Тема: Ранкова зустріч. Жива і нежива природа.
Мета: розширювати знання учнів розрізняти живу і неживу природу;розвивати розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи ,мовлення дітей, мислення та увагу, пізнавальну активність; збагачувати словниковий запас учнів;виховувати дбайливе ставлення до природи,викликати бажання пізнавати навколишній світ.
Обладнання:підручник, зошит «Я досліджую світ», ілюстрації живої і неживої природи, загадки, ноутбук, мелодія, календар природи.
Предмети, що інтегруюся:природнича,мистецька,мовно-літературна.
Хід уроку
I.Привітання.
Вчитель:
-Чи хочете ви зі мною поспілкуватися, порозмовляти?
Стаємо у коло.
-Візьмемось за руки. Я даю руку Олександрі.Так по черзі замикається коло.
2.Міні-інтерв'ю.
- З яким настроєм ви прийшли на урок?( гарним, сумним, надзвичайно веселим…)
- Давайте створимо на уроці робочу атмосферу.
II.Обмін інформацією.
1. Гра «Я почну, а ти завершуй»
• Сьогодні дорогою до школи я бачив...
• Біля школи росте...
• Нашу землю вдень освітлює...
• Уночі я бачила на небі...
• Ми п'ємо...
• Риби живуть у...
• Ми дихаємо..
*-До живої природи належать найдрібніші істоти, які містяться у воді, повітрі, на поверхні грунтів, людському тілі – мікроби. Вони мізерні, тому ми їх не бачимо. Розглянути їх можна завдяки спеціальному приладу, який називається мікроскоп.
*-Нас оточує безліч предметів, які виготовлені людськими руками. Це підручник, парта, дошка, одяг, школа і т.д. Всі ці предмети називаються рукотворними ( руками творені ).
*- Отже,рукотворні предмети виготовили люди, створили людські руки.
ІІІ.Групове зняття.
Вчитель:
— Сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ.
2. Вивчення вірша
Повітря, земля і вода — це Природа.
Природа — це Я. І ти — це Природа.
Пустелі і гори, поля і ліси.
І ми — тільки частка цієї краси.
— На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся розрізняти живу і неживу природу.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Релаксаційна пауза
— Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці.
Звучить музика.
— Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м'яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, усе спокійно і тихо. Ми наближаємося до місця вашого відпочинку... Розплющте очі. Як красиво! Розкажіть, що ви бачите.
Пропоную учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу.
*Лиш торкнись до колючок —
Він згортається в клубок.
Не вгадаєте ніяк?
Підказати? Це... (їжак).
* В небі хмарка пролітала,
Білий пух розсипала.
Він на землю міцно ліг.
Називають його... (сніг).
* Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш... (буквар).
*Повзун повзе, сімсот голок везе ( їжак)
*Без дров і без вогня, а світить і гріє щодня (сонце)
*Має шкір сім, витискає сльози всім (цибуля)
*Фарбоване коромисло через річку повисло (веселка)
*Чистенькі віконця сміються до сонця. Діточки довкола. Наша рідна ……. (школа)
- До якої природи належать дані предмети? Доведіть.
2. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»
• Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
• Дуб, камінь, Сонце, повітря.
• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.
4.Щоденні новини.
— Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?
— Яке небо?
— Які опади?
— Який вітер?
— Яка температура повітря?
— Що змінилося порівняно з минулим тижнем?
2.Знайомство з живою і неживою природою.
VІ. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що таке природа?
— Якою буває природа?
— Що належить до живої природи?
— Що належить до неживої природи?
— Чим жива природа відрізняється від неживої?
— До якої природи належить людина?
Гра " Об єкти живої природи"
Учитель упереміж називає об'єкти живої природи і вироби: м'яч, собака, телевізор, ведмідь,трактор, хмара, ковзани, сніжинка, рак,лисиця,річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка,літак,тощо. Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують слова, які відносяться до живої природи.
Тема: Ранкова зустріч. Жива і нежива природа.
Мета: розширювати знання учнів розрізняти живу і неживу природу; розвивати розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи ,мовлення дітей, мислення та увагу, пізнавальну активність; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати виховувати дбайливе ставлення до природи,викликати бажання пізнавати навколишній світ.
Обладнання:підручник, зошит «Я досліджую світ», ілюстрації живої і неживої природи, загадки, ноутбук, мелодія, кольорові олівці, календар природи.
Предмети, що інтегруюся:природнича,мистецька,
мовно-літературна.
Хід уроку
I.Привітання.
Вчитель:
-Чи хочете ви зі мною поспілкуватися, порозмовляти?
Стаємо у коло, маленькі чомучки.
-Візьмемось за руки. Я даю руку Олександрі.
(Олександра говорить: « Я даю руку…».Так по черзі замикається коло).
2.Міні-інтерв'ю.
(Після привітання «Інтерв'ю за 1 хвилину»).
- З яким настроєм ви прийшли на урок?( гарним, сумним, надзвичайно веселим…)
- А яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви змогли засвоїти нову тему? ( робоча)
- Отже, давайте створимо таку робочу атмосферу.
II.Обмін інформацією.
1. Гра «Я почну, а ти завершуй»
• Сьогодні дорогою до школи я бачив...
• Біля школи росте...
• Нашу землю вдень освітлює...
• Уночі я бачила на небі...
• Ми п’ємо...
• Риби живуть у...
• Ми дихаємо...
2.Введення понять « жива і нежива природа».
Вчитель:
Висновок: Рукотворні предмети виготовили люди, створили людські руки.
ІІІ.Групове зняття.
1. Дидактична гра « Я тобі – ти мені».
Вчитель:
- Я називатиму назви різних предметів, а ви сигналізуйте картками: предмети живої природи – зеленим кольором, неживої природи – жовтим, а рукотворні предмети – червоним .
1. Вправа «Погода
— Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?
— Яке небо?
— Які опади?
— Який вітер?
— Яка температура повітря?
— Що змінилося порівняно з минулим тижнем?
— Сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ.
2. Вивчення вірша
Повітря, земля і вода — це Природа.
Природа — це Я. І ти — це Природа.
Пустелі і гори, поля і ліси.
І ми — тільки частка цієї краси.
— На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся розрізняти живу і неживу природу.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Релаксаційна пауза
— Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці.
Звучить музика.
— Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, усе спокійно і тихо. Ми наближаємося до місця вашого відпочинку... Розплющте очі. Як красиво! Розкажіть, що ви бачите.
3. Відгадування загадок.
Пропоную учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу.
*Лиш торкнись до колючок —
Він згортається в клубок.
Не вгадаєте ніяк?
Підказати? Це... (їжак).
* В небі хмарка пролітала,
Білий пух розсипала.
Він на землю міцно ліг.
Називають його... (сніг).
* Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш... (буквар).
*Повзун повзе, сімсот голок везе ( їжак)
*Без дров і без вогня, а світить і гріє щодня (сонце)
*Має шкір сім, витискає сльози всім (цибуля)
*Фарбоване коромисло через річку повисло (веселка)
*Чистенькі віконця сміються до сонця. Діточки довкола. Наша рідна ……. (школа)
- До якої природи належать дані предмети? Доведіть.
4. Дидактична гра « Я тобі – ти мені».
- Я називатиму назви різних предметів, а ви сигналізуйте картками: предмети живої природи – зеленим кольором, неживої природи – жовтим, а рукотворні предмети – червоним.
2. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»
• Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
• Дуб, камінь, Сонце, повітря.
• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.
4.Щоденні новини.
— Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?
— Яке небо?
— Які опади?
— Який вітер?
— Яка температура повітря?
— Що змінилося порівняно з минулим тижнем?
2.Знайомство з живою і неживою природою.
VІ. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що таке природа?
— Якою буває природа?
— Що належить до живої природи?
— Що належить до неживої природи?
— Чим жива природа відрізняється від неживої?
— До якої природи належить людина?
Гра «Об'єкти живої природи»
Учитель упереміж називає об’єкти живої природи і вироби: м’яч, собака, телевізор, ведмідь,трактор, хмара, ковзани, сніжинка, рак,лисиця,річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка,літак,тощо. Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують слова, які відносяться до живої природи.