Тема уроку: Розв'язування задач на відсотки.
Мета уроку: удосконалити вміння застосовувати поняття відсотка, правила знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком до розв'язування задач практичного змісту;
Формування компетентностей:
- спілкування українською мовою – розуміти та пояснювати тексти задач, чітко висловлювати свою думку, доводити міркування;
- розв'язувати задачі практичного змісту, складати і досліджувати математичні моделі реальних явищ;
- працювати з онлайн тестами, використовувати навчальні онлайн платформи у навчанні.
ТЕМА Розв’язування задач на відсотки.
МЕТА: удосконалити вміння застосовувати поняття відсотка, правила знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком до розв’язування задач практичного змісту;
Формування компетентностей:
Тип уроку: удосконалення та застосування знань та вмінь.
ХІД УРОКУ
I. Актуалізація опорних знань.
Робота в парах
Для продуктивної роботи на уроці нам потрібно пригадати правила знаходження відсотку від числа та числа за його відсотком. Для цього у вас на партах є картки з деякими відомостями. Вам потрібно перевірити їх на хибність. Працюємо в парах. Розділіть між собою обов’язки. Через 7 хвилин ми зробимо перевірку.
Твердження |
Так чи ні |
Площа поля 240 га , засіяли 40%, тобто засіяли 96 га |
так |
Якщо 5% довжини відрізка АВ становлять 20 см, то АВ=4 м |
так |
12% від числа 300 становить 36 |
так |
У класі 30 учнів, відсутні 10% , тобто 4 учні |
ні |
Якщо 24% від числа становлять 60, то число дорівнює 2500 |
ні |
Якщо 40% величини кута становлять 60 градусів, то кут тупий |
так |
Звіряємося з правильними відповідями. Виправляємо помилки. Формулюємо правила знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком.
II. Розв’язування задач.
Ми сьогодні з вами спробуємо застосувати вміння розв’язувати задачі на відсотки у різних сферах нашого життя. Давайте поділимось на три команди, у кожної з яких буде своє завдання.
Завдання та необхідні дані кожна з команд знайде за посиланням на Google диск.
Перша команда буде працювати з даними про тварин, тому ви будете «Біологами», Друга розгляне проблеми сільського господарства, тому ви «Фермери», а третя проаналізує можливі капіталовкладення, тому вони «Фінансисти».
Команди отримують посилання на папку з задачами на диску. Там же знаходяться форми для перевірки правильності розв’язання задач.
Папка для «Біологів»
Задача 1. Маса ведмежати складає 15% маси білого ведмедя. Знайдіть масу ведмежати, якщо білий ведмідь важить 120 кг.
Розв’язування 120*0,15=18 (кг) Відповідь: 18 кг важить ведмежа.
Задача 2. Довжина тіла найменшої із мавп – карликової ігрунки, дорівнює 16 см, що становить 8% довжини тіла горили. Визначте зріст горили.
Розв’язування 16:0,08=200(см)=2 м. Відповідь 2 м зріст горили.
Задача 3 Першого місяця білка з’їла 27% запасу горіхів, другого – 23%, третього - 29% усього запасу. Після цього в неї залишилося ще 63 горіхи. Скільки горіхів заготовила білка й по скільки вона з’їдала щомісяця?
Розв’язування 27%+23%+29%=79% всіх горіхів з’їла білка
100%-79%=21% запасів залишилось, що становить 63 горіхи
63:0,21=300 (шт) горіхів було в запасі.
300*0,27=81(шт) горіхів з’їла за перший місяць
300*0,23=69(шт) горіхів з’їла за другий місяць
300*0,29=87(шт) горіхів з’їла за третій місяць
Папка для «Фермерів»
Задача 1. Під час сушіння гриби втрачають 79% своєї маси. Скільки вийде сушених грибів із 20 кг свіжих?
Розв’язання 20*0,79=15,8 (кг) маси втрачають свіжі гриби
20-15,8=4,2 (кг) сушених грибів вийде із 20 кг свіжих.
Задача 2. Молоко містить 6% вершків. Скільки буде потрібно молока, щоб отримати 12 кг вершків?
Розв’язання Молоко з вершками це число, 6% якого становить 12 кг, тому: 12:0,06=200 (кг)
стільки треба взяти цільного молока, щоб отримати 12 кг вершків.
Задача 3. Три бригади одержали завдання зібрати певну кількість яблук. Перша бригада виконала 29% усього завдання, друга – 27%, третя – 33% усього завдання. Після цього їм залишилося зібрати ще 121 кг яблук. Скільки кг яблук їм потрібно було зібрати і по скільки кг яблук збирала кожна бригада?
Розв’язування 29%+27%+33%=89% всього завдання виконали бригади
100%-89%=11% завдання залишилось виконати, що становить 121 кг
121:0,11=1100 (кг) яблук потрібно було зібрати.
1100*0,29=319(кг) яблук зібрала перша бригада
1100*0,27=297(кг) яблук зібрала друга бригада
1100*0,33=363(кг) яблук зібрала третя бригада
Папка «Фінансистів»
Задача 1. Який прибуток принесуть 40000 грн , які вклали у банк зі ставкою 8% річних за два роки?
Розв’язування 40000*0,08=3200(грн) збільшиться вклад через 1 рік
43200*0,08=3456(грн) збільшиться вклад через 2 роки
3200+3456=6656(грн) прибуток від вкладу за два роки
Задача 2. Ціну на комп’ютер знизили на 15%, в результаті чого він став коштувати 8500 грн. Скільки коштував комп’ютер до знижки?
Розв’язування 100%-15%=85% ціни становить 8500 грн
8500:0,85=10000(грн) коштував комп’ютер до знижки
Задача 3. У магазині «Комфі» телевізор KIVI 40U600GU коштує 7890 грн, а у «Фокстрот» - 8599 грн. У «Комфі» на нього знижка 11%, а у «Фокстрот» - 13%. У якому магазині вигідніше купити телевізор?
Розв’язування 7890*0,11=867,9(грн) знижка на телевізор у «Комфі»
7890-867,9=7022,1(грн) коштує телевізор у «Комфі»
8599*0,13=1117,87(грн) знижка у «Фокстрот»
8599-1117,87=7481,13(грн) коштує телевізор у «Фокстрот»
Відповідь: вигідніше купити у «Комфі»
III. Обговорення результатів роботи груп.
Представники від кожної команди коротко розповідають про що були їх задачі, чи справились із завданням, що цікавого дізнались в процесі роботи.
За посиланням на учні проходять онлайн тест на розв’язування вправ на відсотки, отримують оцінки.
IV. Підсумки уроку. Рефлексія.
За допомогою карток-смайликів учні відповідають на питання:
1. Чи сподобався урок?
2. Чи дізнався щось новеньке?
3. Чи задоволений собою?
4. Чи задоволений командою, з якою працював?
V. Домашнє завдання.