Вже брами літа замикає осінь

Про матеріал
Вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, поезії. Розвивати образне і логічне мислення, творчу думку. Звернути увагу дітей на виражальні можливості кольору : свідомий вибір теплого , холодного або контрастного колориту , створення певної гами для передавання «настрою пейзажу». Виховувати почуття любові до рідної природи, відповідальності за її збереження.
Перегляд файлу

Тема : Вже брами літа замикає осінь. 

Інтегрований урок    (позакласне читання і малювання)     в 3 класі 

Урок  на свіжому повітрі

Мета. Вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі, в житті, в музиці, поезії. Розвивати образне і логічне мислення, творчу думку. Звернути увагу дітей на виражальні можливості  кольору : свідомий вибір теплого , холодного або контрастного колориту , створення  певної  гами для передавання «настрою пейзажу». Виховувати почуття любові до рідної природи, відповідальності за її збереження.

Матеріал до уроку: запис твору П. І. Чайковського "Пори року", репродукція картини І. Левітана "Золота осінь",  ілюстрації, малюнки до даної теми; збірники "Позакласне читання. З клас; мольберт , фарби, зразки дитячих малюнків.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.Оголошення теми і мети уроку.

1.Бесіда.

-         Коли до нас приходить осінь за календарем?

-         Назвіть трьох синів осені. Чому в них такі імена? - Яку роботу виконує кожен із синів осені? - Яка буває осінь? (Рання, золота, пізня.) - Яка вам найбільше подобається?

-         А звідки в осені стільки золота?

2.Ознайомлення з легендою.

                                  За народним переказом, Осінь — старша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року.

Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: "Забирай все моє багатство. Я віддам все своє золото. Будь щедрою і люди любитимуть тебе". Чи виконує Осінь накази Сонця? (Відповіді учнів)   Вчитель.

-         Люди здавна милувалися красою осені і намагалися передати свої почуття словом.

Як називають таких людей?(Письменники, поети.)

-         А ще дивовижну осінню красу можна зобразити за допомогою мелодії. Як називають людей, які відтворюють свої почуття в музиці? (Композитори.)

-         Інші талановиті люди своє замилування красою цієї пори передавали в творах живопису. Як називають цих людей? (Художники.)

Отже, збагнути, осмислити, відчути осінню красу на уроці нам допоможуть поети, письменники, композитори, художники, а також наші власні спостереження, враження. ІІІ. Обговорення прочитаних творів.

1.Поетична галявина.

-         Які твори про осінь ви приготували ?

Учні розповідають  напам’ять вірші :

        « Осінь»   Петра Осадчука

        «Вишиває  осінь по канві зеленій ….» Олександра Олеся

        «Вже  брами літа замикає осінь»  Ліни Костенко

        «Білочка восени» Ліни Костенко

         «У  вирій»  Якова Щоголіва

        «Осінь» Катерини Перелісної

          «Намисто для лебідки  Вадима Скомаровського(уривки) Обговорення  прослуханих творів.

-         Про яких  тварин розповідає  автор у казці ?

-         Хто одяг лебідці на прощання разок намиста?

-         З чого було зроблено намисто?

-         Які брами замикає осінь?

-         Який настрій передають твори?

2.Музичний гай. Слухання  запису твору П.І.Чайковського «Пори року. Жовтень»   - Які картини  викликала музика у вашій уяві?

-         Щоб ви хотіли зараз робити? (Слухати , як шурхотить листя під ногами, як шепоче листя на деревах , дивитись , як листя кружляє і падає) 3. Зупинка біля джерела народної мудрості. - Послухайте загадки від Їжачка – Лісовичка - Сидить Марушка в семи кожушках .

Хто її роздягає , той сльози проливає (цибуля) - На горді молодв пишні коси розплела .

У зелені хустинки золоті хова зернинки(кукурудза) Діти загадують загадки , приготовлені   заздалегідь вдома.

-         Які прислів’я про осінь ви знаєте?

Осінній час – сім погод у нас: сіє, віє . туманіє , гуде , ще й згори ллє.

Осінь іде і дощі за собою веде. Восени і горобець багатий - Прикмети :

Якщо береза жовтіє з маківки – чекай ранньої весни.

4.Станція художника. Розгляд репродукції картини «Золота осінь»

-         Левітана - автора картини «Золота осінь» - називали поетом природи , що знаходив у непомітному пейзажі  дивну красу.

-         За допомогою  яких  барв художник передає красу осені ?

-         Погляньте навколо. Яка трава?

-         Яке небо?

-         Якого кольору листя на деревах?

-         Чи всі дерева одягнені у золоте вбрання?

-         Якою здається вода в річці?

Відповіді учнів.

   ІV. Практична діяльність учнів: малювання пейзажу.    V. Підсумок уроку . 

Перегляд і оцінювання малюнків.

Гра «З якого дерева листок?»

 

                                                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку