«Впровадження інтерактивних форм навчання як засіб оптимізації мовленнєвої компетенції на уроках англійської мови»

Про матеріал
Методична розробка для вчителя містить рекомендації щодо використання матеріалів на уроках іноземної мови. Поради, як доцільно використовувати окремі компоненти НМК на уроці, методичні прийоми, різноманітні додаткові ігри, допоможуть учителеві підготувати і провести цікаве заняття з англійської мови для школярів. Підібрано завдання, які виконуються із застосуванням технології критичного мислення. У методичній розробці подані рекомендації щодо застосування даних методів та прийомів на уроках.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Learning apps: δημιουργήστε διαδραστικές δραστηριότητες εύκολα και γρήγορα.  - EdTech.gr

 

Microsoft PowerPoint - Інформатика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Номінація: «Упровадження в освітню діяльність інноваційних проєктів, моделей, систем, технологій, методик, що спрямовані на підвищення якості освіти»

 

 

Вид роботи: Методична розробка

 

X:\Береза В.В\рік.pngШкола английского языка ADDRIAN

 

 

 

Автор роботи: Кирпа Валерія Сергіївна, вчитель англійської мови Партизанського ліцею, кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»

 

 

 Анотація

 Методична розробка для вчителя містить рекомендації щодо використання матеріалів на уроках іноземної мови. Поради, як доцільно використовувати окремі компоненти НМК на уроці, методичні прийоми, різноманітні додаткові ігри, допоможуть учителеві підготувати і провести цікаве заняття з англійської мови для школярів. Підібрано завдання, які виконуються із застосуванням технології критичного мислення. У методичній розробці подані рекомендації щодо застосування даних методів та прийомів на уроках.

 

 

Матеріали схвалені педагогічною радою Партизанського ліцею.

Протокол № 11 від «18» липня 2022 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ЗМІСТ

Вступ                                     4

РОЗДІЛ 1. Сутність поняття технології навчання         8

1.1. Практичне використання інтерактивних технологій та методів на уроках іноземної мови                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              9

РОЗДІЛ 2. Проектна технологія в процесі вивчення іноземної мови як засіб розвитку творчої особистості                                                                                                                                             17

РОЗДІЛ 3. Використання програми Learning Apps для створення інтерактивних вправ                                                                                                                                                                                                                                                             20

ВИСНОВКИ                                   25

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА                           26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

«Учитель – це той же вчений, але у своїй особливій лабораторії, де він, усебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і людських душ»
Б. Патон

 

“To have another language is to possess second soul.”

Charlemagne

Педагог, учитель, вихователь – довірена особа суспільства, якій воно довіряє найдорожче і найцінніше – дітей, свою надію, своє майбутнє. Педагог забов’язаний бути яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, високої культури. Значне місце в розумовому вихованні належить іноземній мові. У наш час з'являється все більше і більше охочих знати англійську мову. Адже сьогодні англійська мова найпоширеніша мова у світі. Англійська мова – це мова телебачення, комп’ютерів, Інтернету, наукових новинок, це можливість розширення свого кругозору. Робота вчителя іноземної мови надзвичайно цікава і різноманітна.

Я працюю вчителем 10 років. Люблю свій предмет і з задоволенням ділюсь знаннями зі своїми вихованцями. Як молодий учитель, постійно навчаюся та здобуваю нові знання, намагаючись реалізувати абсолютно всі ідеї під час проведення своїх уроків, постійно перебуваю у творчому пошуку.

Я є шкільним координатором всеукраїнського конкурсу знавців англійської мови «Гринвіч», який проходить щорічно та в якому мої учні показують високий рівень знань та займають призові місця.

 

Сучасний учитель іноземної мови - учитель, який докорінно переосмислив свою роль у навчально-виховному процесі з урахуванням новітніх рис суспільства: розвиток комп'ютерного інтелекту та усвідомлення, що англійська мова є лідером у міжнародному спілкуванні. Згідно з методичними рекомендаціями щодо організації навчально - виховного процесу зміст навчання іноземної мови має бути зорієнтованим на розвиток мотивації до вивчення і на формування комунікативних умінь та навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності.

У сучасному мовному просторі інформаційно-комунікативні технології стали невід’ємною частиною спілкування, отримання інформації, розвитку творчих здібностей та самоосвіти.

Щоб активізувати пізнавальну діяльність учнів у процесі оволодіння знаннями я шукала більш ефективні форми і методи навчання. Великого значення в організації та удосконаленні навчального процесу на уроках іноземної мови посідає впровадження інтерактивних технологій. Актуальність проблеми обумовлена кількома аспектами: поєднання корисного і цікавого, навчання і розваги, наочності і інформативності.

 Актуальним є питання поліпшення якості освіти, яке неможливе без створення інноваційного простору. Інноваційна діяльність закладу освіти — характерна ознака сучасної освіти та освіти майбутньо­го. Ця необхідність замовлена часом, конституційними вимогами, тенденціями розвитку освіти щодо забезпечення дитини освітнім рівнем відповідно до її індивідуальних потреб та здібностей. Постійні нововведення в освітньому процесі є тією нагальною потребою, без задоволення якої ці зміни втра­тять взаємозв'язок з життям. Тільки інноваційна за своєю сутністю освіта може виховати людину, яка живе за сучасними законами глобалізації.

Сьогодні перед вчителем англійської мови постає питання: як зробити, щоб урок був цікавим для учнів, сприяв розширенню кругозору, забезпечив використання знань на практиці. Цього можна досягти лише за умови, якщо вчитель знаходить оригінальні, нестандартні шляхи навчання.

 

 

 

 

 

При плануванні своїх уроків я враховую те, що будь – який метод навчання має забезпечувати:

Інтерактивне навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин і відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу вчителю стати лідером колективу.

Переваги інтерактивного навчання перед традиційним:
1) у роботі задіяні всі учні класу;
2) учні навчаються працювати в команді;
3) формується доброзичливе ставлення до опонента;
4) кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;
5) створюється «ситуація успіху»;
6) за короткий час опановується велика кількість матеріалу;
7) формуються навички толерантного спілкування;
8) вміння аргументувати свій погляд, знаходити альтернативне рішення проблеми.

Риси інтерактивного навчання:
1) двобічний характер;
2) спільна діяльність вчителя й учнів;
3) керівництво процесу вчителем;
4) спеціальна організація та різноманітність форм;
5) інформаційна прогалина;
6) цілісність та єдність;
7) мотивація та зв’язок з реальним життям;
8) виховання та розвиток особистості учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань.

Вчитель має запропонувати такий спосіб засвоєння знань, який би був спрямований спеціально на розвиток дитини. Для цього важливо, щоб школяр був головним дієвим героєм на уроці, почував себе вільно та комфортно, брав активну участь в усьому уроці.


РОЗДІЛ 1

Сутність поняття технології навчання

 

Термін технологія навчання (або педагогічна технологія) використовують для позначення сукупності прийомів роботі вчителя (способів його наукової організації праці), за допомогою яких забезпечується досягнення поставлених на уроці цілей навчання з найбільшою ефективністю за мінімально можливий для їх досягнення період часу.

Найважливішими характеристиками технологій навчання вважають наступні:

а) результативність (високий рівень досягнення поставленої навчальної мети кожним учнем);

б) економічність (за одиницю часу засвоюється великий обсяг навчального матеріалу при найменшій витраті зусиль на оволодіння матеріалом);

в) ергономічність (навчання відбувається в обстановці співпраці, позитивного емоційного мікроклімату, за відсутністю перевантаження і перевтоми);

г) висока вмотивованість у вивченні предмета, що сприяє підвищенню інтересу до уроків і дозволяє вдосконалювати найкращі особистісні риси учня, розкрити його резервні можливості.

З урахуванням цих характеристик до сучасних технологій навчання іноземної мови у спеціальній літературі зазвичай відносять: центроване на особистості учня навчання, навчання у співпраці, дистанційне навчання, проектні технології (метод проектів), застосування Мовного портфеля та інтенсивних методів навчання, застосування технічних засобів (в першу чергу комп'ютерних та аудіовізуальних технологій), а також інформаційні технології.

При цьому слід зазначити, що технології навчання іноземної мови повинні бути націлені на розвиток позитивної мотивації учня; на формування учня як суб'єкта навчальної діяльності і нової культури; на розвиток креативності; отримання реальних мовленнєвих продуктів, зростання у духовній сфері, самореалізацію і соціалізацію учнів, запобігання перевантаження.

Застосування цих технологій сприяє створенню умов, які допомагають учню вчитися самостійно. Адже, як зазначав свого часу М. Уест, іноземної мови не можна навчити, її можна навчитись (A foreign language is a subject which cannot be taught. It is a subject which must be learnt). А вивчення мови передбачає не стільки активну роботу із вчителем, скільки інтенсивну самостійну роботу. Її сумлінне виконання надає учневі можливість відкрити себе іншим, а інших - для себе. Воно надає учню можливість відчути себе значущим і рівноправним. Everyone is equal when in class - одна із провідних ідей гуманістичної методології.

Застосування сучасних технологій має на меті стимулювати активну інтелектуальну діяльність учня і забезпечити його засобами успішної реалізації цієї діяльності.

Для запровадження цих технологій навчання на практиці склалась певна джерельна база, методологічне підґрунтя якої становлять праці видатних психологів, лінгвістів і дидактів світу (Л.С. Виготський, Е. Берн, Р. Бернс, Д.К.Джонс, К. Джонсон, Дж. Дюї, В. Кілпатрік, Р. Ладо, та ін.).

 

  1.      Практичне використання інтерактивних технологій та методів на уроках іноземної мови

Для ефективного навчання на уроках англійської мови мною використовуються інтерактивні методи і прийоми роботи, ігрові технології: “Interview”, «Scientific debate», «Competition in small groups», “Round Table”, “Reflexive Circle”, «Brainstorm», «Judicial sitting» “Project”, “Expert Groups”, “Dozens of questions”, “Excursion”, «Training, «Debriefing», «Six Thinking Hats»

Розглянемо докладніше деякі інтерактивні методи навчання, які можна використовувати на уроках англійської мови:

  • Метод «Brainstorm» (мозковий штурм)

Відома інтерактивна технологія колективного обговорення, що широко використовується для вироблення кількох вирішень конкретної проблеми та спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки.

Мета «мозкового штурму» чи «мозкової атаки» в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу.

Після презентації проблеми та чіткого формулювання проблемного питання (його краще записати на дошці) пропоную всім висловити ідеї, коментарі, навести фрази чи слова, пов'язані з цією проблемою.

Записую усі пропозиції на дошці чи на великому аркуші паперу в порядку їх виголошення без зауважень, коментарів чи запитань.

 Варіант «мозкового штурму» – «spider» чи «cloud».

 

 

 

 

Тут пускове слово (питання) пишеться в центрі сторінки. Коли обговорюються споріднені проблеми, вони записуються на папері із зазначенням зв'язку. Водночас «мозковий штурм» «вільного» типу дає можливість за дуже короткий період (три-п'ять хвилин) записати ідеї, що виникли. Обидва варіанти мають на меті заохочувати вільне висловлювання ідей.

Наприклад: Write the activities you had during your summer holidays.

(To go swimming, to have a swing, to run a race, to fly a kite, to play hide and seek, to climb a tree, to watch and feed the birds and squirrels, to walk in the park, to play games; to play football, volleyball, table tennis: to play the guitar: make a fire, cook the potatoes).

