Вправи з фізичної культури
для формування наполегливості, адаптивність та здатності до трансформації (у формі спортивного заходу – командної естафети)
Учні формують три команди за жеребкуванням: тягнуть монети із зображенням циферблату з вказаними трьома варіантами часу: 12.00, 15.00 та 18.00. Потім об’єднуються за однаковим часом.
Комплекс вправ для розвитку наполегливості:
Спортивний інвентар: фішки – 30 штук; коремати – 3 штуки.
Перед кожною командою – смуга перешкод, кожен з етапів якої дозовано виснажує, але за рахунок командної роботи і бажанню перемогти усі учасники повинні дійти до кінця, тобто наполегливо виконати всі завдання дистанції. Час фіксується з першого й по завершенні останнього етапів останнім учасником.
І етап: 200 м напівприсядом між фішками змійкою;
ІІ етап: 30 разів – підйом тулуба лежачи (прес);
ІІІ етап: 5 бьорпі кожен;
IV етап: 30 присідань;
V етап: 300 м кроком з підніманням та опусканням рук (вправа на відновлення дихання).
Комплекс вправ для розвитку адаптивності:
Спортивний інвентар: фішки – 30 штук, футбольні м’ячі – 3 штуки, баскетбольні м’ячі – 3 штуки, скакалки – 3 штуки, фішки зелені/червоні – по 15 штук.
Під час проведення вправ використано методику Life Kinetik, що сприяє утворенню нових нексусів (клітинних контактів) у головному мозку та тренує адаптивність до різної діяльності.
Усі команди шикуються в три колони один за одним за лінією страту.
По оголошенні «старту» учасники по одному по черзі у кожній команді обводять фішки футбольним м’ячем, при цьому постійно проговорюючи в голос назви міст України.
По оголошенні «старту» учасники у кожній команді сидячи на підлозі передають над головою баскетбольний м’яч і при кожній передачі вголос називають види спорту.
По оголошенні «старту» учасники по одному по черзі в команді стрибають на скакалці змійкою між фішок різного кольору: зелені фішки обходять з лівого боку, червоні – з правого, при цьому називають в голос фрукти та овочі.
Комплекс вправ для розвитку здатності до трансформації:
Під час даної вправи учні повинні швидко змінювати вид діяльності, тобто трансформуватися залежно від заданих умов. Вправа розвиває точність, координованість, мислення.
Спортивний інвентар: скакалки по кількості учнів.
Учні беруть скакалки. По команді «старт» починають виконувати стрибки. Якщо вчитель називає парне однозначне число (наприклад, 2, 4, 6, 8), то всі стрибають на скакалці назад на двох ногах і продовжують рахувати вперед.
Якщо вчитель називає непарне однозначне число (наприклад, 1, 3, 5, 7, 9), то всі стрибають на скакалці вперед на двох ногах і продовжують рахувати у зворотному відліку.
Якщо вчитель називає парне двозначне число (наприклад, 10, 12, 14, 16 і т. д.), то всі стрибають на скакалці вперед на лівій нозі і продовжують рахувати у зворотному відліку.
Якщо вчитель називає непарне двозначне число (наприклад, 11, 13, 15, 17 і т. д.), то всі стрибають на скакалці назад на правій нозі і продовжують рахувати вперед.