20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Я досліджую світ.Ранкова зустріч. Жива і нежива природа.

Про матеріал

Тема: Ранкова зустріч. Жива і нежива природа.

Мета: розширювати знання учнів розрізняти живу і неживу природу;розвивати розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи ,мовлення дітей, мислення та увагу, пізнавальну активність; збагачувати словниковий запас учнів;виховувати дбайливе ставлення до природи,викликати бажання пізнавати навколишній світ.

Обладнання:підручник, зошит «Я досліджую світ», ілюстрації живої і неживої природи, загадки, ноутбук, мелодія, календар природи.

Предмети, що інтегруюся:природнича,мистецька,мовно-літературна.

Хід уроку

I.Привітання.

Вчитель:

-Чи хочете ви зі мною поспілкуватися, порозмовляти?

Стаємо у коло.

-Візьмемось за руки. Я даю руку Олександрі.Так по черзі замикається коло.

2.Міні-інтерв'ю.

- З яким настроєм ви прийшли на урок?( гарним, сумним, надзвичайно веселим…)

- Давайте створимо на уроці робочу атмосферу.

II.Обмін інформацією.

1. Гра «Я почну, а ти завершуй»

• Сьогодні дорогою до школи я бачив...

• Біля школи росте...

• Нашу землю вдень освітлює...

• Уночі я бачила на небі...

• Ми п'ємо...

• Риби живуть у...

• Ми дихаємо..

*-До живої природи належать найдрібніші істоти, які містяться у воді, повітрі, на поверхні грунтів, людському тілі – мікроби. Вони мізерні, тому ми їх не бачимо. Розглянути їх можна завдяки спеціальному приладу, який називається мікроскоп.

*-Нас оточує безліч предметів, які виготовлені людськими руками. Це підручник, парта, дошка, одяг, школа і т.д. Всі ці предмети називаються рукотворними ( руками творені ).

*- Отже,рукотворні предмети виготовили люди, створили людські руки.

ІІІ.Групове зняття.

  • 1. Дидактична гра « Я тобі – ти мені».

Вчитель:

  • - Я називатиму назви різних предметів, а ви сигналізуйте картками: предмети живої природи – зеленим кольором, неживої природи – жовтим, а рукотворні предмети – червоним .

— Сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ.

2. Вивчення вірша

Повітря, земля і вода — це Природа.

Природа — це Я. І ти — це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми — тільки частка цієї краси.

— На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся розрізняти живу і неживу природу.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Релаксаційна пауза

— Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці.

Звучить музика.

— Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м'яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, усе спокійно і тихо. Ми наближаємося до місця вашого відпочинку... Розплющте очі. Як красиво! Розкажіть, що ви бачите.

  • 3. Відгадування загадок.

Пропоную учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу.

*Лиш торкнись до колючок —

Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк?

Підказати? Це... (їжак).

* В небі хмарка пролітала,

Білий пух розсипала.

Він на землю міцно ліг.

Називають його... (сніг).

* Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш... (буквар).

*Повзун повзе, сімсот голок везе ( їжак)

*Без дров і без вогня, а світить і гріє щодня (сонце)

*Має шкір сім, витискає сльози всім (цибуля)

*Фарбоване коромисло через річку повисло (веселка)

*Чистенькі віконця сміються до сонця. Діточки довкола. Наша рідна ……. (школа)

- До якої природи належать дані предмети? Доведіть.

  • 4. Дидактична гра « Я тобі – ти мені».
  • - Я називатиму назви різних предметів, а ви сигналізуйте картками: предмети живої природи – зеленим кольором, неживої природи – жовтим, а рукотворні предмети – червоним.

2. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»

• Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

• Дуб, камінь, Сонце, повітря.

• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

4.Щоденні новини.

  • 1. Заповнення календаря погоди.

— Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?

— Яке небо?

— Які опади?

— Який вітер?

— Яка температура повітря?

— Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

2.Знайомство з живою і неживою природою.

VІ. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що таке природа?
— Якою буває природа?

— Що належить до живої природи?
— Що належить до неживої природи?
Чим жива природа відрізняється від неживої?
— До якої природи належить людина?

Гра " Об єкти живої природи"

Учитель упереміж називає об'єкти живої природи і вироби: м'яч, собака, телевізор, ведмідь,трактор, хмара, ковзани, сніжинка, рак,лисиця,річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка,літак,тощо. Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують слова, які відносяться до живої природи.

Перегляд файлу

 

Тема: Ранкова зустріч.  Жива і нежива природа.

Мета: розширювати знання  учнів розрізняти живу і неживу природу; розвивати розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи ,мовлення дітей, мислення та увагу, пізнавальну активність; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати виховувати дбайливе ставлення до природи,викликати бажання пізнавати навколишній світ.