Mrs.Baia's Adult ESL Classroom: Summer / Vacation / Travel Themed Lesson  Ideas

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (Комунікативна компетентність): спілкується досить легко у реальних та умовних комунікативних ситуаціях, якщо співрозмовник допоможе в разі необхідності. Веде прості повсякденні розмови без надмірних зусиль; ставить запитання і відповідає на запитання, обмінюється думками та інформацією на близькі/знайомі теми у передбачуваних повсякденних ситуаціях.

  •     Метод «Chain story» – це інтерактивний метод на розвиток логіки, прояву фантазії та індивідуальності. Суть цього методу полягає у продовженні історії попереднього учасника. Перевагами Chainstory являється накопичення словникового запасу, відпрацювання навичок граматики, покращується логічне мислення, підвищується увага. Представлені приклади ігор можуть проводитися і в другій частині уроку, для підвищення активності студентів. Для їх проведення не потрібно значної підготовки та хід гри залежить від теоретичного рівня пізнання учасників.
  •     Метод «An item description» – це метод-гра, в якому потрібно описати слова чи словосполучення, яке вказане на карточці, не називаючи корінь слова та не застосовуючи жестів. Перевагою даної гри є накопичення словникового запасу, практика граматики, гру можна використовувати в якості розігріву перед уроком, покращується навички швидкого реагування, активізується пошук синонімів англійською мовою, комунікативний контакт з групою.

Для вміння учнями аналізувати думки слід застосовувати такі методи:

  •     Метод «Round table» - це колективна гра на вирішення спільної проблеми;
  •     Метод «Scientific debate» – навчальна суперечка-діалог, в якій учні – представники різних напрямків, котрі відстоюють свою думку, проте протилежну іншим; «Competition in small groups» – мотиваційна гра, яка спонукає учнів до активності.
  • Метод “Microphone” (Мікрофон)

 Різновидом загально-групового обговорення є технологія «Мікрофон», яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.

images 51. Ставлю запитання класу.

2. Пропоную класу якийсь предмет (ручку, олівець тощо), який виконуватиме роль уявного мікрофона. Учні передаватимуть його один одному, по черзі беручи слово.

3. Надаю слово тільки тому, хто отримує «уявний» мікрофон.

4. Пропоную учням говорити лаконічно й швидко.

5. Не коментую і не оцінюю подані відповіді.

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів: використовує широкий діапазон простих мовленнєвих засобів у більшості ситуацій, які виникають під час подорожі чи перебування у країні виучуваної мови.

 

  • Метод «Коло ідей» (Раунд Робін, кругова система)

 Метою «Кола ідей» є вирішення гострих суперечливих питань, створення списку ідей та залучення всіх учнів до обговорення поставленого питання. Технологія застосовується, коли всі групи мають виконувати одне і те саме завдання, яке складається з декількох питань (позицій), які групи представляють по черзі.

Коли малі групи завершують виконувати завдання і готові подати інформацію, кожна з них по черзі озвучує лише один аспект проблеми, що обговорювалась. Продовжуючи по колу, вчитель запитує всі групи по черзі, поки не вичерпаються ідеї. Це дасть можливість кожній групі розповісти про результати своєї роботи, уникаючи ситуації, коли перша група, що виступає, подає всю інформацію.

Як варіант можуть подаватись по колу результати не тільки групової, а й індивідуальної роботи. Цей метод є ефективним для вирішення проблемних питань. Для створення списку думок, точок зору можна попросити кожного учня по черзі запропонувати одну ідею усно або написати свою думку чи ідею на картці-індексі без імені. Вчитель збирає всі картки і складає список зазначених у них ідей на дошці або починає дискусію, користуючись інформацією з карток.

 За методом Едварда де Боно (систематизація мислення). Це проста і ефективна система, що значно збільшує продуктивність праці. У пропонованій системі мислення поділено на шість категорій, з кожною з яких співвіднесена метафоричний капелюх певного кольору. Коли обговорюється питання, кожний із присутніх застосовує до нього конкретний капелюх і всі думають в одному напрямку. Даний капелюх забезпечуючи більш ефективну концентрацію і легкість в управлінні власними думками. Кожний колір має свої функції.

Білий капелюх: детальна і необхідна інформація. Тільки факти. Яка ще необхідна інформація?

Жовтий капелюх: символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін. Переваги. Чому це спрацює?

Чорний капелюх: застерігає і змушує думати критично. Що може статися поганого або що піде не так? Обережність. (Не зловживайте нею.)

Червоний капелюх: почуття, ідеї та інтуїтивні прозріння. (І не намагайтеся їх пояснити.) Які почуття в мене виникають?

Зелений капелюх: фокусування на творчості, альтернативних рішеннях, нові можливості та ідеї. Це можливість висловити нові поняття та концепції.

Синій капелюх: керування розумовими процесами. Гарантія дотримання всіх шести капелюхів.

Використання цього прийому дозволяє скоротити час розв`язання проблем на більше, ніж на 40% і підвищити ефективність результатів діяльності.

 


  • Метод “Round table” (Круглий стіл)

(Колективна гра на вирішення спільної проблеми).

Тематика, зміст і методика проведення бесід ускладнюється залежно від рівня розвитку учнів: від керівної ролі вчителя до учнівського самоуправління під час обговорення. Під час підготовки визначається тема, зміст, мета бесіди, готується матеріал, призначаються доповідачі за обраними напрямами обговорення проблеми. Тема бесіди заздалегідь повідомляється учасникам, щоб вони могли обміркувати своє ставлення до неї. Приміщення оформлюється з урахуванням змісту бесіди: використовуються цитати, ілюстрації, виставки; столи чи стільці розташовують у вигляді кола. Хід проведення залежить від теми та мети, однак обов’язковим є вступне слово ведучого про тему та мету заходу; доповіді та їх обговорення, підтримання та спонукання дискусії за допомогою крилатих виразів, аудіовізуальних засобів, завдань-ситуацій. Наприкінці підбивається підсумок у вигляді вироблення колективної думки з питання, яке обговорювалося.

Приклад. Answer the following questions and discuss them with your classmates using the method “Round Table”:
What do you buy in the market?
What do you prefer to buy in the shop?
Compare the prices in the market and in the shop.
Where the quality of the products is better?

 

 

  • Метод «Aquarium» (Акваріум)

Ефективним методом розвитку вміння вести дискусію є «Акваріум».

Після того як учитель розподілив учнів на дві-чотири групи й запропонував їм завдання для виконання та необхідну інформацію, одна з груп сідає в центр класу, утворивши внутрішнє коло. («Акваріум»).

Всі учасники цієї групи починають обговорювати запропоновану вчителем проблему. Всі інші учні мовчки спостерігають за обговоренням.

Групі, що працює, для виконання завдання необхідно:

  • прочитати вголос ситуацію;
  • обговорити її в групі, використовуючи метод дискусії;
  • дійти спільного рішення.

На цю роботу групі дають 3-5 хвилин. Усі інші учні класу мають тільки слухати, не втручаючись у хід обговорення. Після закінчення часу група займає свої місця, а вчитель ставить класу запитання:

  • Чи погоджуєтеся ви з думкою групи ?
  • Чи була ця думка достатньо аргументованою, доведеною?
  • Який з аргументів ви вважаєте найбільш переконливим?

Після цього місце в «Акваріумі» займає інша група, яка обговорює наступну ситуацію (проблему). Всі групи по черзі мають побувати в «Акваріумі», і результати роботи кожної з них мають бути обговорені в класі.

  • Метод «A talk show» (Ток-шоу)

Метою такої форми роботи є отримання навичок публічного виступу та дискутування. Вчитель на такому уроці є ведучим.

Роботу він організовує так:

1. Оголошує тему дискусії.

2. Запрошує висловитися із запропонованої теми «запрошених гостей».

3. Надає слово глядачам, які можуть виступити зі своєю думкою протягом 1 хв або поставити запитання «запрошеним».

4. «Запрошені» мають відповідати лаконічно та конкретно.

5. Ведучий теж має право поставити своє запитання або перервати виступаючого.

Ця форма роботи допоможе учням навчитися брати участь у загальних дискусіях, висловлювати та захищати свою позицію.


РОЗДІЛ 2

Проектна технологія в процесі вивчення іноземної мови як засіб розвитку творчої особистості

 

Невід'ємним у роботі вчителів англійської мови стало застосування і проєктної методики, яка сприяє розвитку в учнів ініціативної незалежної уяви, самодисципліни, співпраці з іншими учнями, корисних дослідницьких навичок.

Практична мета виконання певної проєктної роботи може базуватись на удосконаленні різних умінь та навичок. Деякі роботи вимагають більше практики усного мовлення, інші більше спрямовані на розвиток навичок письма, ще інші вимагають застосування певних артистичних здібностей. Одні завдання більше підходять для індивідуальної роботи, інші - для роботи в парах або малих групах. Дуже важливо допомогти учням обрати завдання та такі методи його виконання, щоб вони почувалися максимально комфортно.

Чому саме проєктна робота?

· тому, що проєктна робота мотивує;

· тому, що проєктна робота особистісно зорієнтована;

· тому, що проєктна робота має загальноосвітню цінність.

Спираючись на нові технології, розширюються можливості навчального процесу за допомогою використання мультимедійних презентацій в програмі Microsoft Power Point за програмою Intel@Навчання для майбутнього.

Робота над створенням мультимедійної презентації сприяє розвиткові навичок та вмінь писемного мовлення, що спонукає учнів до усного мовлення. Використання мультимедійної презентації на уроці допомагає змінити форму навчання з авторитарної на комунікативну, інтерактивну, заглиблену в спілкування.

 Одним із запропонованих методів проєктної роботи передбачає створення проекту одним, двома чи групою виконавців у класі без ІКТ. Робота над проектом дозволяє задіяти в процесі навчання не тільки інтелект, досвід, свідомість людини, а також її почуття, емоції, вольові якості, сприяє «зануренню» в навчальний матеріал, визначенню особистістю свого емоційно-ціннісного ставлення до нього, підвищенню ефективності засвоєння, дає відчуття успіху.

 Проєктна діяльність сприяє розвитку ініціативи, самостійності, організаторських здібностей, стимулює процес саморозвитку. Метод проектів сприяє не лише розкриттю можливостей і здібностей учня, а й усвідомленню, оцінці особистісних ресурсів, визначенню особистісно- значущих і соціально-ціннісних перспектив.

Сутність проектної методики полягає в тому, що мета занять і способи її досягнення повинні визначатися самим учнем на основі його інтересів, індивідуальних особливостей, потреб, мотивів, здібностей. Внаслідок цього особистісно-орієнтоване навчання, яке лежить в основі проектної методики, допускає зміну традиційної схеми взаємодії вчитель-учень, суб’єкт-об’єкт на схему партнерської навчальної співпраці суб’єкт-суб’єкт.

 До інтерактивних ігор із залученням мультимедійних технологій можемо віднести метод проектів “Presentations”, демонстацію відео проектів «Videoprojects”, проведення інтерактивних ігор “FirstMillion”, “Thebrainoftheclass”, “Blinkingframes” та інших. Використання мультимедійних технологій можливе для доповнення тренінгів та лекцій. Основною перевагою інтерактивного навчання є поєднання з традиційними методами. Інтерактивність методів навчання англійської мови проявляється у синтезі вищезазначених технологій, у різноманітності форм проведення занять.


РОЗДІЛ 3

Використання програми Learning Apps для створення інтерактивних вправ

LearningApps.org - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників.

Розповідаючи про власний досвід використання інтерактивного ресурсу Learning Apps, хотілося б підкреслити різноманітні гідності, обраної технології. Ресурс є конструктором інтерактивних додатків. Використання сервісу безкоштовно, вимагає простої реєстрації. Доступ до готових ресурсів відкритий і для незареєстрованих користувачів. Ви можете використовувати завдання, складені вашими колегами, скопіювавши посилання внизу завдання («прив'язати» означає виводити завдання в зменшеній рамці поверх сторінки вашого особистого сайту), ділитися посиланнями з колегами і учнями.

 Зареєструвавшись ви отримуєте можливість:

  • Створювати і публікувати свої додатки на LearningАpps;
  • формувати класи, прикріплювати учнів для групової роботи, формуванні статистики;
  • Зберігає в форматах: SCORM, iBookAuthor Widjet (для iPad), Developer Source (скачати вихідний код програми як ZIP-файл).

 Розроблені вами додатки зберігаються в загальній базі, дозволяючи іншим ними користуватися, відповідно і ви можете використовувати готові вправи. Сервіс Learning Apps надає мені можливість створювати додатки, в наслідку збираючи всі вправи, об'єднані темою в один блок, що дуже зручно.

По-перше, він має дуже простий і зручний для користування інтерфейс.

По-друге, він надає можливість працювати в ньому на тій мові, на якій вам комфортно.

По-третє, в цьому сервісі ви можете створювати різні види інтерактивних вправ без будь-чиєї підказки, тому що всі підказки розміщені у всіх шаблонах вправ.

Мною широко використовуються додатки для закріплення матеріалу, домашньої роботи, додаткових занять, контролю. Виконуючи вправу он-лайн, учень відразу отримує оцінку своїх знань. Методичне призначення вправ по-різному:

• навчальні;

• інформаційно-пошукові;

• демонстраційні;

• контролюючі;

• навчально-ігрові та інші.

При виконанні завдань в статистиці групи у мене як у викладача відображається правильність виконання вправи і кількість вирішених завдань.

 Практикуючи даний напрямок в роботі, мені вдалося підвищити мотивацію до навчання предметів, зняти напругу, страх припуститися помилки.

Сервіс Learningapps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінки сайтів або блогів викладачів і учнів.

Приклади інтерактивних вправ

 

Приклад 1 – шаблон «Знайти пару»

https://learningapps.org/watch?v=psy4i3fft21

 

 

Завдання передбачає з’єднання відповідних зображень та їх описів перетягуванням за допомогою лівої кнопки миші.
Можна задавати режими виконання завдань: або при правильній відповіді пари отримують зелене обрамлення і залишаються на екрані, або зникають. Неправильні варіанти обрамляються червоним кольором.

При потребі фрагменти можна роз’єднати, клацнувши мишою на межі з’днання (при наведенні мишею на межу з’являється двонаправлена стрілка).

 

Приклад 2 – шаблон «Класифікація»

https://learningapps.org/view3179982

Можна створити від 2-х до 4-х полів, на яких треба розмістити відповідні їм елементи, що поступово з’являються на екрані.

По завершенню відбувається перевірка правильності виконання (клацнути на синій кружок в нижньому правому куті): неправильні елементи мають червоне обрамлення, правильні – зелене.

 

Приклад 3 – шаблон «Пазл»

https://learningapps.org/view2893993

 

 

 

На вкладках обирається потрібна категорія і розкриваються (зникають) ті пазли, що їй відповідають. Під пазлами можна розмістити зображення, ключове або кодове слово тощо. Кількість вкладок і пазлів можна задати при заповненні форми шаблону вправи.

 

Приклад 4 – шаблон «Кросворд»

https://learningapps.org/watch?v=pa0euaeic21

Суть завдання не вимагає пояснень. Для складання кросворду нічого не треба малювати або креслити. Введіть в відповідні поля свої питання і відповіді, все інше програма зробить сама, розмістивши слова по горизонталі і вертикалі і визначивши.

Приклад 5 – шаблон «Відповідності сітки»

https://learningapps.org/view1106993

Картки із текстами чи мультимедійними елементами потрібно розставити на правильні місця у сітці. Вправа виконується перетягуванням карток з верхньої панелі на робочу область.

 Ресурс LearningApps.org відрізняється від інших сервісів створення дидактичних та інтерактивних завдань великим різноманіттям вибору шаблонів вправ і функцій виконання.

Тривалий термін роботи з сервісом довів про доцільність його використання в освітньому процесі. Створення власних вправ вчителем та залучення учнів до цього виду діяльності є доказом творчої співпраці вчителя і дитини для досягнення спільної мети – володіння ґрунтовними знаннями.

Робота з підготовки велика, але відгуки учнів позитивні. Використання комп’ютерних технологій у навчальному процесі є вимогою часу, оскільки вони підвищують пізнавальну цікавість, розвивають творчість учня.


 

ВИСНОВКИ

Отже, існує достатня кількість інтерактивних технологій та методик для ефективного навчання англійської мови, проте при реалізації того чи іншого метода, технології потрібно дослідити підхід, визначити чіткі цілі, що після уроку повинен знати учень, чим володіти, підготувати ефективну матеріальну базу та зважити усі позитивні та негативні сторони метода, технології. Застосування інтерактивних методів дозволяє інтенсифікувати та оптимізувати процес навчання в школі. Вони полегшують формування навчальної та пізнавальної діяльності учнів, надають можливість творчого підходу до засвоєння навчального матеріалу, дозволяють аналізувати отриману інформацію, вчать правильно виражати і формулювати власну думку. Як бачимо застосування інтерактивних та комунікативних методик та технологій є доволі новими феноменами у системі освіти. Безліч наукових досліджень та науковців підтверджують той факт, що інтерактивні та комунікативні методики, технології сприяють кращому засвоєнню знань учня, розвитку його вмінь та навичок, навчальний процес орієнтований на учня, зростає мотивація учня до пізнання іншомовного середовища. Отже, на сучасному етапі розвитку освіта набуває безліч реформувань, тому уже не достатньо вміти перекладати з іноземної мови і навпаки. Вивчення іноземної мови повинно бути цілісним процесом, за допомогою інтерактивних та комунікативних методик і технологій розвивати усі навички учня, сприяти його мотивації на навчання, комфортному стилю навчання, що забезпечує легкість запам’ятовування та відтворення навчальної інформації.

 

 

 

 


 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

 

  1. Антонюк Н.А. Використання комп’ютерних програм у процесі навчання іноземної мови. //Англійська мова і література. №19-21 (101 - 103) липень 2005. – с.7-8
  2. Бичківська Т. М. Використання інтерактивних методів навчання у процесі формування комунікативної компетентності учні на уроках англійської мови. Науковий Блог. Режим доступу: https://naub.oa.edu.ua/2017/

використання інтерактивних методів.

  1. Гонтарюк Н. О. Використання програми Learning Apps для створення інтерактивних вправ. [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/metodichna-rozrobka-na-temu-vikoristannya-programi-learningapps-na-urokah-angliysko-movi-241992.html
  2. Коваленко О. Формування компетентісного підходу до вивчення іноземних мов. //English № 27-28 (411-412) July 2008. с.5-9
  3. Лиза Г.В. Особливості використання інтерактивних технологій на уроках англійської мови [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://vseosvita.ua/library/osoblivostivikoristanna-interaktivnih-tehnologij-na-urokah-anglijskoi-movi-90918.html.
  4. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання К. : А.С.К., 2005. С. 192.
  5. Редько В. Інтерактивні технології навчання іноземної мови. Рідна школа. 2011. № 8–9. С. 28–36.
  6. Шевченко Е.Б. Використання інтерактивних технологій для розвитку пізнавального інтересу на уроках англійської мови. //Англійська мова і література. №24 (106) серпень 2005. – с.4-6
  7. Richards C. J., Rodgers T. S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge : CUP, 1994. 171 p.

 

 

1