Невід'ємною складовою частиною фізичної культури є виховання та формування правильної постави людини. Згідно з сучасними поглядами, постава є інтегральною характеристикою стану організму і відображає результат комплексного впливу на нього факторів фізичного та соціального середовища. Постава-це звичне положення тіла під час спокою і в русі.
Вправи
спрямовані на виховання постави
і рухових якостей.
Невід'ємною складовою частиною фізичної культури є виховання та формування правильної постави людини. Згідно з сучасними поглядами, постава є інтегральною характеристикою стану організму і відображає результат комплексного впливу на нього факторів фізичного та соціального середовища. Постава-це звичне положення тіла під час спокою і в русі.
Вправи, що спрямовані на формування відчуття правильної постави.
Деякі вправи, які розвантажують хребет
Вправи які збільшують рухомість хребта.
Відчуття правильної постави виховують у всіх правильно організованих іграх, але найбільше цьому завданню відповідають ті рухливі ігри, які можна запроваджувати, не порушуючи змісту, перебігу та емоційності загально підготовчих вправ на осанку: потягування, рівновага на зменшеній опорі, основні вихідні положення рук і ніг.
Деякі ігри.
«СОВОНЬКА»
За сигналом учителя «ніч!» діти стають у положення руки до плечей і вгору-назовні; сісти, схрестивши ноги, руки за голову; стати до стіни,зберігаючи правильну осанку. «Совонька» збирає до себе в «кубло» дітей,які ворушаться або стоять у неправильному положенні,порушивши осанку.
«ФІГУРИ»
Учитель вибирає положення, що сприяють вихованню правильної постави. Виграє учень, який виконав рухи найкраще і правильно.
«ЕСТАФЕТА З ВАНТАЖЕМ НА ГОЛОВІ»
Вантажем може бути мішечок з піском, набивний м’яч (вага - до 0,5кг), дощечка тощо. За кожне падіння вантажу на підлогу, команді дається штрафне очко. Виграє команда, яка матиме менше штрафних очок.
Вправи на силу і на розтягування тісно пов’язані між собою, бо коли скорочується м’яз-згинач, рефлекторно розслаблюється і розтягується м’яз-розгинач. Крім того, залежно від методики застосування та сама вправа може бути і на силу, і на розтягування. Повільне піднімання ніг у висі – вправа на силу, а розмахування – вправа переважно на розтягування. Тому говорять про переважну доцільність тієї або іншої вправи.
Вправи, які розвивають силу, дають змогу переборювати всезростаючу вагу тіла або вантажу: в упорі стоячи на колінах, піднімання однієї ноги назад; в упорі стоячи, згинання рук.
Вправи на розтягування характеризуються великою амплітудою, коливанням, змахами, пружинними рухами; махи руками вгору і назад до відказу; махи ногами вбік; ритмічне похитування тулуба тощо.
Вправи на розслаблення характеризуються вільним падінням окремих частин тіла: з положення руки вгору послідовне падіння кисті, передпліччя, плеча.
Загально-підготовчі вправи можна виконувати без предметів або з дрібними предметами такими: прапорцями, кубиками, дрібними м’ячами, обручами, скакалками,набивними м’ячами тощо; на тренажерах, на гімнастичній стінці і лаві.
Згідно з новою концепцією, внутрішньою причиною виникнення порушення постави та сколіозів у дітей служить недостатня стійкість в них спільного центра ваги тіла. Поставі ж при цьому відводиться роль системи, що забезпечує рівновагу організму в просторі.