ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ У ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ РОБІТНИЧИХ КАДРІВ ДЛЯ АГРАРНОГО СЕКТОРУ

Про матеріал
виступ на тему: "ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ У ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ РОБІТНИЧИХ КАДРІВ ДЛЯ АГРАРНОГО СЕКТОРУ"
Перегляд файлу

Слайд 1

ВПРОВАДЖЕННЯ ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ У ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ РОБІТНИЧИХ КАДРІВ ДЛЯ АГРАРНОГО СЕКТОРУ

Шило О.Ф., викладач професійно-теоретичної підготовки Шевченківського професійного аграрного ліцею (смт Шевченкове Харківської області)

Підготовка якісних робітничих кадрів, які відповідають сучасним вимогам роботодавців і можуть вирішувати складні виробничі завдання, є головним завданням професійної освіти.

Сьогодення вимагає від закладів освіти змінити підходи до навчання. Як зауважив американський психолог Джон Дьюї, реформатор освіти: «Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора».

Змінюється час, змінюються вимоги до вміння здобувачів освіти використовувати набуті знання на практиці, змінюється роль педагога. Сучасний педагог із носія знань має перетворитися на організатора освітнього процесу, який допомагає учню сформувати не лише професійні компетентності, зазначені у стандартах професійної (професійно-технічної) освіти, а й навчити їх «вчитися  впродовж життя».

 З метою підвищення якості підготовки робітничих кадрів сільського господарства наш заклад освіти активно запроваджує інноваційні технології в освітній процес. Створено сучасний інформаційно-методичний супровід професійної підготовки, в тому числі, шляхом застосування цифрових освітніх ресурсів.

 Слайд 2

Серед сучасних цифрових освітніх ресурсів педагогами нашого закладу освіти використовуються наступні: програми для створення тестів -LearningApps (ленинг апс), Easyquizzy(изи квизи); онлайновий сервіс Padlet(падлет), MindMeister(минд мейсте); хмарні технології, а саме Google Сервіси: GoogleDrive(гугл драйв), GoogleФорми, GoogleКлас тощо.

Слайд 3

Найбільш зручним і легким інструментом для організації спільної роботи учасників освітнього процесу у визначеному віртуальному просторі з різним контентом є мережевий сервіс Padlet (http://padlet.com/). Даний сервіс можна використовувати як:

Слайд 4

  •  майданчик для організації групової роботи під час проведення «мозкового штурму», узагальнення й систематизації знань, рефлексії;
  •  місце розміщення навчальної інформації або завдань для її пошуку, ідей для проектів та їх обговорення;
  •  інструмент для організації спільної діяльності здобувачів освіти  як на уроці, так і в позаурочний час;
  •  майданчик організації спільного виконання домашнього завдання.

На слайді представлено зразок виконання завдання з елементами квесту учнями за темою «Класифікація сівалок та агротехнічні вимоги до них. Призначення, будова, регулювання сівалок для посіву зернових культур».

Щоб допомогти учням вивчити і структурувати великі обсяги інформації, на своїх уроках часто використовую Ментальні (інтелект) карти

(слайд 5),

які допомагають учням простіше працювати з інформацією: запам'ятовувати, розуміти, відновлювати логіку, створювати цілісний «образ» інформації, структурувати навчальний матеріал, ключові поняття і взаємозв’язків між ними. Використовуючи метод інтелект-карт можна навчити не тільки ефективно думати, але й вносити корективи в процес мислення. Під час складання ментальних карт в учнів розвиваються творче та логічне мислення, пам’ять і уява.

Ще одним помічником для структуризації отриманої інформації є (Слайд 6) метод графічної систематизації – хмара слів. З використанням сучасних програм створення таких хмар не забирає багато часу, а навчання стає більш ефективним. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації. На слайді представлені декілька зразків «хмари слів» з предметів «Трактори», «Агротехнологія», «Сільськогосподарські машини».

Інновації стають у пригоді і на етапі закріплення знань. Для цього використовую програму для створення тестів Easyquizzy(изи квизи) та освітній сервіс LearningApps(ленинг апс).

Слайд 7 Практичне значення даного освітнього сервісу є в тому, що він допомагає урізноманітнити методи навчання та сприяє ефективному  використанню на уроці цифрових технологій. Інтерфейс LearningApps(ленинг апс) настільки зручний, що дозволяє використовувати інтерактивну дошку для виконання як індивідуальних, так і групових завдань. Оскільки тестування проводиться у формі гри, учні із задоволенням виконують запропоновані вправи.

Серед переваг цифрових технологій є можливість інтеграції їх з іншими технологіями навчання. Наприклад, з технологію «Перевернуте навчання», яка була запропонована у 2007 році двома вчителями природничих наук Вудландської школи в штаті Колорадо (США) — Джонатаном Бергманом та Аароном Самсом.

Слайд 8 «Перевернуте навчання» — це така модель уроку, в якій основне засвоєння нового матеріалу учнями відбувається вдома, а час аудиторної роботи залишається на виконання практичних завдань, вправ, проведення лабораторних тощо.

Слайд 9

За першими результатами експерименту із використання технології «Перевернуте навчання» можна сказати, що мотивація учнів до вивчення нового матеріалу підвищується, адже засвоєння навчальної інформації відбувається вдома в той час, коли зручно учню. На уроках час не витрачається на виклад нового матеріалу, завдяки чому створюється більше можливостей для застосування знань. Значною мірою підвищується активність навчальної діяльності на заняттях, у спільній праці учнів із викладачем відбувається обмін думками, знаннями, створюючи при цьому «дискусійне поле», що позитивно впливає на ефективність занять.

Слайд 10 Технологія «Перевернуте навчання» дає змогу істотно покращити показники успішності.

Слайд 11

 

Роблячи висновок можна зазначити, що впровадження освітніх інновацій у професійну підготовку робітничих кадрів забезпечує можливість поліпшити освітній процес, надає йому динамізму і виразності, що в свою чергу позитивно впливає на підвищення рівня підготовки компетентнісного кваліфікованого робітника і є незамінною компонентою цього процесу.

Адже перевагами використання освітніх інновацій у професійній підготовці є:

 активна залученість учнів у процес навчання;

 навчальні матеріали завжди у вільному доступі для всіх учнів, навіть для тих, хто відсутній на заняттях в закладі освіти;

 звільняється час на уроці для практичної роботи;

 можливість учнів працювати у власному темпі;

 можливість викладача діагностувати рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;

 можливість навчати один одного, тобто учні стають помічниками одногрупникам;

 залученість батьків до процесу освіти.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Перевернуте навчання як одна з ключових тенденцій освітніх технологій сучасності. [Електронний ресурс]: [веб-сайт]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/library/perevernute-navcanna-ak-odna-z-klucovih-tendencij-osvitnih-tehnologij-sucasnosti-46162.html – Назва з екрана.
  2. Методика використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet в освітньому процесі. [Електронний ресурс]: [веб-сайт]. – Режим доступу: http://osnova.com.ua/items/item-november-2016/index_3.html – Назва з екрана.
  3. Інтернет-ресурси для створення хмар слів власноруч. [Електронний ресурс]: [веб-сайт]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/internet-resursi-dlya-stvorennya-hmar-sliv-vlasnoruch – Назва з екрана.
  4. Модель навчання «Перевернутий клас»: змінюємо освітній процес. [Електронний ресурс]: [веб-сайт]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/model-navchannya-perevernutiy-klas-zminyuemo-osvitniy-proces – Назва з екрана.
  5. Використання Інтернет-сервісу LearningApps на уроках інформатики в початковій школі (збірник вправ). – Режим доступу: https://naurok.com.ua/library/vikoristanna-internet-servisu-learningapps-na-urokah-informatiki-v-pocatkovij-skoli-zbirnik-vprav-88216.html – Назва з екрана.
docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку