Тема:Взаємозв’язок дій множення і ділення.
Мета: ознайомити зв’язком між діями ділення та множення; скласти таблицю ділення на 2; вдосконалити вміння розв’язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Обладнання: презентація до уроку, картки з прищіпками, пластиковий посуд, лего.
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку.
1.Налаштування на урок.
- Тож налаштуємося на урок і промовимо із заплющеними очима вислови:
Я - учень.
Я ходжу до школи.
Мене вчать вчитися.
Я все розумію.
Я хочу все знати.
II .Актуалізація опорних знань .
1 Фронтальне опитування.
- Над якою темою ми працюємо?
- Зараз за допомогою куба Блума згадаємо, що ви знаєте з даної теми.
- Як називаються числа при множенні?
- Прочитайте вираз? 2х5,
- Назвіть компоненти чисел при діленні?
- Прочитайте вираз 6:2
2. Віршовані задачі з лего.
1. Скільки днів у двох тижнях?(7•2=14)
2..Кролик вуха насторожив –
В нього дуже добрий слух.
Хто ж тепер нам скаже точно:
В двох кролів є скільки вух?2· 2 = 4(в.)
3.Три лисички, три сестрички.
Заплели по дві косички.
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок? (2· 3 =6(к.)
4.Встала вранці миша- мати
Дітям зерна роздавати.
6 дітей, і всім вона
Роздала по два зерна.
Скільки, вас питаю я,
З’їла зернят вся сім’я? (2· 6 =12 (з.)
Запис числа в зошит
3. Каліграфічна хвилинка.
Розгляньте малюнок. Яка цифра заховалася серед деталей велосипеда.
Написання числа 5
III. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні на уроці ви навчитеся встановлювати взаємозв’язок між дією ділення та дією множенная. Вам доведеться розв'язати багато цікавих завдань
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
-Спочатку проведемо дослідження.
Як ми можемо назвати одним словом: мед, каша, кисіль, пюре?
Отже, ключове слово у нас буде продукти.
1.Робота в групі.
1гр. Розлити мед по склянках
6х2=12 2х4=8 18х1=18
4х3=12 8х1=8 9х2=18
7+5=12 15-7=8 6х3=18
2гр. Розсипати кашу в тарілки.
4х3=12 2х5=10 2х7=14 3х5=15 8х2=16
2х6=12 7+3=10 20-6=14 6+9=15 6+10=16
3гр.Налити кисіль.
3х6=18 7х3=21
2х9=18 3х7=21
1х18=18 21х1=21
48-30=18 61-40=21
14+4=18 15+6=21
4гр. Насипати картоплю пюре.
3х3=9 9х3=27 6х2=12 8х2=18
9х1=9 30-3=27 6+6=12 23-5=18
3х3=9 9:3=3 9:3=3
2х5=10 10:5=2 10:2=5
5Х2=10 10:2=5 10:5=2
2х4=8 8:4=2 8:2=4
Запишіть вираз у зошит.
Відшукайте його на дошці.
2.Робота з мультимедійною дошкою. Вчи.юа
3. Робота з підручником с.1о4
Який висновок можна зробити?
Зачитайте правило на с.104.
Виконання завдання №630
V.Закріплення знань
1.Робота над задачею №633. (з коментуванням)
2.Задача №634 самостійно.
Допоміжні картки
Ромашки – 3шт. ?кв.
Волошки - ? у 4 рази більше
Запитання.
Перевірка.
Математика з другом ( з прищіпками).
Картки
Підсумок уроку. Самооцінка