Урок – подорож «Врятуємо Королеву Математики».
Тема уроку. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2.
Мета уроку:
– закріплювати знання натурального ряду чисел;
– формувати навички правильного каліграфічного письма цифр та знаків;
– навчати дітей складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання;
– розвивати й удосконалювати обчислювальні навички;
– продовжувати формувати у дітей уміння порівнювати числа в межах 10;
– формувати вміння складати і розв’язувати задачі за малюнком;
– закріплювати знання про геометричні фігури, аналізувати зображення, виділяти у них геометричні фігури;
– розвивати математичне мовлення, дрібну моторику, пізнавальний інтерес до навчання, увагу, логічне мислення;
– прищеплювати інтерес до вивчення математики;
– виховувати любов до природи, допитливість, спостережливість.
Обладнання: презентація до уроку, геометричної лисички, макет синички, горіхи для пальчикової гімнастики, «чарівна скринька», предметні малюнки, індивідуальні картки, скорочений запис до задачі.
Інтерактивні технології: «Мікрофон», «Мозковий штурм», робота в парах.
Тип уроку: урок закріплення і застосування знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: урок – подорож «Врятуємо Королеву Математики».
Перебіг уроку
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам'ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо.
Станьте, діти, підтягніться ,
Одне одному всміхніться.
На урок старання не забудьте взяти.
Тож почнемо працювати.
Чути стукіт у двері.
Вч.: Хто це? Що це? Це лист. Від кого? Від синички. Зараз я його вам прочитаю.
«Добрий день, діти!
Пишу вам із чарівної країни Математики. У нашому королівстві сталося нещастя: злий чаклун тут усе зачарував і зникла Королева Математики.. Усе стало в країні не так: числа місцями переплуталися, почали сваритися. Розчаклувати математичну країну можуть лише учні, які виконають усі завдання чаклуна, знайдуть ключ і відімкнуть скриню і врятують Королеву.
Допоможіть нам, будь ласка!»
Жителі країни Математики.
Вч.: Діти, а ви б хотіли врятувати Королеву Математики?
Вч.: Тоді вирушаймо в дорогу. А дорога в нас буде важка й небезпечна. Адже врятувати Королеву і повернути її в королівство можуть тільки уважні, старанні, кмітливі, сміливі діти. Подорожувати будемо під девізом «Математику ми любим, з математикою дружим».
4. Актуалізація опорних знань учнів.
а) Гра «Лічи вперед!», «Лічи назад!»
б) Назвіть сусідів чисел 3, 5, 9.
в) Назвіть наступне число до чисел 4, 6; попереднє число до чисел 8, 10.
г) Задачі – вірші.
Швидко мчать до годівниці.
Скільки птахів, підкажіть,
Поспішають на обід ?.
На вербі сиділи,
Три подружки-щебетушки
До них прилетіли.
Скільки на вербі синиць?
Полічіть швиденько птиць.
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки.
Я прошу вас, діти милі
Шоб ви білок полічили.
–Я бачу, що ви вмієте рахувати, тому в дорогу вирушаємо всі!
– На узліссі нас зустрічає Лісовичок, який стежить за порядком у лісі. Він дає нам випробування на старанність. Напишемо каліграфічно цифру. Та перед цим розімнемо пальчики.
Цей горішок – фантазер.
Він чудовий масажер.
Візерунчасті бочки
Розвиває кулачки.
По долонці він ковзає
Силою пальчики наділяє.
Покружляв і зупинився,
Бо дуже добре потрудився.
–Яка користь від горіхів?
Горіхи – відмінний стимулятор роботи мозку. Вони покращують пам`ять і концентрацію уваги, знімають нервову напругу та стрес. Крім того, горіхи містять вітамін В, магній і незамінні амінокислоти.
– Сьогодні каліграфічна хвилинка буде з цифрою … А якою відгадайте! (загадка).
Пливе лебідь у ставку,
Вигнув шию він тонку,
Хвостик вгору припідняв,
Цифру два вам показав.
Подивіться, як правильно пишеться цифра 2, і напишіть її так само. Давайте напишемо цифру у повітрі. Учні у зошитах каліграфічно прописують двійку.
– Усе чудово! Ми поспішаємо далі.
– Кого ви бачите на дошці? Це геометрична лисичка.
– З яких геометричних фігур складається лисичка?
– Скільки кутів має трикутник?
– Скільки сторін має п’ятикутник?
– Яка з фігур не належить до многокутників?
– Яка риса їй притаманна? Лисичка і нас хоче обдурити. Вона замітає хвостиком сліди, щоб ніхто не зумів її знайти. Замела вона і нашу стежку. Але ми справились із завданням, тому рушаємо далі.
Рушаймо! Дорога відкрита!
–А щоб дізнатися кого ми наступного зустрінемо у лісі відгадайте загадку.
Є горішки і грибочки
У дуплі на мотузочку.
З гілки плигає на гілку
Це мала руденька…(білка).
Білочка все літо збирала грибочки на зиму і ховала у різні дупла. Але чаклун заховав частину припасів з її схованок. Допоможіть їх відшукати.
Подякувала спритна білочка дітям і побігла у своїх справах. А ми ідемо далі. Біля дороги росте дерево. А яке дерево, ми дізнаємось із умови задачі, яка є в підручнику на ст.. 55.
7.Робота з підручником (ст.. 55, №1), робота над задачею,
Творча робота (задача №2 (усно), №3 (усно)
8.Фізкультхвилинка
Ми знайшли ключ до нашого замка і замок відчинився. Але що це у замку? Скринька. І теж зачаклована. А щоб її розчаклувати, ми повинні виконати наступне завдання.
9.Самостійна робота учнів. Диференційовані завдання. (зощити з друкованою основою, ст.. 39, №3)
–Щоб зникли чари і відчинилася скринька, ми повинні згадати девіз нашої подорожі. (Математику ми любим, з математикою дружим»). Чари зникли. Скринька відкрилася. Що там? Так корона Королеви Математики. Королеву Математики врятовано. Але вона поспішає у своє королівство, бо чула, яке лихо там коїться, тому написала листа і передала мені, щоб я вам його зачитала.
«Я, Королева Математики, дуже вдячна вам – сміливим, добрим дітям. Ви пройшли складний і небезпечний шлях. Ви почесні жителі країни Математики. Усім бажаю успіхів у навчанні».
А хто покликав нас на допомогу? (синичка)
Яка вона? (чуйна, доброзичлива…)
А чим ми можемо допомогти їй?
На перерві ми підемо повісимо годівнички.
– Діти, добігає кінця наш урок і разом з тим – наша цікава подорож.
– Чи сподобалася вам подорож?
Гра «Мікрофон».
– Давайте з вами похвалимось своїми знаннями за допомогою гри «Вихвалялки». Починайте речення зі слів «Сьогодні на уроці я …».(Діти розповідають про те, що робили на уроці, що найбільше сподобалось.)
– Яке завдання сподобалося найбільше?
Ви чудово працювали. Всі були активні, сміливі, кмітливі. Покажіть свій смайлик із настроєм, який залишився після сьогоднішнього уроку математики.