Закінчивши роботу над попередньою проблемною тематикою, було проведено анкетування педагогічних працівників у травні 2021 року з метою оптимального вибору нової проблемної теми. Із запропонованих в анкеті проблемних тем 70% викладачів, майстрів в/н виявили зацікавленість працювати над вищезазначеною темою. Педагоги ліцею висловили думку, що робота навчального закладу щодо впровадження сучасних технологій навчання поки що недостатньо реалізована. Тому в значної частини наших учнів спостерігається:
- Не сформованість належного рівня національної свідомості, активної громадянської позиції;- Не сформованість відповідного рівня життєвої компетентності, соціального розвитку;- Низький рівень ініціативи, здатності до самостійного розв’язання проблем; - Не сформованість умінь вільно використовувати здобуті знання для вирішення практичних завдань, аналізу нестандартних ситуацій;- Недостатній рівень усвідомлення своєї ролі, яку вони покликані зіграти в житті суспільства ;- Наявність хибних сподівань, що успіх прийде сам, без копітких зусиль та праці.
Роботу над даною проблемою розпочато з метою: - Забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти;- Здійснення постійного моніторингу показників роботи ліцею та педагогічних працівників для вчасного коригування та прийняття управлінських рішень щодо вдосконалення їхньої діяльності;- Зміцнення навчально-матеріальної бази ліцею, їх комп’ютеризації;- Максимального забезпечення учнів необхідними підручниками і навчальними посібниками;- Особистісно-зорієнтованого підходу до навчання і виховання учнів;
- Спрямування зусиль на створення умов для набуття кожним викладачем умінь та навичок використання сучасних ІТ у навчальному процесі.- Оновлення та оснащення навчальних кабінетів у ліцеї;- Вивчення, узагальнення, пропаганди та впровадження кращого педагогічного досвіду;- Оптимальне використання прогресивних педагогічних технологій на основі активізації та інтенсифікації навчально-виховного процесу, ефективності управлінської діяльності.
У Чернігівському професійному ліцеї залізничного транспорту організовано та проводяться згідно з планом роботи навчального закладу наступні інструктивно-методичні наради з метою інформування педагогічних працівників, оперативного вивчення та обговорення нормативних актів, документів, окремих поточних питань, доведення конкретних навчально-виробничих, навчально-виховних завдань, а також поточного інструктажу педагогічних працівників.
при визначенні методичної проблеми часто відсутній глибокий порівняльний аналіз росту педагогічної майстерності, стану навчально-виховного процесу;не всі педагоги можуть без відповідної підготовки і допомоги реалізувати дану ідею в своїй практиці;не всі педагоги здали звіти про роботу над власними методичними проблемами;
Тобто, відсутній системний підхід до роботи над методичною проблемою, що серйозно гальмує трансформацію досягнень передового педагогічного досвіду в практику роботи ліцею, педагога. Тому маю велику надію, що дані рекомендації сприятимуть забезпеченню системного підходу до роботи над методичною проблемою.