Обладнання:підручник, зошит «Я досліджую світ», ілюстрації  живої і неживої природи, загадки, ноутбук, мелодія, кольорові олівці, календар природи.

Предмети, що інтегруюся:природнича,мистецька,

мовно-літературна.

                                                                 Хід уроку

 I.Привітання. 

Вчитель:

-Чи хочете ви зі мною поспілкуватися, порозмовляти?

Стаємо у коло, маленькі чомучки.

-Візьмемось за руки. Я даю руку Олександрі.

(Олександра говорить: « Я даю руку…».Так по черзі замикається коло).

2.Міні-інтерв'ю.

(Після привітання «Інтерв'ю за 1 хвилину»).

- З яким настроєм ви прийшли на урок?( гарним, сумним, надзвичайно веселим…)

- А яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви змогли засвоїти нову тему? ( робоча)

- Отже, давайте створимо таку робочу атмосферу.

II.Обмін інформацією.

1. Гра «Я почну, а ти завершуй»

     Сьогодні дорогою до школи я бачив...

     Біля школи росте...

     Нашу землю вдень освітлює...

     Уночі я бачила на небі...

     Ми п’ємо...

     Риби живуть у...

     Ми дихаємо...

2.Введення понять « жива і нежива природа».

Вчитель:

  • До живої природи належать найдрібніші істоти, які містяться у воді, повітрі, на поверхні грунтів, людському тілі – мікроби. Вони мізерні, тому ми їх не бачимо. Розглянути їх можна завдяки спеціальному приладу, який називається мікроскоп.
  • Нас оточує безліч предметів, які виготовлені людськими руками. Це підручник, парта, дошка, одяг, школа і т.д. Всі ці предмети називаються  рукотворними ( руками творені ).

Висновок: Рукотворні предмети виготовили люди, створили людські руки.

ІІІ.Групове зняття.

       1. Дидактична гра « Я тобі – ти мені».

Вчитель:

- Я називатиму назви різних предметів, а ви сигналізуйте картками: предмети живої природи – зеленим кольором, неживої природи – жовтим, а рукотворні предмети – червоним .

1. Вправа «Погода

    Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?

    Яке небо?

    Які опади?

    Який вітер?

    Яка температура повітря?

    Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

    Сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми живемо. Ви здогадалися, що йтиметься про природу. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ.

2. Вивчення вірша

Повітря, земля і вода — це Природа.

Природа — це Я. І ти — це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми — тільки частка цієї краси.

    На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся розрізняти живу і неживу природу.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 Релаксаційна пауза

    Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці.

Звучить музика.

    Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, усе спокійно і тихо. Ми наближаємося до місця вашого відпочинку... Розплющте очі. Як красиво! Розкажіть, що ви бачите.

3. Відгадування загадок.

  Пропоную учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу.

*Лиш торкнись до колючок —

Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк?

Підказати? Це... (їжак).

* В небі хмарка пролітала,

Білий пух розсипала.

Він на землю міцно ліг.

Називають його... (сніг).

* Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш... (буквар).

*Повзун повзе, сімсот голок везе ( їжак)

*Без дров і без вогня, а світить і гріє щодня (сонце)

*Має шкір сім, витискає сльози всім (цибуля)

*Фарбоване коромисло через річку повисло (веселка)

*Чистенькі віконця сміються до сонця. Діточки довкола. Наша рідна ……. (школа)

- До якої природи належать дані предмети? Доведіть.

       4. Дидактична гра « Я тобі – ти мені».

- Я називатиму назви різних предметів, а ви сигналізуйте картками: предмети живої природи – зеленим кольором, неживої природи – жовтим, а рукотворні предмети – червоним.           

http://www.subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image007.jpg

2. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»

     Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

     Дуб, камінь, Сонце, повітря.

     Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

     Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

 4.Щоденні новини.

  1. Заповнення календаря погоди.

    Який сьогодні день — ясний, хмарний, похмурий?

    Яке небо?

    Які опади?

    Який вітер?

    Яка температура повітря?

    Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

   2.Знайомство з живою і неживою природою.

VІ. Підсумок уроку
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Що таке природа?
— Якою буває природа?

 — Що належить до живої природи?
— Що належить до неживої природи?
Чим жива природа відрізняється від неживої?
— До якої природи належить людина?
Гра «Об'єкти живої природи»

       Учитель упереміж називає об’єкти живої природи і вироби: м’яч, собака, телевізор, ведмідь,трактор, хмара, ковзани, сніжинка, рак,лисиця,річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка,літак,тощо. Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують слова, які відносяться до живої природи.

 

docx
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
3277
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку