ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Про матеріал
Нові досягнення в області педагогіки і психології, а також сучасний етап розвитку системи освіти засвідчили, що проблема підвищення інтелектуальної культури і становлення молодшого школяра як активного учасника навчального процесу є досить актуальною. Невирішеним залишається на сьогодні питання формування інтелектуальної культури учнів через застосування інтерактивних методів навчання.
Перегляд файлу

ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

      Перехід сучасного українського суспільства до нового рівня розвитку, його інтергація у світовий освітній простір вимагає від особистості до ефективного використання можливостей та реалізації особистісного потенціалу в нових соціально-економічних умовах.

      Нові досягнення в області педагогіки і психології, а також сучасний етап розвитку системи освіти засвідчили, що проблема підвищення інтелектуальної культури і становлення молодшого школяра як активного учасника навчального процесу є досить актуальною. Невирішеним залишається на сьогодні питання формування інтелектуальної культури учнів через застосування інтерактивних методів навчання.

       Сенситивним періодом формування інтелектуальної культури є молодший шкільний вік. У цей період дитина швидко розвивається під впливом цілеспрямованої педагогічної взаємодії, тому процес активізації інтелектуальної культури може розглядатися в основному як процес формування усвідомленої навчальної діяльності.

        Інтелектуальна культура- це характері стиль мислення, пов’язаний з духовним кліматом суспільства. Змістовні характеристики інтелектуальної культури, виражені у вигляді моделі, включають змістовний, операційний і особистісний компоненти. Змістовний компонент інтелектуальної культури розвивається за рахунок акценту на методологічне знання; операційний компонент- при засвоєнні стратегій розуміння наукового тексту і стимулюванні рефлексії пізнавальної діяльності; особистісний компонент актуалізується шляхом усвідомлення професійно - особистісного значення інформації, що отримується і можливого творчого її застосування. Особливостями інтелектуальної культури є розвиток пізнавальних мотивів, навичок мисленнєвої  діяльності, культури мислення, раціональної організації навчальної праці.

Її значення полягає в становленні соціальної сфери особистості, що означає розвиток уміння конструктивно взаємодіяти з іншими людьми, виховання емоційної стійкості, почуття власної гідності та самоповаги.

         Сучасна школа стоїть перед прикрим фактом: в умовах традиційних форм та методів навчання школярів, пасивно отримуючи інформацію, не вміють здобувати її самостійно і застосовувати те, що знають. На мою думку, цю ситуацію допоможуть виправити інтерактивні технології навчання, що почали активно розроблятися у сучасній науці та практиці.

         Слово «інтерактив» прийшло до нас з англійської від слова «interact», де «inter»- взаємний і  «act» - діяти. Таким чином, інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу.

         Формування інтелектуальної культури молодших школярів відбувається переважно в процесі навчання. Одним з ефективних методів навчання є інтерактивний, який урізноманітнює навчання і сприяє ефективному формуванню інтелектуальної культури молодших школярів. Слід зазначити, що технологія, на відміну від методики, не припускає варіативності, з неї не можна усунути жодного елемента. Тобто вчитель, який працює за цією техногогією, має цілеспрямовано та систематично використовувати різноманітні інтерактивні методи.

         Головна риса інтерактивного навчання – використання власного досвіду учнями під час розв’язання проблемних питань, їм надається максимальна свобода розумової  діяльності при побудові логічних ланцюгів.

        Інтерактивні методи дають можливість задіяти не тільки свідомість людини, але й її почуття, емоції, вольові якості, тобто залучають до процесу навчання «цілісну людину». Це сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Розвиток інтелектуальної культури відіграє важливу роль у становленні особистості, адже без неї не можливо ефективна навчальна діяльність та розвиток здібностей і потреби у самовдосконаленні, саморозвитку, самоосвіти.

        Ефективним засобом формування інтелектуальної культури є інтерактивні технології. Отже вдало підібрані та організовані інтерактивні вправи розвивають інтерактивні вправи розвивають інтерактивні здібності, стимулюють позитивні емоції, формують інтерес до навчальних дисциплін, який виникає через задоволення від виконання завдання.

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку