Комплекс сформованих компетентностей учнів. Педагогічна майстерність. Професійна компетентність. Методично-дидактичний супровід, комплекс мистецьких технологій Передумови для втілення компетентнісного підходу. Зміст програм. Зміст державних стандартів. Зміст підручників. Мета і завдання мистецької освіти
Учителям мистецтва рекомендується: Проявляти особистісні компетентності, які слід розподілити на: ціннісно-мотиваційні (світоглядні уявлення, ціннісні орієнтації); когнітивні – художньо-естетичні ( художньо-образне мислення); діяльнісні (ментальний естетичний досвід, художньо-творчі здібності, естетичне ставлення).
Застосування педагогічних технологійперехід із площини монологічного викладу навчального матеріалу у площину конструювання діалогу між учнями. Цьому сприятиме використання різноманітних форм роботи на уроці, зокрема, інноваційних художньо-педагогічних технологій – інтегративних, проблемних, інтерактивних (дискусії, диспути), проектних (індивідуальні, групові та колективні проектні завдання), переважно замінюючи монологічну форму подачі матеріалу на діалогічну.
Інтерактивні форми навчання. Навчальна взаємодія учнів у парах, мікрогрупах, групах, що здебільшого застосовується під час пошуку та аналізу інформації Виконання практичних завдань, підготовки диспутів, семінарів, різноманітних творчих завдань. Діалога взаємодія - з метою надання школярам більших можливостей для спілкування, висловлювання власних думок і почуттів домінантною формою навчання на уроках художньої культури має бути діалог, під час якого виявляється рівень знань учнів.
На кожному занятті дотримуватися структури естетичної компетентності, яка містить такі основні складові: Художньо - естетична активність. Естетичні цінності і мотиви. Естетичний досвід. Естетичне, зокрема мистецьке самовдосконалення (схильність до народної творчості, вияви аматорства).
Пріоритетними напрямками діяльності є:формування навичок творчого саморозвитку;використання ігрової, проблемно–пошукової діяльності для розвитку пізнавального інтересу;робота в мікрогрупах, групах, парах;підбір методів для самовдосконалення, під час пошуку та аналізу інформації;застосування інновацій;виконання практичних завдань.
Розвиток творчих здібностей учнів може забезпечити особистісно–діяльнісний підхід до вивчення образотворчого мистецтва, який передбачає співвідношення різних видів діяльності на основі принципів: повага до особистості; довіра у відносинах; системність; індивідуалізація; співробітництво; послідовность; перспективність.
Наступним кроком є відтворення цих вражень у художніх образах на площині та просторі, з’являються цікаві несподівані за змістом малюнки. Виходячи з уроку, діти вже не можуть забути того, що відчули серцем, почули, побачили і створили самі. Звичайно, винесуть вони з уроку лише добро, красу і любов.
Уроки образотворчого мистецтва з використанням комп’ютерних програм сприяють розвитку художньої творчості учнів, їхнього самовираження, розвивають уміння стилізувати зображення, узагальнювати побачене та виділяти основне; стимулюють бажання працювати самостійно; активізують уяву, увагу, спостережливість, фантазію, нестандартність мислення; викликають інтерес до навчання.
Мультимедійні програми на урокахмультимедіа презентації, мультимедіа доповіді, електронні мультимедіа видання та мультимедійні Інтернет ресурси. Для цього потрібні: програми створення і редагування презентацій, відео редактори, редактори зображень, звукові редактори, програми для реалізації гіпертекстів, розміщені локально на комп’ютері та онлайнові аудіо і відео редактори, Інтернет платформи для створення блогів та електронних сторінок.
Підготовка вчителя до роботи за новими стандартами і програмами. Вивчення і впровадження:технологій формування системи мистецьких компетентностей;інформаційних технологій та міжпредметної інтеграції;Європейського та вітчизняного досвіду викладання мистецтва;нових форм підвищення педагогічної майстерності.