Європейська культура 19- 20 століття. Презентація

Про матеріал
Презентація з предмету " Мистецтво", " Культурологія", " Зарубіжна культура" Допоможе провести цікавий урок або заняття,
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

План 1. Розвиток науки XIX ст. 3. Мистецтво XIX ст. 4. Модернізм у культурі XX ст.

Номер слайду 3

1.Розвиток науки XIX ст..

Номер слайду 4

Промислова революція, яка розпочалася в XVIIIст. у Великобританії та окремих країнах Європи, набуває все більшої сили та розмаху. Дев’ятнадцяте століття характеризується могутнім розвитком виробничих сил, остаточним об’єднанням науки і техніки. Звідси бере початок науково-технічний прогрес. У розвинутих європейських країнах відбувається промисловий переворот, індустріалізація та урбанізація. Це потребувало нових науково-технічних знань. XIX століття принесло відкриттів і винаходів більше, ніж всі попередні століття разом взяті, а саме – 8527.

Номер слайду 5

ДЖЕЙМС УАТТ Практично єдиним універсальним двигуном до кінця XIX ст. була парова машина, яку в 1784 р. створив і запатентував Джеймс Уатт

Номер слайду 6

Роберт Фултон У 1807 р. Роберт Фултон,чия діяльність пов’язана і з Англією, і з Францією, збудував перший у світі колісний пароплав з двигуном у вигляді поршневої машини

Номер слайду 7

Джордж Стефенсон В 1814 р. став автором паровоза «Ракета». В 1814–1825 рр. в Англії була побудована перша залізниця загального користування Стоктон–Дарлінгтон.

Номер слайду 8

Луї Жак Манде Дагер 1839 рік вважають датою виникнення фотографії. Тоді Луї Жак Манде Дагер розробив перший практично придатний спосіб фотографування – дагеротипію, і доповів про це Паризькій академії.

Номер слайду 9

Самюель Морзе 24 травня 1844 р. Самюель Морзе передав уперше телеграфне повідомлення електричним способом на відстань 65 км.

Номер слайду 10

К.Ф.Дрез Сконструював транспортну машину на залізничному ходу, яка приводиться в рух вручну або двигуном внутрішнього згорання – дрезину.

Номер слайду 11

Томас Едісон Томас Едісон у своїх майстернях, які стали пізніше основою знаменитої «Дженерал електрік», розробляє всю техніку електроосвітлення. В 1882 р. він побудував у Нью-Йорку першу в світі теплову електростанцію загального користування, а в 1896 р. дала струм найбільша гідроелектростанція – Ніагарська.

Номер слайду 12

Гульєрмо Марконі У 1897 р одержав патент на винахід радіоприймача.

Номер слайду 13

Вільгельм Конрад Рентген Наприкінці 1895 р. повідомив про існування нового роду променів із дивовижними якостями. Залишаючись невидимими, вони пронизують різні предмети. Рентген став володарем першої у світі серед фізиків Нобелівської премії (1901), Раніше за Рентгена «x-промені» відкрив в Австро-Угорщині видатний український учений Іван Пулюй (2.02.1845–31.01.1918). Він став піонером у їх вивченні і виготовив скляну лампу для світлоскопії.

Номер слайду 14

Рудольф Дізель В 1897 р. Рудольф Дізель реалізував свою давню ідею двигуна внутрішнього згорання, названого його іменем. Почалася історія автомобіля, трактора, комбайна, літака.

Номер слайду 15

Брати Луї та Огюст Люм’єри Відкриття кінематографа, який винайшли, а в 1895 р. запатентували брати Луї та Огюст Люм’єри в Парижі.

Номер слайду 16

Анрі Пуанкаре – видатний математик і фізик, уславився вченням про диференційні рівняння, а також як автор основних положень теорії відносності.

Номер слайду 17

Особливу роль відіграли французькі вчені в дослідженнях будови речовини й становленні атомної фізики як самостійної науки. - 1896 р. Антуан Беккерель відкрив природну радіоактивність солей урану; - 1898 р. П’єр і Марія Кюрі відкрили радіоактивність полонію і радію; - Марія Склодовська-Кюрі запровадила в науковий обіг поняття радіоактивність, а пізніше в співавторстві з А.Деб’єрном, отримала металевий радій.

Номер слайду 18

XX ст. високо оцінить наукові здобутки П’єра і Марії Кюрі – Нобелівська премія 1903 р., а в 1911 р. Марія Кюрі отримає другу Нобелівську премію. П’єр і Марія Кюрі в лабораторії Диплом лауреатів Нобелівської премії, вручений Марії та П’єру Кюрі

Номер слайду 19

Англієць Генрі Бессемер Різке зростання попиту на метали призвело до винаходу Генрі Бессемером конвертерного способу переробки чавуну на сталь, так званого бессемерівського процесу П’єр Мартен В 1864 р. для виробництва сталі шляхом окислювальної плавки залізомістких матеріалів (чавуну, стального лому) П’єр Мартен збудував піч, яку згодом, як і спосіб плавки, назвали його іменем. Цей метод виробництва сталі

Номер слайду 20

2. Мистецтво XIX століття

Номер слайду 21

У культурному житті Європи в першій третині XIX ст. домінував романтизм. Центральна тема прогресивного романтизму: Героїзація особистості, що веде боротьбу з ворожим середовищем; Страждання і смерть в боротьбі героя. Основними жанрами романтичної літератури стали: Драма; Новела; Романтична поема; Балада; Роман у віршах; Казка.

Номер слайду 22

У літературі одним з найяскравіших представників романтизму, виразником епохи XIX ст. був великий англійський поет Джордж Ноел Гордон Байрон Байрон належав до найвідоміших людей свого часу. Автор пісні-поеми «Паломництво Чарльд Гарольда»; роману у віршах «Дон Жуан», поеми «Корсар», філософських драм «Манфред» і «Каїн», Його перу належить одна з найоригінальніших поем «Мазепа».

Номер слайду 23

Вальтер Скотт  Із збирання народних пісень і балад почав свою літературну діяльність англійський письменник Вальтер Скот. Своїм прозаїчним твором «Уеверлі» він започаткував жанр історичного роману.  

Номер слайду 24

Олександр Дюма Цілу галерею романтичних образів створив знаменитий французький письменник Олександр Дюма-старший Славу йому принесли, насамперед, гостросюжетні романи «Граф Монте-Крісто», «Три мушкетери»– «Двадцять років згодом» «Віконт де Бражелон, або Десять років згодом» , «Королева Марго» «Графіня де Монсоро» і «Сорок п’ять»

Номер слайду 25

Віктор Марі Гюго Письменник, глава й теоретик французького демократичного романтизму, В своїх творах він виступав проти деспотизму, тиранії, висловлював віру в перемогу прогресу й демократії. Найвідоміший його твір – роман «Собор Паризької богоматері»

Номер слайду 26

Жюль Верн Французький письменник, творець жанру науково- фантастичного роману, романтикою науки проникнуті його гуманістичні книги: -«Діти капітана Гранта» -«20000 льє під водою» , -«Таємничий острів» .

Номер слайду 27

Генріх Гейне Тонка лірика, і політична сатира, й іронія, завдяки якій подолано романтизм і взято нову тему – реальне життя: “Книга пісень”, “Дорожні картини”, “Німеччина. Зимова казка”

Номер слайду 28

Й.В.Гете Видатний поет, засновник німецької літератури. “Звичайне наслідування природи. Манера. Стиль”; “Правила для акторів”; “Вчення про колір”

Номер слайду 29

Фредерік Шопен   Вже у восьмирічному віці його називали «польським Моцартом». В творчості Шопена використовуються картини народного побуту, історичні сцени, народні перекази, відображається вся повнота і складність внутрішнього життя людини – від ліричних роздумів до буремної пристрасті.

Номер слайду 30

Гектор Берліоз Берліоз у музичному відношенні був спадкоємцем Бетховена та іншого німецького композитора Карла Вебера (1786–1826) – основоположника німецької романтичної опери. Берліоз прагнув зробити музику виразником літературних ідей і образів. З цією метою він вивчав твори Вергілія, Шекспіра, Гете, Байрона.

Номер слайду 31

Угорський композитор й піаніст Ференц Ліст (1811–1886рр.) Німецький композитор та музичний теоретик Ріхард Вагнер (1813–1883рр).

Номер слайду 32

Німецький композитор, піаніст, диригент Йоганнес Брамс. Він з 60-х років XIX ст. жив у Відні, де розвивав традиції віденського класичного симфонізму, збагативши їх новим романтичним змістом. Композитора було обрано почесним членом Галицького музичного товариства.

Номер слайду 33

Жак-Луї Давід-найвидатніший представник французького класицизму (який змінився романтизмом) у живописі на межі XVIII-XIX ст. “Клятва Гораціїв”

Номер слайду 34

Ежен де Лакруа- руйнує принципи класицизму, утверджуючи романтизм, як вияв революційного руху. Динамічні за композиціями, пройняті гуманізмом, його картини несли в собі дух свободи, віри у творчий потенціал народу. “Свобода на барикадах”

Номер слайду 35

Франціско Гойї- видатний іспанський живописець Портрет Маріани Вальдштейн

Номер слайду 36

В другій половині XIX ст. в окремий напрям у літературі та мистецтві оформляється реалізм (від лат. realis – речовинний, дійсний). Він ставив своїм завданням: найповніше, найправдивіше відтворювати дійсність, художньо осмислювати всі її суперечності; уміти враховувати об’єктивні умови, можливості, співвідношення сил;

Номер слайду 37

Оноре де Бальзак Він кілька років жив на Житомирщині, а в 1850 р., незадовго до смерті, в Бердичеві, у костьолі святої Варвари, обвінчався з Евеліною Ганською, яку письменник любив багато років.. Практично все життя працював над створенням великого циклу романів і повістей, які згодом об’єднав під назвою «Людська комедія».

Номер слайду 38

Гюстав Флобер Був не менш великим майстром літературної форми, тонким художником , який сказав найбільш глибоку для свого часу правду про людину. Його антибуржуазність, що виявилась у постійному обуренні убозтвом життя буржуазії, надихнула на створення чудових романів: “Мадам Боварі”, “Виховання почуттів”, “Саламбо”.

Номер слайду 39

Чарльз Діккенс Утверджував реалізм в англійській літературі. З надзвичайною майстерністю показане Діккенсом життя Англії XIXст. з його конфліктами і суперечностями соціальними болячками й психологічними драмами.

Номер слайду 40

Стендаль Умінням аналізувати найтонші відтінки думок, почуттів і вчинків людини відкрив нові шляхи літератури і мистецтва XIX ст. Створив образи людей, в яких відображена епоха: “Червоне та чорне”, “Пармський монастир”.

Номер слайду 41

Джузеппе Верді Його творчість – вершина реалізму в музичному оперному мистецтві XIX ст. Шедеврами оперного реалізму є опери композитора «Аїда» «Отелло», «Фальстаф», «Ріголетто», «Трубадур»,«Травіата» ті інші

Номер слайду 42

Жорж Бізе Вершиною реалізму в оперному мистецтві Франції визнана опера «Кармен» (1874), яка стала однією з найпопулярніших у світовому оперному мистецтві.

Номер слайду 43

Йоганн Штраус Середина XIX ст. стала часом народження нового музичного жанру – оперети – легкої опери, яка включала і танець, і діалог. Батьківщина оперети – Франція. В останній третині XIX ст. отримала розвиток віденська оперета в Австрії. Одним з її основоположників став Йоганн Штрау. Кращими його творами є оперети «Летюча миша» «Циганський барон:»Всесвітню славу Штраусу принесли також віденські вальси («Голубий Дунай», «Казки віденського лісу»). Завдяки їм від здобув ім’я «король вальсів».

Номер слайду 44

В літературі та мистецтві останньої третини XIX ст. склалася така течія, як натуралізм (фр. naturalisme від лат. nature – природа). Він прагнув до безпристрасного, фотографічно точного та об’єктивного відтворення дійсності та людських стосунків. Митці-натуралісти ставили собі за мету вивчати суспільство так само досконало, як учений досліджує природу та її закони. Вони цікавилися побутом людини, її фізіологічною природою, буденними явищами, намагалися «писати під диктовку життя».

Номер слайду 45

Французький письменник Еміль Золя Теорія натуралізму була розроблена Емілем Золя. Він сформулював теорію «наукового роману». Вона вимагала від митця натуралістичного відтворення фактів без їх відбору і типізації. Такий підхід привів врешті-решт до кризи натуралізму.

Номер слайду 46

Імпресіонізм Термін походить від назви картини французького художника Клода Моне «Враження. Сонце, що сходить» («Impression. Levant soleil»). Іноді виникнення терміна «імпресіонізм пов’язують з новаторськими пошуками іншого французького художника – Едуара Мане (1832–1883). У передмові до каталогу своїх картин він так висловив власне естетичне кредо: «Митець прагне лише до того, щоб передати свої враження (impression)».

Номер слайду 47

Клод Моне «Враження. Сонце, що сходить»

Номер слайду 48

Пьер Огюст Ренуар

Номер слайду 49

Едгар Дега,

Номер слайду 50

Каміль Піссарро

Номер слайду 51

Альфред Сіслей

Номер слайду 52

Анрі Тулуз-Лотрек

Номер слайду 53

Постімпресіонізм Головні риси імпресіонізму дістали свій розвиток в постімпресіонізмі. Яскравими представниками цього напрямку були французькі художники Поль Сезанн, Поль Гоген (1848-1903) і голландський художник Вінсент Ван Гог (1853-1890). Вони великою мірою є родоначальниками мистецтва XX ст.

Номер слайду 54

Вінсент Ван Гог Посилював експресивні якості художньої форми, прагнув висловити своє захоплення красою природи, співчуття людині, яка страждає. Картини художника, які при його житті не знаходили покупців, в наші дні коштують багато мільйонів доларів і продаються на всесвітньо знаменитих аукціонах.

Номер слайду 55

Поль Гоген

Номер слайду 56

Поль Сезанн

Номер слайду 57

3.Модернізм у культурі XX ст.

Номер слайду 58

Модернізм у культурі XXст. Поняття «модернізм» походить від французького слова «moderne» і означає новітній, сучасний. Це поняття має той же корінь, що і слово «мода», і нерідко вживається в значенні «нове мистецтво», «сучасне мистецтво». Модернізм виник в кінці XIX- на початку XX ст. і охоплював період від початку століття до кінця 1960-х років (за деякими оцінками). Для нього характерна безліч відносно самостійних художніх напрямів та течій, загальною ознакою яких є рішучий відхід від традицій класичного мистецтва. Основні течії модернізму: символізм, експресіонізм,кубізм футуризм, авангардизм, сюрреалізм, поп - арт

Номер слайду 59

Французькі митці виступили законодавцями такого мистецького напрямку кінця XIX - початку XX ст., як символізм (від фр. symbole - знак, символ). У творчості його представників основним засобом вираження був символ, концентроване відбиття певної ідеї, явища, образу. Символом може бути вчинок, квітка, порух. Об’єктом зображення стає ірреальний світ, світ мрії, таємності. Символісти стверджували, що тільки ідеї являють ту вищу реальність, яку і повинно зафіксувати мистецтво.

Номер слайду 60

Оскар Уайльд Близький своєю поезією до французьких символістів, вважав, що мистецтво нічого не виражає, крім самого себе, що мистецтво вище від життя.

Номер слайду 61

Острів мертвих Арнольд Бьоклін –

Номер слайду 62

Пьер Сеси́ль Пюви́ де Шава́нн

Номер слайду 63

Едвард Мунк

Номер слайду 64

Сюрреалізм Сальвадора Далі Митці цієї течії почали розкладати видимі форми речей і заново комбінувати їх уламки, створюючи атмосферу сну або марення. Найвідоміший майстер – іспанець Сальвадор Далі створив своєрідний сюрреалістичний літопис XX ст. з його політичними катастрофами, агресивною жорстокістю й атомною загрозою “Передчуття громадянської війни”, “Атомна Леда”.

Номер слайду 65

Номер слайду 66

Кубізм авангардна течія в образотворчому мистецтві початку ХХстоліття, яка передувала абстрактному мистецтву. Кубізму притаманні підкреслено геометризовані форми, прагнення подрібнити об'єкти на стереометричні складов. Пабло Пікассо

Номер слайду 67

Фові́зм (фр. les Fauves — «дикі») — стиль групи французьких художників початку ХХ століття, чиї роботи були швидше зосереджені на мальовничості, декоративності та насиченості кольорів, аніж на зображальних чи реалістичних аспектах, як у французькому варіанті імпресіонізму Анрі Матиісс

Номер слайду 68

Архітектура В архітектурі стиль модерн прагнув поєднати вишуканість і декоративність з граничною простотою форм і ліній. Архітектурні форми та декор модерністських будівель були незвичними, тут часто застосовувалися зовсім нові прийоми художнього оформлення. Бельгієць В. Орт першим застосував в декорі пружну лінію, що назвали “лінією Орта”

Номер слайду 69

Антоніо Гауді Видатний представник стилю модерн; Відомий його проект фантастичного житлового комплексу в Барселоні – Каса Міла: хвилеподібний фасад, витягнуті вертикально балкони, утворені кованими гратами, декоративна скульптура. Всесвітньо відомий зразок стилю модерн – Храм Святого Сімейства в Барселоні. Фантастично виглядає парк Гуель у Барселоні: тут у декорі паркових споруд, що звиваються мов змії, використано в мозаїчних прикрасах фрагменти черепиці й навіть уламки ножів.

Номер слайду 70

Храм Святого Сімейства в Барселоні

Номер слайду 71

Парк Гуель

Номер слайду 72

Каса Міла

ppt
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
4525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку