

 

II. Повідомлення завдань уроку

Під час мандрівки ми будемо визначати відмінки прикметників задопомогою зв'язку прикметника з іменником, збагачувати своємовлення антонімами і синонімами, а найголовніше- ми будемозбагачувати словниковий запас, образне мислення, грамотністьписьма. Вас ждуть цікаві зустрічі зЧарівником-Прикметником.

 

III. Вправа «Очікування»

Діти говорять слова-очікування, прикріплюють квіточки йлисточки- виходить український рушничок.

-Ось який гарний український рушничок в нас вийшов.
За давнім українським звичаєм у далеку дорогу мати проводжала
сина чи доньку з хлібом на вишитому рушнику. Я теж запрошую вас
у мандрівку і бажаю вам вдачі, щастя, радості, нових знань і вражень
у подорожі.

Але, щоб вирушити в мандрівку, ми запросимо тих, хто буде
Уважним,
Активним,

Старанним,

Працьовитим,
Умілим,

Кмітливим,

Доброзичливим! Вирушаймо!

 

IV. Каліграфічна стежина
Ррдррчївщ

Мій рідний край- люба серцю, Київська земля!

 

V. Складання речення за схемою, визначення відмінка прикметника
Через ліс маленька між зеленими

 

VI. Поетична поляна

У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть.
У рідному краї і небо безкрає,
Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Тут мамина пісня лунає і нині,
її підхопили поля і гаї,
її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов'ї.

М. Бакал

 

Отчий дім
Мій отчий дім, де всі стежки мої
Веселками ясними перевиті,
Де у садах співають солов'ї,
Де шлях в світи проліг в високім житі.

Мій отчий дім, ти дав усе мені,

Моя маленька біла рідна хата

Ввійшла у серце співом голосним

І словом тим, яке дарує мати.
Мій отчий дім, не перебудь в мені
Пристанищем дитинства тимчасовим,
Даруй мені легенди і пісні,
Імамине, до болю, рідне слово.

І.Драч

 

* * *

Тетіїв - ти люба моя колиско.
Цій землі я вклоняюсь низько.
Ти мене, моя земле, зростила,
Щедрою росою ранками росила.

Я люблю милі ріки, ліси і поля.
Пісня народна мене звеселя.
Мамина усмішка сниться мені
І річки дитинства ніжні пісні.

Тут перші кроки у світ я зробила,
Тут пташку чарівну за крила зловила,
Тут вітер здаля приніс свою ласку,
І в шелесті лісу почула я казку.

В.Кузьменко

 

VII. Портрет Чарівника - Прикметника

а) Повторення знань про прикметник;

б) Словникова робота:

Розумний, уважний, працьовитий, кмітливий, старанний,ніжний,
активний, сміливий, доброзичливий, радісний, веселий, дзвінкоголосий,
бадьорий, премудрий, прекрасний.

в) Робота із сигнальними картками. Визначення роду прикметників.

Ніжна, веселий, синє, дзвінкий,співуча, водяне, мелодійна,
короткий, довге, українська, материнський, зозуляста, пізній,
біленьке, кринична, високий, київська.

г) Складання речень Із опорними словами, визначення відмінка
прикметника:

прекрасна рідна моя земля

Я люблю свою прекрасну рідну землю. Моя прекрасна рідна земля
повита сивиною глибини віків. Яка прекрасна рідна моя тетіївська
земля! (тощо)

 

VIII. Галявина відпочинку

Фізкультхвилинка. Робота над ілюстраціями. Словесне малювання.

 

IX. «Мальовниче узлісся»

а) Колективна робота: Складання речення за опорними словами:

між м'якими зеленими берегами

через розкішний ліс

в'ється невеличка річечка
(Через розкішний ліс між м'якими зеленими берегами в'єтьсяневеличка річечка.)

Визначення відмінків прикметників за допомогою сигнальних карток.

б) Робота в парах: Складання речень за роздатковими картками,
визначення відмінка прикметника.

 

X. Зупинка «Пейзаж вечора»

Читання тексту за вправою 230, утворення словосполученьприкметника з іменником в потрібній формі. Словесне малюванняпейзажу.

Вечір

Сонце сховалось за обрій. Рожевіють на заході купчасті хмарки,мов вітрила парусника.Сива імла вкрила все навкруги. Заблищалисрібні зірочки на вечірньому небі. Яскраво заблимав рогатий місяць.Його срібні зайчики лягли на поверхні річки. Тихо дрімають кучерявіверби і гомінкий очерет. Біля берега задивився у срібне дзеркало водирозкішний кущ калини.

 

Ніч - чарівниця

На землю впала тиха ніч, яка вкрила своїм темним покриваломстомлену землю.Із спокоєм і чарівністю вона простелилась наддалеким українським селом. Верхівки дерев прикрасились темнимбагрянцем. Хвоя соснового бору озвалась протяжним густимшепотом. Навкруги віяло смолистим, терпким холодком. Нібичарівний вершник, ніч пролітала над моїм рідним краєм.

Робота із синонімами (кривавий, багровий, темно-червоний,пурпуровий)

 

XI. Розминка «Народна мудрість»
Утворення прислів'їв з двох частин:

У рідній стороні і в жмені мила.

Рідна земля                                                    а від чужої холодом.
Від рідної землі віє теплом,                         і камінець знайомий.

Всюди добре, а в рідній хаті - найкраще.

 

XII. Зупинка «Ланцюжок»

За схемою скласти речення та встановити зв'язок слів у реченні:


 


(Діти встановлюють зв'язок слів у реченні)
(Що?) Верби; верби (які?) розкішні;

верби (що роблять?) вдивляються;

вдивляються (в що?) в воду;

в воду (яку?) чисту;

воду (чого?) Роськи;

Роськи (якої?) тихоплинної;

вдивляється (із чого?) із берегів;

із берегів (яких?) мальовничих.


XIII     Зупинка Кмітливих. Гра «Підбери антонім до поданих
прикметників»:

Глибокий-мілкий,далека-близька,
Свіжий-черствий, теплі-холодні,
чужа -рідна, чистий- брудний,
рідкий-густий, сонячний-похмурий,
спокійна-гомінка, мокра-суха,
працьовитий-лінивий, тихий-голосний,
добрий- злий, високий-низенький.

 

XIV. Підсумкова стежина

-Діти, ви сьогодні гарно працювали під час уроку, успішно
справились із всіма завданнями. Скажіть, а чи справдились ваші
очікування? Мої очікування справдились, а результатом - є ваші
успіхи у вивченні рідної мови.

Як вам працювалось? Який вид роботи сподобався більше?

 

XV. -Швидко пролетів наш урок,як мить. Це була мить цікавогоспілкування, збагачення вашого духовного і мовного багатства. Ябажаю вам, щоб ваше збагачення ніколи не зупинялось, апоповнювалось творчістю, радістю, задоволенням.

Я отримаю велике задоволення, прочитавши ваші описи
народження нового ранку, зазначте, що нового і незвичайного ви
помітили, спостерігаючи мить народження ранку.



Додаток 17









З’єднай у пари вислови-синоніми

 

Золоті руки                         Дивитись крізь пальці

 

      Заплющувати очі                   Майстер на всі руки  

 

      Плечем до плеча                    Сам на сам

 

      Наодинці                            Кіт наплакав

 

      Крапля в морі                       Коротко кажучи

 

      Моя хата скраю,                    На злодієві шапка горить

      я нічого не знаю.

 Йому все байдуже  

Знає кішка, чиє м'ясо з'їла         

 

C:\Documents and Settings\User\Мои документы\Мои рисунки\Организатор клипов (Microsoft)\afrika1.jpg

    Хапається за соломинку          Нічого не боїться


    Клює носом                        Вийшов сухий із води


    Нарубати дров                     Низько нахиляється


    Як з гуся вода                     Все ні по чому

 

    Море по коліна                    Радується до останнього

 

    Задерти носа                       Нахнюпитись

 

    Повісити носа                      Хвалиться, гордиться собою

 

 


 

   «Добери антоніми»

 

Блідий –


Приємний –

animals_beasts__002100_1
Голодний –


Швидко –


Тиша –


Спокій –


Чистота –

 

Радість –                       


Довгий —


Свіжий —           


Кислий —


Тепло –


Сміється –


Веселиться -


Миритись –


Лінивий –


Ясний -


Темний -

 

   Розстав наголоси так, щоб значення слова змінилися:

 

Брати – брати


Плачу – плачу


Ношу - ношу


 

 

   Знайди другу частину прислів'я

 

Хоч і довго вився,                         та погана слава.

 

Хороша пава,                              той не блудить.

 

Хто питає,                                 тому треба менше спати.

 

Умів позичати,                            а лінь марнує.

 

Хто хоче багато мати,                  умій і віддавати.

 

Праця чоловіка годує,                  та дурнем лишився.

 

Ледачий двічі робить,                  а скупий двічі платить.

 

Куди голка,                                щастя не збудуєш.

 

На чужому горі -                           хто життям не дорожить.

 

Горе тому жить,                           туди й нитка.

 

Знання людині,                            вовк не страшний.

 

Дружній череді -                          як крила пташині.

 

Земля чорна,                              а не чужим словом.

 

Вір своїм очам,                            а білий хліб родить.

 

Шила в мішку -                            то їй і борошно гірке.

 

Як миша сита,                            не сховаєш.

 

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0216724.wmfC:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0234131.wmfC:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0199283.wmf

 

 

docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
1076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку