Одним з етапів навчального процесу за проективно-рефлексивною технологією є планування навчальної діяльності. Організаційна форма даного етапу - вступний урок, який передбачає визначення обсягу, характеру та напрямів самостійної навчальної діяльності учнів щодо опанування змістового модуля, визначення теми можливих проектів.
Предмет: математика
Клас: 6
Вчитель: Ластенко Ю.В.
Дата:
Тема: Модуль: «Рівняння. Основні властивості рівнянь» (слайд 1)
Тип уроку: вступний.
Мета уроку: ознайомити учнів з модулем «Рівняння. Основні властивості рівнянь»;
розвивати математичні, інформаційні, самоосвітні, комунікативні та життєтворчі компетенції, увагу, мислення, уяву, вміння планувати свою діяльність, обирати оптимальний об’єм необхідного матеріалу для успішного формування знань, умінь, навичок, вміння працювати в групі;
виховувати самостійність у здобутті знань, свідоме ставлення до навчання, спостережливість.
Завдання уроку:
Обладнання: технічні засоби, роздаткові картки з алгоритмом складання індивідуального проекту (Додаток 1), картки з типами уроків (Додаток 2), картка з визначенням основних понять, знань і умінь учнів (Додаток 4), картки з інформаційними джерелами (основними та додатковими), варіативний банк творчих пошукових робіт, форми проміжного контролю, форми узагальнюючого уроку, картки загального плану та індивідуального проекту вивчення модуля (Додаток 3), картки з видами навчальної діяльності до кожного типу уроку (Додаток 5), презентація до уроку.
Хід уроку.
Через рівняння, теореми
Я всі вирішував проблеми.
Джефрі Чосер
І. Організаційний момент.
1.1. Привітання.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Формулювання теми, мети та завдань уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Показати учням задачу, яка розв’язана двома способами: по діях і за допомогою рівняння. Показати перевагу другого способу.
Задача. Маючи 50 грн., хлопчик зайшов до магазину. Після того, як він купив однакову кількість зошитів в клітинку та в лінію, у нього залишилось 17 грн. Яку кількість зошитів кожного виду купив хлопчик, якщо зошити в клітинку коштували 2грн 50 коп., а зошити в лінію – 3 грн.? (слайд 2)
По діях |
За допомогою рівняння |
Відповідь: хлопчик купив по 6 зошитів кожного виду. |
2,5х + 3х + 17 = 50; 5,5х = 33 х = 6.
Відповідь: хлопчик купив по 6 зошитів кожного виду. |
А де це може знадобитися нам в житті? …
Розв’язати рівняння – це виконати певну логічну операцію. Саме рівняння допоможуть розв’язувати текстові задачі коротшим шляхом і робити це більш швидко. А для чого нам треба вміти логічно мислити? Якщо ми будемо знати, як в житті досягти певного результату (тобто будувати певну схему, алгоритм), нам легше буде розв’язувати поставлену життєву проблему. А для тих, хто пов’яже майбутню професію з технікою і виробництвом, вміння розв’язувати рівняння допоможе вирішити багато професійних задач.
Історична довідка: Джефрі Чосер (англ. Geoffrey Chaucer) (1344? - 25 жовтня 1400) – англійський поет Середньовіччя, визначна постать у англійській літературі. Автор «Кентерберійських оповідань». Чосер відіграв значну роль у становленні розмовної англійської мови в літературі в часи домінування латини та французької. Окрім свого поетичного доробку Чосер відомий також як філософ, алхімік, астроном, урядовець, придворний та дипломат.
IV. Планування роботи.
Мета вивчення модуля:
http://s-math.com.ua 6 клас_раціональні числа і дії над ними_лінійні рівняння та їх системи_розв’язування рівнянь. Тест для перевірки вміння розв’язувати рівняння використовуючи властивості.
http://school-assistant.ru правила, задачі, приклади (Властивості рівнянь та перевірка рівня знань);
http://alexlat/ucoz/ru Доповідь на тему “Історична довідка про рівняння» (каталог файлов_математика_Уравнения_Историческая справка);
http://12bal Видеоурок “Решение задач при помощи уравнений»;
Вчитель пропонує учням критерії опанування навчального матеріалу:
Учитель проговорює свої думки стосовно кінцевих результатів навчальної діяльності кожного учня, наприклад: «Я вважаю, що Маша може буде мати оцінку не нижче 8 балів, але якщо вона буде виконувати додаткові вправи, творчо підходити до підготовки до уроку (самостійно складати задачі та пропонувати алгоритм їх розв’язання), то результатом її навчальної діяльності буде оцінка високого рівня. Те саме можна сказати про Кристину. Софія і Кіріл з легкістю можуть мати 10 балів, але працюючи самостійно над опануванням модуля та виконуючи завдання високого рівня, виконуючи творчі роботи, учні можуть мати і 11, 12 балів. Богдан може мати оцінку достатнього рівня (7-9 балів), якщо дуже уважним на уроці, буде відвідувати додаткові заняття, отримувати індивідуальні консультації та мати велике бажання. Головне в опанування даного модуля – спланувати власну діяльність та впевнено іти до очікуваних результатів.
V. Ознайомлення з понятійним апаратом, вимогами до знань, умінь та навичок щодо опанування даного змістового модуля.
Групова робота учнів.
Після обговорення учні вклеюють в зошит картку, запропоновану вчителем, яка містить основні поняття, перелік знань та умінь (як підсумок учнівської роботи): (слайд 10)
Додаток 4
Понятійний апарат: рівняння, невідомий доданок, невідомий множник, корінь рівняння, властивості рівняння; Учні повинні знати :
Учні повинні уміти:
|
VІ. Перелік форм роботи та видів діяльності щодо опанування модуля та шляхів реалізації індивідуального проекту
При визначенні типів уроків (організаційних форм їх проведення) і видів роботи на них учитель пропонує учням відповідний варіативний банк.
Типи уроків: (слайд 11)
VІІ. Обговорення загального плану вивчення модуля
Групова робота
Учні обговорюють загальний план засвоєння змістового модуля, роблять висновки стосовно розподілення вправ до кожного уроку на основі опрацювання підручника відповідно до таблиці «План вивчення модуля».
(Додаток – таблиця «План вивчення модуля»).
Наприклад, урок «3. Тип уроку – робочий, форми роботи: групова, парна, індивідуальна тощо; під час уроку необхідно вивчити (повторити) ….; розв’язати колективно …., індивідуально ….; шляхи реалізації (за чиєю допомогою).
VІІІ. Складання індивідуальних проектів учнів
Варіативний банк творчих робіт (слайд 17)
VІ. Підсумки уроку
Рефлексія:
Учні висловлюються: Я вважаю, що сьогодні на уроці …(я навчився, мене вразило, я обов’язково зроблю, буду взнати, вміти).
VІІ. План самопідготовки
Доопрацювати індивідуальний проект та план вивчення модуля.
Додаток 1
індивідуальний проект
містить:
Додаток 2
Типи уроків:
Додаток 3
План вивчення модуля
Загальний план вивчення модуля (завдання для всього класу) |
Форми роботи та види діяльності |
Індивідуальний проект |
||||||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Що треба вивчити та розв’язати |
План роботи на уроці (індивідуальні завдання для кожного учня) |
План роботи на самопідготовці (у позаурочний час: самопідготовка, вільний час, вихідні дні) |
Відмітка про виконання |
||
На уроці |
На самопідготовці |
|||||||
|
30.03 |
Вступний урок |
|
|
|
|
|
|
|
31.03 |
Рівняння. Основна властивість рівнянь |
Ст.315, п.41; С: №1138, 1140, 1142; Д: №1152; |
Ст.315, п.41; С: №1139, 1141, 1143; В: №1155; |
|
|
|
|
|
02.04 |
Розв’язування рівнянь |
Д: № 1144, 1146; * №1158; |
Д: №1145, 1147, 1149; В: №1157; |
|
|
|
|
|
03.04 |
Розв’язування рівнянь |
Д: № 1148, 1150; В: №1156; * №1159; |
Д: 1151, 1153; * № 1160; ст. 321-ЗМС |
|
|
|
|
|
06.04 |
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
Ст. 321, п.42; С: № 11689, 1170, 1172 |
Ст. 321, п.42; С: № 1169, 1171, 1173; |
|
|
|
|
|
07.04 |
С: №1174, 1176, 1178; |
С: №1175, 1177, 1179; |
|
|
|
|
|
|
09.04 |
С: №1180, 1182; Д: 1184; |
С: №1181, 1183; Д: №1185; |
|
|
|
|
|
|
10.04 |
Д: № 1186, 1188, 1190 |
Д: №1187, 1189, 1191; |
|
|
|
|
|
|
14.04 |
Д: № 1192, 1194, 1196; |
Д: №1193, 1195, 1197; |
|
|
|
|
|
|
16.04 |
Д: №1198, 1200; В: № 1202; |
Д: №1199, 1201;
|
|
|
|
|
|
|
17.04 |
Самостійна робота |
|
|
|
|
|
|
|
20.04 |
Урок узагальнення та систематизації |
|
|
|
|
|
|
|
21.04 |
Експертно-контрольний урок |
|
|
|
|
|
|
|
23.04 |
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
|
Додаток 5
Види навчальної діяльності
до кожного типу уроку
Тип уроку |
Загальні види діяльності |
Індивідуальні види діяльності |
Вступ-ний |
|
|
Набуття нових знань |
|
|
Закріплення і відпрацювання знань |
|
|
Експертно-контроль-ний |
|
|
Під-сумко-вий |
|
|