Взаємодія форм та змісту при викладанні предметів художньо-естетичного циклу

Про матеріал
Метою освітньої галузі «Мистецтво» є формування і розвиток в здобувачів освіти комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного досвіду.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Взаємодія форм та змісту при викладанні предметів художньо-естетичного циклу

Номер слайду 2

Ні мистецтво, ні мудрість не можуть бути досягнуті, якщо їх не вивчати. Демокріт

Номер слайду 3

Метою освітньої галузі «Мистецтво» є формування і розвиток в здобувачів освіти комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного досвіду.

Номер слайду 4

Універсальні компоненти мистецької освіти

Номер слайду 5

Комплекс сформованих компетентностей учнів. Педагогічна майстерність. Професійна компетентність. Методично-дидактичний супровід, комплекс мистецьких технологій Передумови для втілення компетентнісного підходу. Зміст програм. Зміст державних стандартів. Зміст підручників. Мета і завдання мистецької освіти

Номер слайду 6

Аналіз наукових джерел створює категоріальний фундамент для концептуалізації проблеми компетентнісного підходу до загальної мистецької освіти, класифікації базових компетентностей у цій освітній галузі.

Номер слайду 7

Головне завдання учителя: Створення захоплюючої емоційно піднесеної атмосфери, щоб кожний урок став справжнім уроком мистецтва, надихав на творчість – в особистісній і соціокультурній діяльності.

Номер слайду 8

Учителям мистецтва рекомендується: Проявляти особистісні компетентності, які слід розподілити на: ціннісно-мотиваційні (світоглядні уявлення, ціннісні орієнтації); когнітивні – художньо-естетичні ( художньо-образне мислення); діяльнісні (ментальний естетичний досвід, художньо-творчі здібності, естетичне ставлення).

Номер слайду 9

Застосування педагогічних технологійперехід із площини монологічного викладу навчального матеріалу у площину конструювання діалогу між учнями. Цьому сприятиме використання різноманітних форм роботи на уроці, зокрема, інноваційних художньо-педагогічних технологій – інтегративних, проблемних, інтерактивних (дискусії, диспути), проектних (індивідуальні, групові та колективні проектні завдання), переважно замінюючи монологічну форму подачі матеріалу на діалогічну.

Номер слайду 10

Інтерактивні форми навчання. Навчальна взаємодія учнів у парах, мікрогрупах, групах, що здебільшого застосовується під час пошуку та аналізу інформації Виконання практичних завдань, підготовки диспутів, семінарів, різноманітних творчих завдань. Діалога взаємодія - з метою надання школярам більших можливостей для спілкування, висловлювання власних думок і почуттів домінантною формою навчання на уроках художньої культури має бути діалог, під час якого виявляється рівень знань учнів.

Номер слайду 11

На кожному занятті дотримуватися структури естетичної компетентності, яка містить такі основні складові: Художньо - естетична активність. Естетичні цінності і мотиви. Естетичний досвід. Естетичне, зокрема мистецьке самовдосконалення (схильність до народної творчості, вияви аматорства).

Номер слайду 12

Пріоритетними напрямками діяльності є:формування навичок творчого саморозвитку;використання ігрової, проблемно–пошукової діяльності для розвитку пізнавального інтересу;робота в мікрогрупах, групах, парах;підбір методів для самовдосконалення, під час пошуку та аналізу інформації;застосування інновацій;виконання практичних завдань.

Номер слайду 13

Роботу по підготовці до уроку розпочинаю з визначення мети. Великого значення надаю мотивації навчальної діяльності. Аналіз результатів навчання, їх відповідність метіМотивація навчальної діяльностіМета. Наявний результат. Отриманий результат. Методи. Форми. Зміст

Номер слайду 14

Інтеграція навчання: фрагментарне прослуховування народної музики, поетичні твори, зразки творів народних майстрів. Інтеграція з іншими мистецькимижанрами, розвиває творчий потенціалучнів, розширюється світосприйняття.

Номер слайду 15

Необхідно навчити дітей відчувати навколишній світ, спираючись на образи уяви як комбінацію набутого досвіду та роботи мислення і пам’яті, навчаю мріяти, фантазувати; залучаю дітей до техніки творчості створення малюнка, який є цілим, корисним і цікавим.

Номер слайду 16

Складовою уроку є емоційне налаштування учнів до уроку. Можна використовувати музичні, поетичні та візуальні асоціації, тренінгові вправи, що збагачують образну уяву дітей та дають піднесення та силу для творення прекрасного, налаштовують їх на творчий урок.

Номер слайду 17

На усіх етапах уроків застосовую ефективні методи, прийоми, способи, шляхи, які дають змогу розвивати здібності учнів, їх творчий потенціал.

Номер слайду 18

Розвиток творчих здібностей учнів може забезпечити особистісно–діяльнісний підхід до вивчення образотворчого мистецтва, який передбачає співвідношення різних видів діяльності на основі принципів: повага до особистості; довіра у відносинах; системність; індивідуалізація; співробітництво; послідовность; перспективність.

Номер слайду 19

Наступним кроком є відтворення цих вражень у художніх образах на площині та просторі, з’являються цікаві несподівані за змістом малюнки. Виходячи з уроку, діти вже не можуть забути того, що відчули серцем, почули, побачили і створили самі. Звичайно, винесуть вони з уроку лише добро, красу і любов.

Номер слайду 20

На уроках пропоную дітям завдання імпровізувати в кольорі – малювати звуки, музику, погоду, настрій, шепіт листя, звуки птахів. В сучасних умовах інформатизації освітнього процесу використовую комп’ютерні технології. Проводжу уроки з використанням комп’ютера.

Номер слайду 21

Уроки образотворчого мистецтва з використанням комп’ютерних програм сприяють розвитку художньої творчості учнів, їхнього самовираження, розвивають уміння стилізувати зображення, узагальнювати побачене та виділяти основне; стимулюють бажання працювати самостійно; активізують уяву, увагу, спостережливість, фантазію, нестандартність мислення; викликають інтерес до навчання.

Номер слайду 22

Мультимедійні програми на урокахмультимедіа презентації, мультимедіа доповіді, електронні мультимедіа видання та мультимедійні Інтернет ресурси. Для цього потрібні: програми створення і редагування презентацій, відео редактори, редактори зображень, звукові редактори, програми для реалізації гіпертекстів, розміщені локально на комп’ютері та онлайнові аудіо і відео редактори, Інтернет платформи для створення блогів та електронних сторінок.

Номер слайду 23

Підготовка вчителя до роботи за новими стандартами і програмами. Вивчення і впровадження:технологій формування системи мистецьких компетентностей;інформаційних технологій та міжпредметної інтеграції;Європейського та вітчизняного досвіду викладання мистецтва;нових форм підвищення педагогічної майстерності.

Номер слайду 24

Вчителю потрібно підтримати і розвинути цей інтерес, показати різні прийоми і техніку малювання, продемонструвати свої професійні уміння, показати репродукції робіт майстрів мистецтва. Наскрізна ідея навчання мистецтву в школі, це зв'язок мистецтва і життя.

Номер слайду 25

Уроки образотворчого мистецтва сприяють ефективному формуванню у школярів прагнення до самореалізації, творчого успіху, самовдосконалення. В учнів пробуджується інтерес, потреба розвивати свої творчі можливості та бажання опанувати світом образотворчого мистецтва.

Номер слайду 26

Дякую заувагу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Глодовська Людмила Олесандрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 січня 2020
Переглядів
1168
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку