Європейська Конвенція про захист прав і основних свобод людини. Європа і права людини.

Про матеріал
Година спілкування для учнів 6-7 класів, націлена на пізнання основних векторів діяльності Євросоюзу, формує увагу дітей на обов'язковості дотримання основних прав людини з боку держави так і іншими людьми.
Перегляд файлу

Тема: Європейська Конвенція про захист прав і основних свобод людини.
Європа і права людини.
 

Мета та завдання: розширити кругозір  учнів про Європейську Конвенцію, про захист прав і основних свобод людини; сформувати уявлення щодо зв’язків між Україною та Європейським Союзом, ознайомитись із діяльністю провідних європейських установ; визначити моральні пріоритети, які визначають людину найвищою цінністю, розтлумачити поняття «Європейський Союз» та «Рада Європи»; сприяти заохоченню щодо роботи учнів у групі.
Тип заходу: година спілкування
Обладнання: Європейська Конвенція  про захист прав і основних свобод людини (І розділ), папір, політична карта Європи, картки та аркуші для виконання завдання «Як Ви вважаєте?», ноутбук, «Гімн Європи».
Хід заходу:
Вправа «Асоціативний кущ»:
Які асоціації у Вас викликає слово «Європа»?
Коли ми кажемо, що Україна – це Європа, як це тлумачити?
Метод «Мозковий штурм»
Поміркуйте , як пов’язані терміни: «Європа», «Євросоюз», «Євроінтеграція»?
Коментарі вчителя:
Протягом багатьох століть поспіль Європа утримувала історичне лідерство. Звідси почалися Великі Географічні відкриття, тут зародився капіталізм, відбулася перша промислова революція. Європа-це і територія, на якій відбулися події двох світових війн, і приклад об’єднання багатьох держав для спільного вирішення проблем, це і спільні гроші, які рятують. У складі Європи перебуває багато незалежних держав і одна колонія Гібралтар. Загальна площа Європи – понад 10 млн.км.кв, населення – більш як 900 млн. чоловік. Географічний центр Європи знаходиться на території Закарпатської України.
Повідомлення вчителя про історію зв’язків між Україною і Європейським  Союзом, яке вимірюється століттями.
Євросоюз об’єднує 14 європейських країн заради спільної мети -миру та процвітання народів Європи у рамках тісного союзу, що має спільні економічні, політичні та соціальні цілі. Євросоюз має природну схильність підтримувати новонароджену демократію і переконаний, що незалежна , демократична Україна може зробити значний внесок у загальноєвропейську стабільність, саме тому країни – члени ЄС чітко та урочисто висловили намір підтримувати незалежність , територіальну цілісність і суверенітет України. За угодою дотримання прав людини розвиток демократичних процесів є основою взаємних відносин.
Робота в групах.
Вчитель роздає текст про Євросоюз і Раду Європи, учні опрацьовують і виконують завдання:
І група – опрацьовує текст про утворення Євросоюзу;
ІІ група – опрацьовує текст про Раду Європи.
Кожна група обирає для себе прем’єр – міністра, який відповідатиме на запитання (їх має бути по 3 від кожної групи).
Наприкінці завдання вчитель схвалює думки, запитання та вислови, з повагою ставлячись до кожного і дає свої коментарі, коригуючи роботу груп.
Коментарі:
Євросоюз з економічною і політичною організацією, яка запрошує до вступу нових членів-кандидатів і розширення ЄС до 28-30 країн. Датою заснування ЄС можна вважати березень 1957 року – підписання договору про створення Європейського Економічного Співтовариства представниками шести країн Європейського об’єднання вугілля і сталі. Громадяни ЄС можуть вільно працювати, вчитися і виходити на пенсію у будь-якій країни союзу.
Рада Європи – це міжурядова організація, що була заснована 5 травня 1949 року десятьма європейськими державами. Сьогодні до Ради Європи входить Канада, США, Японія та Ватикан наділені статусом спостерігачів у міждержавних органах Ради Європи.
Робота з документами:
За допомогою вчителя учні аналізують основні документи Ради Європи:
- Європейська Конвенція про права дитини;
- Європейська соціальна хартія; Конвенція про запобігання катуванням (1987 р);
- Рамкова Конвенція про захист національних меншин (1994).
Вчитель надає учням можливість подискутувати, розкриваючи суттєвість кожного документу.
Гра «Як Ви вважаєте?»
На основі документу Європейська Конвенція про захист прав і свобод людини учням пропонується гра «Як Ви вважаєте?» (необхідний кольоровий плакат, який нагадує карту Європи, а також поділений на межі «завжди», «рідко», «у деяких випадках», де будуть розміщені картки з варіантами відповідей щодо Конвенції)
Умова:об’єднати учнів у групи, для кожної групи потрібно заздалегідь підготувати набір карток, які розкривають основні функції Конвенції. Завдання учнів : розташувати ці картки у такому розпорядку, в якому вони вважають за потрібне.
Наприклад: якщо вони вважають судження «Кожна людина, звинувачена у злочині, невинна, якщо її вину не доведено» вірним, тоді кладуть картку на поле з позначкою «Завжди».
Рефлексія: Увага учнів спрямовується на ту частину плакату, де їх найбільш співпали, а учні роблять висновки, стосовно положень Конвенції, Євроінтеграції і можливостей щодо захисту громадян країн, які війшли до складу ЄС і висловлюють їх вголос.
Коментар вчителя: основна увага приділяється тому, що Конвенція проголосила невід’ємні права та свободи кожної особи і зобов’язала державу гарантувати їх всім громадянам, що перебувають під їх юрисдикцією.
Слухаємо Гімн Європи.
Учень декламує вірш:
Розквітай, прекрасна Україно,
Рідна земле, матінко моя,
Хай лунає мова солов’їна,
Пісня неповторная твоя,
Хай смереки, ясені, тополі,
Квіти, луки, трави і сади
Шепчуть вірші щедрі, добрі, вольні,
Чисті , із джерельної води.
Нам би вічно милуватись нею,
А лихі дороги обминуть,
Дай напитись серцем і душею
І піти з тобою в мрійний путь.
Розквітай, прекрасна Україно,
Рідна земле, матінко моя!
 

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку