Дана розробка є інтегрованим уроком з читання та математики. Під час уроку учні проходять різноманітні завдання, аби допомогти Піноккіо стати хорошим хлопчиком. Одночасно учні знайомляться з твором Карло Коллоді та закріплюють вміння застосовувати розподільний закон множення.
Клас 3
Тема: Весела дерев’яна лялька, яку знає увесь світ. Множення суми на число (розподільний закон множення стосовно додавання).Задачі з буквеними даними.
Мета: продовжувати формувати в учнів навички множення суми двох доданків на будь-яке число, ознайомити з розподільним законом множення стосовно додавання. Вчити працювати над розв’язуванням задач двома способами. Закріплювати вміння розв’язувати задачі з буквеними даними. Розвивати увагу, логічне мислення та обчислювальні навички у дітей. Виховувати любов та інтерес до математики.
Продовжити роботу над казкою Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо», формувати навички свідомого читання, вміння аналізувати вчинки героїв.
Розвивати уяву, пізнавальний інтерес.
Виховувати працелюбство, повагу та любов до старших.
Обладнання:презентація, картки для самостійної роботи,уривок мультфільму.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Зараз, діти, у нас урок читання. Але сьогодні він у нас незвичайний,
тому що ми будемо не просто читати продовження казки «Піноккіо»,а й виконувати різноманітні математичні завдання, аби допомогти нашому герою здолати різні труднощі, які з ним траплятимуться.
ІІІ.Перевірка домашнього завдання.
Деякі діти виконують завдання на картках (математика), а інші працюють над перевіркою домашнього завдання з читання. Визначимо найкращого оповідача казки.
ІV. Актуалізація опорних знань.
---Ляльки одразу впізнали свого брата і влаштували йому пишну зустріч. Аби потрапити у театр разом з Піноккіо, нам потрібно виконати певні завдання (слайд 1)
--- Назвіть найменше число. Скільки у ньому всього десятків? Скільки сотень у кожному числі? Назвіть сусідів найбільшого числа.
--- Скільки сольдо треба було платити за вхід до театру? Як Піноккіо купив квиток? Ми ж потрапимо у театр завдяки першому вже успішно виконаному завданню, тобто завдяки знанням. Вперед до театру.
V. Робота над темою уроку.
1.Читання казки вчителем.
2. Аналіз прочитаного з елементами вибіркового читання.
---Кого побачив Піноккіо у театрі?
---Чому сміялися глядачі?
---Що дісталося нашому герою від акторів дерев’яної трупи при зустрічі?
---Куди понесли ляльки Піноккіо?
---Яка ще героїня зустрічається у творі окрім Арлекіна і Полішинеля?
3. Словникова робота.( слайд 2)
Синьйор
Трупа металевий прут для смаження м’яса на вогні
Арлекін
Нагай батіг
Розаура
Рожен група артистів
Полішинель лаштунки
Куліси
величезний
Жеривогонь замашний
4.Читання ланцюжком до кінця.
---Що означає Жеривогонь? Пропоную дізнатися.
---Кого кликав хлопчик для порятунку?
---Сьогодні ми будемо допомагати Піноккіо.( слайд 3)
5.Усний рахунок.
---Який приклад було рахувати найважче? Чому?
---Яким правилом скористалися для його розв’язання?
---Дуже добре. Ви знаєте, що наша казка дуже велика і з нашим героєм траплялися різні пригоди. Зустрілася йому на шляху лисиця.
VI. Фізкультхвилинка (пісенька «Я лисичка я сестричка»)
VII. Розвиток математичних знань учнів.
1.(слайд 4)Колективна робота, розв’язування прикладів з коментуванням.
2.Ознайомлення з розподільним законом множення(правило).Фронтально.
3.Робота над задачею ,слайд 5.(учні з високим рівнем знань групою самостійно, інші з допомогою вчителя)
---Попри все ,що траплялося з Піноккіо, він залишався непослухом та потрапив у компанію такого ж неслуха, як і сам. Давайте допоможемо їм виправити все, покажемо, що разом можна не лише пустувати, а й плідно працювати.
4.Творча робота над задачею (слайди 6,7).Парна робота.
VIII.Підсумок уроку.
---Якому герою ми сьогодні допомагали?
---Що для вас було складним, а що вдалося з легкістю?
---Чи хочете дізнатися, як закінчилися пригоди Піноккіо?
---Запишіть домашнє завдання і переглянемо уривок з мультфільму.
IX.Домашнє завдання(слайд 8)
(мультфільм)
Весела дерев’яна лялька, яку знає весь світ(продовження).Множення суми на число(розподільний закон множення). Задачі з буквеними даними.
(Інтегрований урок у 3-А класі)
Вчитель: Грисюк Т. Ів.