Вправи "Правопис кількісних числівників".

Про матеріал
Правопис кількісних числівників. Вправи на самоперевірку і редагування. Приклади відмінювання порядкових числівників.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відмінювання і правопис числівників27 березня 2023 рік 6- А клас

Номер слайду 2

Походження назв деяких числівників П‘ять походить від іменника «п‘ясть» (рука), тобто «п‘ять пальців п‘ясті». Широко вживаним є число «сім»: сім днів тижня, сім чудес світу, у казках – сім господинь, семеро козенят, сім сестер. Виявляється, що число СІМ відповідає обсягу короткотривалої пам‘яті людини, тобто це та кількість предметів, яку ми спроможні запам‘ятати відразу на більш-менш тривалий час.

Номер слайду 3

Походження назв деяких числівників. Числівник СОРОК спочатку був іменником, який мав значення «мішок». Це й справді був мішок, у який уміщалося рівно 40 шкірок соболів чи білок, бо саме стільки їх потрібно було на пошиття однієї шуби. Зшитий і запечатаний сорок із зазначеною кількістю шкірок за часів Київської Русі служив грошовою одиницею.

Номер слайду 4

Наголошення деяких числівників1. Кількісні числівники другого десятка мають наголос на складі НА: Одинадцять, тринадцять, дев‘ятнадцять. У непрямих відмінках наголос може зміщуватися на закінчення: одинадцять – одинадцятьох.2. Кількісні числівники на позначення десятків наголошуємо на другому корені: сімдесят, вісімдесят.3. Числівник один, одно (одне) у формах непрямих відмінків має наголос на останньому складі: одному, на однім, одним.

Номер слайду 5

Відмінювання кількісних числівників Вправи. Запишіть речення, поставивши числівники в потрібну форму. Визначте відмінок. До (скількох?) 56 додати (скільки?) 17;Від (скількох?) 79 відняти (скільки?) 6;Скласти (скільки?) 34 з (скількома?) 89;Добуток (скількох?) 36 і (скількох?) 63 помножити на (скільки?) 7. Прочитайте, виправивши помилки. На трьохстах шістидесяти двох;Сороками чотирьома;Двохста семидесяти восьми;Більше двох мільйонів сто тридцяти;п‘ятнадцятью;Трьом тисячам дев‘яносто двом.

Номер слайду 6

Перевірмо. До п‘ятдесяти шести додати сімнадцять;Від сімдесяти дев‘яти відняти шість;Скласти тридцять чотири з вісімдесятьма дев‘ятьма;Добуток тридцяти шести і шістдесяти трьох помножити на сім.

Номер слайду 7

Відмінювання порядкових числівників{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}НазивнийпершийсорокатисячнатретєДві тисячі двадцять третій. Родовийпершогосорокатисячноїтретьогодві тисячі двадцять третього. Давальнийпершомусорокатисячнійтретьомудві тисячі двадцять третьому. Знахіднийпершийсорокатисячнутретєдві тисячі двадцять третій. Оруднийпершимсорокатисячноютретімдві тисячі двадцять третім. Місцевий(на) першому(на) сорокатисячній(на) третьому(у) дві тисячі двадцять третьому

Номер слайду 8

Домашнє завдання. Запишіть речення, поставивши порядкові числівники у потрібний відмінок. Визначити відмінок. Я добираюся додому 269-м автобусом. Перерва з 2-ї до 3-ї. Поїзд рушає з 2-ї платформи, 4- ї колії. Час відправлення – 17-та година. Шановні глядачі!Прохання прийти на виставу вчасно. Після 3-го дзвінка вхід до зали заборонено. Зустрінемося після 5-го уроку. Мій день народження 20 листопада 2010 року. Виконайте 265 вправу на 321 сторінці.

pptx
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку