Вживання дефіса у вигуках

Про матеріал
Презантація стане в нагоді при вивченні в сьомому класі теми " Дефіс у вигуках".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Двадцять сьоме квітня. Класна робота. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках

Номер слайду 2

Очікувані результати: учень/учениця розпізнає і правильно виділяє вигуки за допомогою інтонації під час читання і в усному мовленні; правильно вживає вигуки. Компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська, загальнокультурна грамотність.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Вибіркова робота. Прочитайте текст. Випишіть речення з вигуком. Як любив милуватися Олександр з безкінечної гри хвильок деснянських та хвиль, з перебігаючого їх ряботіння на сонці! Яким нестримним було бажання побувати й собі на тих хвилях посеред річки та хвильках, скочити на ноги й кинутися з берега в Десну, і — гей! — з розмаху розбити на воді те ряботіння від сонця, розбити, мов блискуче дзеркало, на друзки, і почувати себе господарем води, господарем сонця й повітря (П. Тичина).

Номер слайду 7

Розподільна робота. Згрупуйте і запишіть подані вигуки в три колонки: а) вигуки, що пишуться разом; б) вигуки, що пишуться окремо; в) вигуки, що пишуться через дефіс. Запам’ятайте правопис. Будь..ласка, їй..богу, до..побачення, їй..право, а..ну, от..тобі й на, оце..так, ф’ю-у..у, дз-з..з, ану..ну, на..добраніч, тік..так, помагай..бі, хай..щастить, куку..ріку, ку-ку, о..го-го, ал..ло, де..ж пак, цур..йому, боронь.. Боже, ой..леле.

Номер слайду 8

Гра «Хто швидше»Спишіть вірш Л. Костенко. Підкресліть вигуки. До якої групи за значенням вони належать? Поясніть уживання розділових знаків. Ой осінь, осінь, барви чудотворні!Як журавлі кричать твої: — Курли!Які минають люди неповторні!Хоч би іще хоч трошки побули!Уже дерева — як рогаті олені. Останнє листя облітає з крон. Душа стоїть у пам’яті, як в повені.І тільки світить бакени Харон.

Номер слайду 9

Гра «Коментатор»Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки та знімаючи риски.1. Пробачайте поетам дивацтва не/злі: не/багато поетів живе на землі (Б. Олійник). 2. Хай сніги простяглися без/краї сиві хмари закрили блакить — по країні весна пролітає і крилом журавлиним шумить (В. Сосюра). 3. Гей літа орел гей літає сизий та по/під небесами; гей гуля козак козак-запорожець степами і ярами (Т. Шевченко). 4. Леле леле лелесенько засни/ж моє малесеньке (Народна пісня).

Номер слайду 10

Творча робота. Складіть і запишіть гумористичний діалог про відвідування вами театру, кінотеатру, використавши подані вигуки. Добридень, ой, о, ах, еге, ей, ну, браво, біс, тс-с, кахи-кахи, ги-ги-ги.

Номер слайду 11

Підсумок уроку. Сьогодні я навчив(ла)ся…Складним було…Цікавим виявилося…

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Вивчити правила на с. 150 Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки та знімаючи риски.1. Пробачайте поетам дивацтва не/злі: не/багато поетів живе на землі (Б. Олійник). 2. Хай сніги простяглися без/краї сиві хмари закрили блакить — по країні весна пролітає і крилом журавлиним шумить (В. Сосюра). 3. Гей літа орел гей літає сизий та по/під небесами; гей гуля козак козак-запорожець степами і ярами (Т. Шевченко). 4. Леле леле лелесенько засни/ж моє малесеньке (Народна пісня).

pptx
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку