Технологічна карта уроку української мови у 7 класі на тему "Форми дієслова"

Про матеріал
Містить опис діяльності учасників навчального процесу, вказує їх дії, допомагає визначити результати кожного виду діяльності і здійснювати контроль
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку української мови в 7 класі

 

ПІБ учителя: Шкідченко Ліна Леонідівна
 

Клас: 7 клас

Тема уроку: Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на –но, –то (загальне ознайомлення)

Мета уроку:

Навчальна:

  • формувати предметні компетентності: оволодіння новою інформацією про дієслово та його форми (неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на –но, –то);
  • комунікативно-мовленнєву компетентність: вміння розуміти зміст сприйнятого на слух або прочитаного тексту;
  • розвивати ключові компетентності:
  •  спілкування державною мовою: використання української мови як державної для духовного, культурного й національного самовираження; володіння всіма видами мовленнєвої діяльності;
  • уміння вчитися впродовж життя: постійно поповнювати власний словниковий запас; здійснювати рефлексію;
  • мовну компетентність: вміння визначати частини мови та особливі форми дієслова;
  • орфографічну компетентність: вміння правильно писати слова;
  • орфоепічну: здатність правильно озвучувати написане; знання правил вимови слів;
  • функціональну компетентність: вміння спілкуватися;
  • інтелектуальну компетентність: здатність учнів працювати з різноманітною інформацією; уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; володіння прийомами самостійного здобуття нових знань.

Розвивальна:

  • соціальні та громадянські компетентності – працювати на результат, досягати мети.

Виховна:

  • шанобливе ставлення до рідного слова;
  • усвідомлення багатства виражальних засобів української мови;
  • виховання якостей гуманізму – толерантності, почуття відповідальності.


Цілі уроку

Навчальнінавчити учнів визначати форми дієслова в реченнях, визначати граматичні ознаки дієслова та його форм, їхню синтаксичну роль.

Розвивальнірозвивати культуру звязного мовлення учнів, логічне мислення, увагу, спостережливість; уміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати мовний матеріал.

Виховнівиховувати любов та шанобливе ставлення до рідного слова.


Обладнання уроку: ноутбук

Тип уроку: засвоєння нових знань в синхронному режимі.
 

Хід уроку
 

Етап уроку

Час

Очікувані

Результати

Зміст

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

Ресурси

І. Настановчо-мотиваційний етап.

2 хв.

Створення  доброзичливої атмосфери, мотивація на навчання, створення ситуації успіху

Емоційне налаштування.

Створення сприятливого психологічного клімату, налаштування на роботу. Запропонувати учням подумки посміхнутися однокласникам, побажати успіху.

 

Емоційно налаштовуються на роботу, включаються в діловий ритм уроку,

Відеоконференція Zoom, Viber

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1 хв.

Знайомляться з поставленими завданнями

Слово вчителя

Повідомлення теми і завдань уроку

Записують

дату і тему уроку

Відеоконференція Zoom, презентація (робочий стіл ноутбука)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3-5 хв.

Учні пригадують загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль дієслова.

Бесіда з використанням презентації.

Стимулювання учнів до пригадування набутих раніше знань з використанням презентації.

 

Відповідають на запитання, перевіряють себе за допомогою презентації.

Виконують вправу «Перевір себе»

Відеоконференція Zoom, презентація (робочий стіл ноутбука)

IV. Вивчення нового матеріалу

6 хв.

Учні осмислюють новий матеріал

1.Лекція з елементами бесіди.

2.Спільна робота із таблицями.

Проведення з учнями лекції, пояснення навчального матеріалу за допомогою презентації

Учні намагаються визначати граматичні ознаки форм дієслова та наводять  приклади.

Відеоконференція Zoom, презентація (робочий стіл ноутбука)

V. Виконання вправ на закріплення.

10-12 хв.

Отримані знання застосовують практично

1. Вправа «Знайди зайве».

2.Утворити від дієслів. дієприкметники.

3. Утворити від поданих дієслів безособові форми на –но, -то.

 

Проведення вправ, підведення підсумків. Всі завдання пропонується виконати з перевіркою

В ході гри за граматичними ознаками визначають частини мови, виконують вправи на закріплення вивченого матеріалу

Відеоконференція Zoom, презентація,

мережа Інтернет

 

VІ. Домашнє завдання. 1)опрацювати §3, стор. 20 підручника (В Заболотний. Українська мова, 7 клас);

2)виконати вправу 40 (І) – середній рівень; достатній та високий рівні - написати есе «Яку нагороду (реальну або вигадану) ти б хотів отримати найбільше в житті?», використовуючи дієслова різних форм.

1-2 хв.

Виконають різнорівневі завдання

 

Опрацювання параграфу,

виконання диференційова-них завдань.

 

Пояснення виконання домашнього завдання, стимулювання учнів до самооцінки.

Посилання на додаткове опрацювання (онлайн-тренажер, тестування) надсилаю в чат та на Viber.

Учні записують домашнє завдання в залежності від рівня знань.

Відеоконференція Zoom, презентація (робочий стіл ноутбука).

Додатково: 1)виконайте тестування за посиланням

https://learningapps.org/7057565

або

(https://naurok.com.ua/test/formi-dieslova-10351.html)

2)виконайте вправи за посиланням

https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/verb_gramatically_characteristic.html

 

VІІ. Підсумково-рефлексійний етап.

3-4 хв.

Учні можуть дати конкретні відповіді, чого вони навчилися і чи справдилися їх очікування від уроку

Обговорення проблемного запитання, виконання вправи «Незакінчене речення».

Учитель пропонує дати відповідь на проблемне запитання та оцінити свою діяльність на уроці.

Учні  відповідають  на проблемне запитання, виконують вправу «Незакінчене речення».

 

Відеоконференція Zoom, презентація (робочий стіл ноутбука),

чат Zoom

 

 

doc
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку