Вправи на вживання слів близьких за значенням. Загадки. О. Володимиров, О.Гомілевська «Як народжується дощ і сніг».

Про матеріал
Вправи на вживання слів близьких за значенням. Загадки. О. Володимиров, О.Гомілевська «Як народжується дощ і сніг». : Розширити знання учнів про слова, близькі зі значенням; учити добирати слова близькі зі значенням; формувати вміння, вживати синоніми в усному та писемному мовленні, вдосконалювати вміння працювати в команді, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу.
Перегляд файлу

 

Конспект відкритого уроку

з української мови

для 2 класу

 

Вправи на вживання слів близьких за значенням.

Загадки. О. Володимиров, О.Гомілевська

«Як народжується дощ і сніг».

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів

Черкаської ЗОШ №24

Камша О.М

 

 

 

 

 

м.Черкаси, 2021

Тема: Вправи на вживання слів близьких за значенням. Загадки. О. Володимиров, О.Гомілевська «Як народжується дощ і сніг».

Мета:

Навчальна:  Розширити знання учнів про слова, близькі зі значенням; учити добирати слова близькі зі значенням; формувати вміння, вживати синоніми в усному та писемному мовленні, вдосконалювати вміння працювати в команді, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу.

Розвивальна: Розвивати спостережливість, усне мовлення, пам’ять, увагу.

Виховна: Виховувати пізнавальні інтереси та естетичні смаки

Обладнання: цеглинки LEGO, картки для групової роботи, м’яч, мікрофон, сигнальні картки у вигляді сніжинок 3-ох кольорів (зелена, жовта, червона).

Хід уроку:

Вступна частина.

I. Організація класу:

Продзвенів уже дзвінок

Починаємо урок.

Всі мерщій сідайте тихо

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати

Чітко в лад відповідати

На уроці не дрімати

А  знання скоріш хапати

Щоб не було нам мороки

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаєм.

Вправа «Створюємо настрій».

Виберіть одну із сніжинок, яка відповідає вашому настрою. Із таким гарним настроєм розпочинаємо урок української мови. Я бажаю, щоб гарний настрій допомагав нам працювати і не залишав до кінця уроку.

  1. Дихальні вправи.
  • Задути уявну свічку, набравши в легені повітря.
  • Дути на уявну пір’їнку, щоб вона не падала додолу.

 

  1. Мовна розминка:
  • Обережно по дорозі торохтить зима на возі.

Проказати скоромовку здивовано, засмучено, радісно.

 

II. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні незвичайний урок, бо ми подорожуємо в зиму. Дізнаємось, як утворюється дощ та сніг, продовжимо знайомитись із словами близькими за значенням. Збагачуватимемо свій словниковий запас словами, які пишуться по-різному, а значення мають однакове, працюватимемо в групах.

Слайд 2

III. Повторення вивченого матеріалу,

  • Навіщо потрібно вивчати цю тему! (Слова-синоніми роблять нашу мову милозвучнішою, багатшою, допомагають влучно описати предмет).
  • Які слова називають антонімами?

Гра « Знайди пару». (Учитель називає слово дітям і дає м’яч. Діти повертають м’яч і називають слово з протилежним значенням).

Великий – малий

Легкий – важкий

Мороз – спека

Сум – радість

Сильний – слабкий…

  • Давайте пригадаєм, які слова ми називаєм близькі за значенням?

Слайд 3

IV. Актуалізація опорних знань:

А тепер дізнаємось, чи вмієте відгадувати загадки?

Слайд 4,5

Загадка 1

Посивіла вона, бо вже дуже стара,

Часом тиха бува, до всіх добра така

Хто ж розсердить її – заспіва не тії

Холод з рота несе, сивиною трясе.

Зима (Зима – холодна,  довга)

 

Загадка 2

Я падаю на ваші хати

Я білий – білий,  волохатий

Я прилітаю вам до ніг

І називаюсь просто …

Сніг (Сніг – білий, пухнастий)

 

Чим зачаровує зима? (пухнастим снігом, дивовижними візерунками на склі, казковими пейзажами, святами…)

Завдання: знайти слова близькі за значенням у загадці.

Хто дід?

З’їжджалися  дочки в гості до діда.

Ось там Завірюха санчатами їде,

За нею Метелиця слідом мете,

Хурделиця Хугу з собою веде,

А тільки-но вітер у полі завіє,

Як стануть на лижі Хуртеча й Завія,

Нарешті удвох з Заметіллю приїхала

Найменша – улюблена донечка Віхола.

Дід Мороз

 

V. Робота над текстом.

Вправа «Передбачення»

  • Прочитайте заголовок тексту. Чи можете відповісти на запитання заголовка?

Слайд 7

  • Ось подивіться – до нас через вікно залетіла сніжинка. Вона пропонує нам прочитати науково-популярний текст, як утворюється дощ і сніг, але спочатку прочитайте з дошки незрозумілі слова, які зустрінуться в тексті. (вовна, водяна пара, каверзне, крихітні, дощ мрячить)

Читання тексту (ст. 95-96)  зі сніжинкою. (У кого на парті сніжинка – той продовжує читати текст).

VI. Перевірка сприймання прочитаного.

Слайд 8

  • Про що ви дізналися з тексту?
  • Як колись передбачали погоду?
  • Розкажіть, як утворюються хмари.
  • Прочитайте, як краплина стає сніжинкою.
  • Скільки промінчиків мають
    усі сніжинки?

Цікаві факти про сніжинки (відео).

VII. Хвилинка відпочинку.

  • Давайте побудемо ми станемо художниками і намалюємо в повітрі сніжинку правою рукою, а потім обома руками одночасно. Згадаємо скільки у сніжинки промінців? В яку геометричну фігуру впишемо (шестикутник).

Малювання носиком сніжинки.

Перевтілення. Уявимо себе легеньким сніжиночками, ось ми кружляємо у веселому таночку. Падаєм на дерева, ялинки, рукавички і стелимось до землі.

  • Сідаєм за парти і без жодної зупинки продовжуємо урок з каліграфічної хвилинки.

VIII. Каліграфічна хвилинка.

Слайд 9

Сс   сн   іж   іг   сніг   дощ   сніжинка

 

Робота з підручником: сторінка 96, вправа 5.

Скласти кілька речень про снігопад, використовуючи подані слова: сніг падає, кружляє, ліпить, валить, мете, запорошує, сіється, стелиться. 

Слайд 10

IX. Руханка «Тупу-тупу зігріванці»

Слайд 11

Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності. Колективний підбір синонімів з презентації.

Слайд 12-14

X. Робота в групах

1 група

Дібрати  до даних слів близькі за значенням слова (синоніми)

Робота-

Веселий –

Говорити-

Горе-

Друг-

 

2 група

Дібрати слова близькі за значенням до слів:

Будинок-

Друг-

Горе-

Їжа-

Сміливий-

 

3 група

Скласти сенкан до слова сніжинка.

Маленька, ажурна.

Кружляє, сяє, прикрашає.

На зелену ялинку опустилась сніжинка.

Красуня.

4 група

У тексті «Зимонька –зима» в останньому абзаці знайти і підкреслити слова близькі за значенням до слова йти.

Йде зима за нею в ряд – череда веселих свят. Через поле, через гай поспішає Миколай. Чимчикують крок за кроком місяць січень з Новим роком. Понад річку, через кладку йде Різдво, веде колядку. А за ними – місяць лютий, записає, чи узутий.

Безліч друзів у зими! Чи усіх зустріли ми?

Діти презентують свою роботу в групах.

XI. Заключна частина.

Гра «Вірю – не вірю»

Приготуйте цеглинки LEGO та будьте уважні.

Слайд 15

  • У словах дощ і сніг однакова кількість звуків?
  • Гарно, чудово, прекрасно, красиво – це антоніми.
  • Слово дощ можна переносити з рядка в рядок.
  • Товариш, приятель, друг – це слова близькі за значенням.

XII. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон».

  • Чи справдились ваші очікування щодо уроку?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Яке було найскладніше?

Самооцінювання.

  1. Діти піднімають сніжинку із зеленою шапочкою, якщо задоволені уроком і він був для вам корисним та цікавим.
  2. Якщо був здебільшого корисним. Я брав участь у ньому, зміг виконати багато завдань, то піднімають із жовтою.
  3. Під час відповіді мені було не комфортно, До відповіді готовий не був – з червоною шапочкою.

 

 

 

 

XIII. Домашнє завдання:

Слайд 16

  1. Підготуй розповідь, а саме уяви себе сніжинкою та розкажи про свою подорож.
  2.  Склади казку про життя сніжинки.

 

docx
Додав(-ла)
Камша Ольга
Додано
24 січня 2022
Переглядів
760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку