Урок "Навчання медіаграмотності при розв'язуванні задач на відсотки"

Про матеріал

Тема уроку: Розв'язування задач на відсотки.

Мета уроку: удосконалити вміння застосовувати поняття відсотка, правила знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком до розв'язування задач практичного змісту;

Формування компетентностей:

- спілкування українською мовою – розуміти та пояснювати тексти задач, чітко висловлювати свою думку, доводити міркування;

- розв'язувати задачі практичного змісту, складати і досліджувати математичні моделі реальних явищ;

- працювати з онлайн тестами, використовувати навчальні онлайн платформи у навчанні.

Перегляд файлу

ТЕМА Розв’язування задач на відсотки.

МЕТА: удосконалити вміння застосовувати поняття відсотка, правила знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком до розв’язування задач практичного змісту;

Формування компетентностей:

  • спілкування українською мовою – розуміти та пояснювати тексти задач, чітко висловлювати свою думку, доводити міркування;
  • розв’язувати задачі практичного змісту, складати і досліджувати математичні моделі реальних явищ;
  • працювати з онлайн тестами, використовувати навчальні онлайн платформи у навчанні.

Тип уроку: удосконалення та застосування знань та вмінь.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань.

Робота в парах

Для продуктивної роботи на уроці нам потрібно пригадати правила знаходження відсотку від числа та числа за його відсотком. Для цього у вас на партах є картки з деякими відомостями. Вам потрібно перевірити їх на хибність. Працюємо в парах. Розділіть між собою обов’язки. Через 7 хвилин ми зробимо перевірку.

Твердження

Так чи ні

Площа поля 240 га , засіяли 40%, тобто засіяли 96 га

так

Якщо 5% довжини відрізка АВ становлять 20 см, то АВ=4 м

так

12% від числа 300 становить 36

так

У класі 30 учнів, відсутні 10% , тобто 4 учні

ні

Якщо 24% від числа становлять 60, то число дорівнює 2500

ні

Якщо 40% величини кута становлять 60 градусів, то кут тупий

так

Звіряємося з правильними відповідями. Виправляємо помилки. Формулюємо правила знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком.

II. Розв’язування задач.

Ми сьогодні з вами спробуємо застосувати вміння розв’язувати задачі на відсотки у різних сферах нашого життя. Давайте поділимось на три команди, у кожної з яких буде своє завдання.

Завдання та необхідні дані кожна з команд знайде за посиланням на Google диск.

Перша команда буде працювати з даними про тварин, тому ви будете «Біологами», Друга розгляне проблеми сільського господарства, тому ви «Фермери», а третя проаналізує можливі капіталовкладення, тому вони «Фінансисти».

Команди отримують посилання на папку з задачами на диску. Там же знаходяться форми для перевірки правильності розв’язання задач.

Папка для «Біологів»

Задача 1. Маса ведмежати складає 15% маси білого ведмедя. Знайдіть масу ведмежати, якщо білий ведмідь важить 120 кг.

Розв’язування 120*0,15=18 (кг) Відповідь: 18 кг важить ведмежа.

Задача 2. Довжина тіла найменшої із мавп – карликової ігрунки, дорівнює 16 см, що становить 8% довжини тіла горили. Визначте зріст горили.

Розв’язування 16:0,08=200(см)=2 м. Відповідь 2 м зріст горили.

Задача 3 Першого місяця білка з’їла 27% запасу горіхів, другого – 23%, третього  - 29% усього запасу. Після цього в неї залишилося ще 63 горіхи. Скільки горіхів заготовила білка й по скільки вона з’їдала щомісяця?

Розв’язування 27%+23%+29%=79% всіх горіхів з’їла білка

                         100%-79%=21% запасів залишилось, що становить 63 горіхи

                         63:0,21=300 (шт) горіхів було в запасі.

                         300*0,27=81(шт) горіхів з’їла за перший місяць

                         300*0,23=69(шт) горіхів з’їла за другий місяць

                         300*0,29=87(шт) горіхів з’їла за третій місяць

Папка для «Фермерів»

Задача 1. Під час сушіння гриби втрачають 79% своєї маси. Скільки вийде сушених грибів із 20 кг свіжих?

Розв’язання 20*0,79=15,8 (кг) маси втрачають свіжі гриби

                     20-15,8=4,2 (кг) сушених грибів вийде із 20 кг свіжих.

Задача 2. Молоко містить 6% вершків. Скільки буде потрібно молока, щоб отримати 12 кг вершків?

Розв’язання Молоко з вершками це число, 6% якого становить 12 кг, тому: 12:0,06=200 (кг)

                       стільки треба взяти цільного молока, щоб отримати 12 кг вершків.

Задача 3. Три бригади одержали завдання зібрати певну кількість яблук. Перша бригада виконала 29% усього завдання, друга – 27%, третя – 33% усього завдання. Після цього їм залишилося зібрати ще 121 кг яблук. Скільки кг яблук їм потрібно було зібрати і по скільки кг яблук збирала кожна бригада?

Розв’язування 29%+27%+33%=89% всього завдання виконали бригади

                         100%-89%=11% завдання залишилось виконати, що становить 121 кг

                         121:0,11=1100 (кг) яблук потрібно було зібрати.

                         1100*0,29=319(кг) яблук зібрала перша бригада

                         1100*0,27=297(кг) яблук зібрала друга бригада

                         1100*0,33=363(кг) яблук зібрала третя бригада

Папка «Фінансистів»

Задача 1. Який прибуток принесуть 40000 грн , які вклали у банк зі ставкою 8% річних за два роки?

Розв’язування 40000*0,08=3200(грн) збільшиться вклад через 1 рік

                         43200*0,08=3456(грн) збільшиться вклад через 2 роки

                         3200+3456=6656(грн) прибуток від вкладу за два роки

Задача 2. Ціну на комп’ютер знизили на 15%, в результаті чого він став коштувати 8500 грн. Скільки коштував комп’ютер до знижки?

Розв’язування 100%-15%=85% ціни становить 8500 грн

                             8500:0,85=10000(грн) коштував комп’ютер до знижки

Задача 3. У магазині «Комфі» телевізор KIVI 40U600GU коштує 7890 грн, а у «Фокстрот» - 8599 грн. У «Комфі» на нього знижка 11%, а у «Фокстрот» - 13%. У якому магазині вигідніше купити телевізор?

Розв’язування 7890*0,11=867,9(грн) знижка на телевізор у «Комфі»

                            7890-867,9=7022,1(грн) коштує телевізор у «Комфі»

                            8599*0,13=1117,87(грн) знижка у «Фокстрот»

                            8599-1117,87=7481,13(грн) коштує телевізор у «Фокстрот»

                            Відповідь: вигідніше купити у «Комфі»

III. Обговорення результатів роботи груп.

Представники від кожної команди коротко розповідають про що були їх задачі, чи справились із завданням, що цікавого дізнались в процесі роботи.

За посиланням на учні проходять онлайн тест на розв’язування вправ на відсотки, отримують оцінки.

IV. Підсумки уроку. Рефлексія.

За допомогою карток-смайликів учні відповідають на питання:

1. Чи сподобався урок?

2. Чи дізнався щось новеньке?

3. Чи задоволений собою?

4. Чи задоволений командою, з якою працював?

V. Домашнє завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку