"Впровадження методу проектів на уроках фізики"

Про матеріал
Метод проектів - це сукупність педагогічних прийомів та операції, здійснюваних викладачем та учнями у процесі діяльності з метою активізації пізнавальних інтересів учнів, направлених на отримання та закріплення нових знань, умінь та навичок, розвиток творчих здібностей та набуття досвіду практичного вирішення самостійно поставлених завдань. Метод проектів є принципово новим для педагогічної практики, але разом із тим його сьогодні вважають інноваційним. Він стає все більш актуальним тому, що розвиває в дитині уміння адаптуватися у світі, що стрімко змінюється.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МЕТОД ПРОЕКТІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ Підготувала Викладач фізики вищої кваліфікаційної категорії Березівського ПАЛ Прудка Надія Володимирівна

Номер слайду 2

МЕТОД ПРОЕКТІВ Проект – це задум, план, прообраз певного об’єкта, сукупність документів і розрахунків, необхідних для його створення. Енциклопедичний словник.

Номер слайду 3

Сучасний стан розвитку суспільства тісно пов'язаний з проектною культурою у сфері матеріального виробництва, науки, мистецтва, системі соціальних стосунків. Одним із системоутворюючих підходів, що дозволяють формувати особу сучасного учня, є проектна діяльність, яку можна розглядати як самостійну структурну одиницю навчально – виховного процесу.

Номер слайду 4

Проектна діяльність дозволяє учням: • Вивчати не лише засоби, але й способи конкретної діяльності; • Розвивати пізнавальні навики і уміння, самостійно конструювати знання; • Розвивати критичне і творче мислення; • Розвивати уміння орієнтуватися в інформаційному просторі.

Номер слайду 5

Виконання учнівських проектів – складна самостійна діяльність учнів під керівництвом викладача. Позиція викладача під час реалізації методу проектів на практиці переходить від носія готових знань в організатора пізнавальної дослідницької діяльності своїх учнів. Метод проектів на сьогоднішній день – один з найбільш поширених видів дослідницької роботи учнів.

Номер слайду 6

Можна виділити такі основні етапи методу проектів. Вибір теми. Учні пропонують теми, а викладач допомагає їм у виборі однієї з них. Визначення мети. Викладач допомагає учням визначити найактуальніші і водночас посильні для учнів завдання на певний проміжок часу. Розробка проекту. Плану дiялъності для досягнення визначеної мети. На цьому етапі вiдбувається вибір методів і засобів для роботи над проектом. Наприклад, експеримент, інтерв’ю, соціологічне опитування, вивчення літератури, пошук інформації. Виконання проекту. Конкретна практична робота або низка практичних кроків до поставленої мети. Час виконання і термін проміжного контролю визначаються викладачем. Підбиття підсумків. Презентація проекту проводиться як під час уроку, так і в позаурочний час.

Номер слайду 7

Сьогодні пропонується кілька варіантів класифікації проектів, а саме: - за складом учасників (колективні, групові, індивідуальні); - за метою спрямування (продуктивні, пізнавальні, розважально – ігрові, творчі); - за тематикою; -за терміном реалізації тощо.

Номер слайду 8

Вимоги до використання методу проектів: - наявність значущої в дослідницькому плані проблеми, яка вимагає інтегрованих знань; - практична, теоретична і пізнавальна значущість результатiв; - самостійна діяльність учнів (індивідуальна, групова); - структурне планування проекту із зазначенням поетапних результатів; - використання дослідницьких методiв.

Номер слайду 9

Для використання на уроках найбільш придатні такі проекти: 1. Дослідницькі проекти. Вимагають добре продуманої структури, актуальності предмета дослідження, відповідних експериментальних і дослідницьких робіт, методів обробки інформації. Структура їх наближена до істинного дослідження. Цей тип проектiв пов’язаний з аргументаціією актуальності теми, формулюються проблеми дослідження, зазначенням джерел інформації, висуванням гіпотез і обговоренням отриманих даних, оформленням результатів досліджень.

Номер слайду 10

2. Рольові, або ігрові проекти. У таких проектах структура тільки окреслюється і залишається відкритою до завершення роботи. Учасники виконують певні ролі, зумовлені змістом і характером проекту. Ступінь творчості тут дуже високий, результати виявляються тільки після завершения проекту.

Номер слайду 11

3. Інформаційні проекти. Спрямовані на збір інформації про певний об’єкт, явище, їх аналіз і узагальнення фактів. Структура такого проекту може бути визначена планом: - мета проекту, його актуальність; - джерела інформації (літературні, засоби масової інформації, бази даних, анкетування, “мозкова атака”); - обробка інформації (аналіз, узагальнення, зіставлення з відомими фактами, аргуметовані висновки); - результат - презентація.

Номер слайду 12

4. Прикладні проекти. Відрізняються чітко продуманим результатом діяльності учнів, орієнтованим на соціальні інтереси самих учнів. На уроках доцільно використовувати короткотермінові проекти, які можна опрацювати на двох-трьох уроках з предмета, використовуючи знання з інших предметiв (математика, фізика, біологія, географія).

Номер слайду 13

Отже, метод проектів має великі педагогічно-психологічні можливості. Під час виконання проектів вирішуються освітні, розвивальні й виховні завдання: • створення образу цілісних знань; підвищення мотивації в отриманні додаткових знань; • вивчення методів наукового пізнання, здатність до рефлексії та інтерпретації результатів; • розвиток дослідницьких і творчих якостей особистості; • формування комунікативних компетентностей, базового алгоритму соціа-льної взаємодії, поведінки. Висновок

Номер слайду 14

Дякую за увагу! До побачення!

ppt
Додано
29 березня 2019
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку