ЗАВДАННЯ 1.
Виберіть із дужок потрібну букву відповідно до правил чергування у-в;і-й і запишіть у дві колонки слова:
1) з буквами у,і; 2) –в,й.
Схід(і,й)захід;степ(і,й)море;знання(і,й)уміння;села
(і,й)міста;сон(у,в)руку;знищений(у,в)щент;він(і,й)
шов;спитай(у,в)мами;трапилось(у,в)перше;сиджу(у,в)дома;стану(у,в)чителем;рано(у,в)став;досить(у,в)
порядкований;ощадливість(і,й)бережливість;
дощ(у,в)щух;з′єднані(у,в)спілку.
2.З других букв записаних слів прочитаєте початок афоризму англійського богослова 17 ст.Томаса Фуллера «………………………………..,той нічого не навчиться»(хто ні про що не питає).
ЗАВДАННЯ 2.
1.Іменники поставте в родовому відмінку однини й запишіть у дві колонки:
1) із закінченням – а;я 2) –у;ю.
Скарб,Ніжин,ерудит, ліс, обсяг, Вашингтон(місто),
Ізмаїл(місто), вітер, аґрус, Вашингтон(штат), дуб,
Дністер, інститут, Дон, Дунай, інвестор, листопад
(місяць), інстинкт, листопад(опадання листя), ящик,
йорж, аміак.
2.З перших букв записаних іменників прочитаєте вислів М.Коцюбинського «Не відділяй слова від діла».
ЗАВДАННЯ 1.
Виберіть із дужок потрібну букву відповідно до правил чергування у-в;і-й і запишіть у дві колонки слова:
1) з буквами у,і; 2) –в,й.
Схід(і,й)захід;степ(і,й)море;знання(і,й)уміння;села
(і,й)міста;сон(у,в)руку;знищений(у,в)щент;він(і,й)
шов;спитай(у,в)мами;трапилось(у,в)перше;сиджу(у,в)дома;стану(у,в)чителем;рано(у,в)став;досить(у,в)
порядкований;ощадливість(і,й)бережливість;
дощ(у,в)щух;з′єднані(у,в)спілку.
2.З других букв записаних слів прочитаєте початок афоризму англійського богослова 17 ст.Томаса Фуллера «………………………………..,той нічого не навчиться»(хто ні про що не питає).
ЗАВДАННЯ 2.
1.Іменники поставте в родовому відмінку однини й запишіть у дві колонки:
1) із закінченням – а;я 2) –у;ю.
Скарб,Ніжин,ерудит, ліс, обсяг, Вашингтон(місто),
Ізмаїл(місто), вітер, аґрус, Вашингтон(штат), дуб,
Дністер, інститут, Дон, Дунай, інвестор, листопад
(місяць), інстинкт, листопад(опадання листя), ящик,
йорж, аміак.
2.З перших букв записаних іменників прочитаєте вислів М.Коцюбинського «Не відділяй слова від діла».
ЗАВДАННЯ 3.
1.Подані слова запишіть у дві колонки :
1)без подвоєння букв;
2)із подвоєнням.
Анте(н)а, нежда(н)о, і(м)іграція, жи(т)євий,узгодже(н)ість,інтерме(ц)о, ю(н)ат, тума(н)ість, жада(н)ий, з′єдна(н)ий, благослове(н)ий,
осер(д)я, зволоже(н)ість, шос(е), роздорі(ж)я, згада(н)ий, побукве(н)ий, огне(н)ий, то(н)а.
2)Підкресливши другі букви записаних слів, прочитаєте афоризм М.Рильського «Хто…………,той не вартий свого майбутнього» (не знає свого минулого).
ЗАВДАННЯ 4.
Дієслова поставте в 2-й особі однини наказового способу й запишіть у дві колонки: 1)без ь знака;
2) з ь знаком у кінці.
Спочити, справити, повірити, стежити, попередити, привабити, переглянути, підставити, облишити, стати, знищити, різати, вимітити.
2.Здругих букв прочитаєте пропущені два слова у вислові французького письменника 18 ст.Жана де Буффлера : «Суспільству……………так само, як ночі-зірки»(поети потрібні).
ЗАВДАННЯ 5.
1)Запишіть у дві колонки:1)слова з буквою – і; 2)з буквою – и.
Вдал..ну, кипар..ис, арх…в, в..заві, локомот..в, пом..дор, параз..тство, фар..сеї, к..лометри, абр..кос, ж..рафи, крокод..л, комб..нат, ч..нари, маг..страль.
2)З останніх букв прочитаєте закінчення вислову німецького філософа Людвіга Фейєрбаха « Людина тільки тоді чогось досягне, коли………»(вірить у свої сили).
ЗАВДАННЯ 6.
1)Іменники поставте в кличному відмінку й запишіть у три колонки:
1) із закінченням – е ; 2) у(ю) ;3)-о.
Сестриця, чайка, вовк, Уляна, вчитель, охоронниця, жінка, Андрій, їжак, дядько, хлопець, Інна.
2)З перших букв прочитаєте пропущені слова у вислові давньоримського байкаря Федра : «……..не бачимо, а………, помічаємо відразу».(своїх вад/чужі).
ЗАВДАННЯ 7.
1.Випишіть слова в чотири колонки:
- іменники;- прикметники;- дієслова; - прислівники.
Удосконалюймося, уявлення, велетенський, віч-на-віч, солдат, погон, ім′я, незчувся, чимдуж, абияк, хазяїн, акуратний, натщерце, нашвидкуруч, імміграція, інколи, афішувати, вілла, м′який.
2.З перших букв прчитаєте побажання.
«Успіхів вам у навчанні»
ЗАВДАННЯ 8.
Вставте, де треба пропущені букви : т, д, к.Слова запишіть у дві колонки : 1)ті, у які вставили букви;2) ті, у які не вставляли.
Умис..ний, агентс..во, контрас..ний, заїз..ний, хвас..ливий, шотлан..ський, улес..ливий, пропагандис..ський,випус..ний, чотиритиж..невий, студен..ський, виїж..жаю, п′я..десят. ох..нути, стис..нути, осві..читися, анархіс..ський, корис..ний, у поїз..ці.
2)З других букв прочитаєте закінчення вислову італійського вченого Галілео Галілея: «Говорити туманно вміє всякий………………..»(говорити ясно-мало хто).
ЗАВДАННЯ 9.
Вставте букви з або с. Слова запишіть у дві колонки:
1) зі вставленою буквою с;
2) - буквою з ;
Бе..шумно, ..над, не..хитно, ..кап, ро..клад. ..шити, ро..чин, ..цементовано, ..подом, бе..коштовно, ..підлоба, ..тяг, ..- посеред, ро..тин, небе..печно, не..проста, з ро..солом, бе..перестанку, зне..тямки.
2)З останніх букв прочитаєте закінчення вислову давньоримського письменника Марка Аврелія :
«Ми, люди, народжені для того, щоб……………(допомагати один одному).
ЗАВДАННЯ 10.
1)Іменники поставте в орудному відмінку однини й запишіть у дві колонки: 1) з буквою -о- в закінченні – ом, - ою ; 2) з буквою - е –в закінченні –ем, ею.
Каменяр, щогла, айстра, обруч, санітар, телевізор, журавель, ягуар, ніж, огорожа, груша, муляр, орендар.
2)З перших букв прочитаєте закінчення вислову французького письменника Альбера Камю : «Спільне добро твориться…………..»(щастям кожного).
ЗАВДАННЯ 11.
Погляньте у вікно. Що ви бачите? Поділіться своїми враженнями з товаришем по парті. Складіть невеличкий діалог. Запишіть.