"Взаємозв’язок дій множення і ділення."

Про матеріал
На уроці математики учні досліджують взаємодію дії множення з дією ділення за допомогою практичного застосування та засобів ІКТ. Вчаться працювати в групі, парі, творчо мислити та висловлювати свою думку.Вдосконалюють навички роботи з мультимедійною дошкою.
Перегляд файлу

 Тема:Взаємозв’язок дій множення і ділення.

Мета:  ознайомити зв’язком між діями ділення та множення; скласти таблицю ділення на 2; вдосконалити вміння розв’язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Обладнання: презентація до уроку, картки з прищіпками,  пластиковий посуд, лего.

                                  Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

1.Налаштування на урок.

 - Тож налаштуємося на урок і промовимо із заплющеними очима вислови:

Я - учень.   

Я ходжу до школи. 

Мене вчать вчитися.

Я все розумію.

Я хочу все знати.

II .Актуалізація опорних знань  .

1 Фронтальне опитування.

 - Над якою темою ми працюємо?

 - Зараз за допомогою куба Блума згадаємо, що ви знаєте з даної теми.

  - Як називаються числа при множенні?

 - Прочитайте вираз?  2х5,

 - Назвіть компоненти чисел при діленні?

 - Прочитайте вираз 6:2

2. Віршовані задачі з лего.

1. Скільки днів у двох тижнях?(7•2=14)

2..Кролик вуха насторожив –

В нього дуже добрий слух.

Хто ж тепер нам скаже точно:

В двох кролів є скільки вух?2· 2 = 4(в.)

                        3.Три лисички, три сестрички.

                         Заплели по дві косички.

                         Скільки разом у лисичок

                         Є заплетених косичок? (2· 3 =6(к.)

4.Встала вранці миша- мати

Дітям зерна роздавати.

6 дітей, і всім вона

Роздала по два зерна.

Скільки, вас питаю я,

З’їла зернят вся сім’я? (2· 6 =12 (з.)

 Запис числа в зошит

3. Каліграфічна хвилинка.

Розгляньте малюнок. Яка цифра заховалася серед  деталей велосипеда.

 Написання числа 5

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ви навчитеся встановлювати взаємозв’язок між дією ділення та дією множенная. Вам доведеться розв'язати багато цікавих завдань

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

-Спочатку проведемо дослідження.

Як ми можемо назвати одним словом: мед, каша, кисіль, пюре?

Отже, ключове слово у нас буде продукти.

1.Робота в групі.

1гр. Розлити мед по склянках

6х2=12         2х4=8       18х1=18

4х3=12         8х1=8        9х2=18

7+5=12         15-7=8       6х3=18

 

2гр. Розсипати кашу в тарілки.

4х3=12         2х5=10       2х7=14         3х5=15     8х2=16

2х6=12          7+3=10      20-6=14        6+9=15     6+10=16

 

3гр.Налити кисіль.

3х6=18                            7х3=21

2х9=18                             3х7=21

1х18=18                            21х1=21

48-30=18                          61-40=21

14+4=18                           15+6=21

 

4гр.  Насипати картоплю пюре.

3х3=9                  9х3=27            6х2=12               8х2=18         

9х1=9                  30-3=27           6+6=12               23-5=18

  • Складіть вираз за допомогою якого можна дізнатися скільки всього ложок  даного продукту використали . Запишіть вираз у зошит.

 

3х3=9                9:3=3                     9:3=3

2х5=10              10:5=2                   10:2=5

5Х2=10             10:2=5                   10:5=2

2х4=8                 8:4=2                    8:2=4

  • Складіть з цими числами вираз за допомогою якого можна дізнатися скільки ложок даного продукту в одній тарілці?

Запишіть вираз у зошит.

Відшукайте його на дошці.

  • Складіть з цими числами вираз за допомогою якого можна дізнатися скільки посудин потрібно, щоб розкласти даний продукт?

 

2.Робота з мультимедійною дошкою.  Вчи.юа

  • Знайди множник
  • Знайди дільник, ділене

 

 3. Робота з підручником с.1о4

Який висновок можна зробити?

Зачитайте правило на с.104.

Виконання завдання №630

 

V.Закріплення знань

1.Робота над задачею №633. (з коментуванням)

  • Про що йде мова в задачі?
  • Скільки моркви дають поні на добу?
  • Скільки буряків ?
  • Про що запитують у задачі?
  • Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі?

2.Задача №634 самостійно.

 

Допоміжні картки

 

Ромашки – 3шт.                                                                            ?кв.

Волошки - ? у 4 рази більше

Запитання.

  1. Скільки у букеті волошок?
  2. Скільки  всього ромашок і волошок?

 

 

 

 

  1.           ·        =         (в.)

 

  1.        +        =         (кв.)

 

Перевірка.

 

  • Про що йшла мова в задачі?
  • Про що запитувалося в задачі?
  • Про що дізналися в першій дії?
  • Про що дізналися в другій дії?

Математика з другом  ( з прищіпками).

Картки

  • Вирази на множення накрити числами, а на ділення   - геометричними фігурами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок уроку. Самооцінка

 

 

 

https://scontent.fiev3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p280x280/87818688_188534152430488_1855820609431273472_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=wJptHpncfi4AX-yrXI-&_nc_ht=scontent.fiev3-1.fna&_nc_tp=6&oh=4b46011dbe10e2ea048cd82d73a773cd&oe=5EA7E3CBhttps://scontent.fiev3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p280x280/87454320_1645053632304242_5898678406102384640_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=xkChUxYqAHAAX8qO3vd&_nc_ht=scontent.fiev3-1.fna&_nc_tp=6&oh=11860e5486c6c2ef6278a81c7874676e&oe=5EA9AE77

 

 

 

https://scontent.fiev3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p280x280/87500660_552273232346488_3481845345946697728_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=kEWMHyZ_WQUAX_-dp9z&_nc_ht=scontent.fiev3-1.fna&_nc_tp=6&oh=8a6c9cba8fdbc214932f89717b1d28e9&oe=5EA9C7EAhttps://scontent.fiev3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p280x280/87385020_134958441168116_5193798994936987648_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=qds_WXDGGPMAX-0QQSm&_nc_ht=scontent.fiev3-1.fna&_nc_tp=6&oh=59a72688d1345cf637ea96eae4118128&oe=5EA9B2E9 

 

 

 

 

 

https://scontent.fiev3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p280x280/88012820_589822341598478_3764527637964259328_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=4e7TskH4tDQAX86fJbw&_nc_ht=scontent.fiev3-1.fna&_nc_tp=6&oh=f95df19b85a51a2801f4ca32e8f3483f&oe=5EAA4DCEhttps://scontent.fiev3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p280x280/87541556_507345830155199_6427703881731407872_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=62HSGBkl2LIAX_WtlGq&_nc_ht=scontent.fiev3-1.fna&_nc_tp=6&oh=58925b23b648129d9c978875954640a3&oe=5EAB6A41 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку