Я досліджую світ " Тварини.Дикі та свійські тварини" 1 клас

Про матеріал
ТВАРИНИ. ДИКІ ТА СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ Мета: навичити розрізняти тварин за істотними ознаками, ділити їх на групи (комахи, птахи, звірі,риби); ознайомити з істотними ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв'язків між тваринами; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе до них ставлення.
Перегляд файлу

                                        Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

                                                    1 клас

                       ТВАРИНИ. ДИКІ ТА СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ

Мета: навичити розрізняти тварин за істотними ознаками, ділити  їх на групи (комахи, птахи, звірі,риби); ознайомити з  істотними  ознаками диких і свійських тварин; учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв'язків між тваринами; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе до них ставлення.

Обладнання: предметні малюнки тварин та їх домівок; картки з зображенням тварин; картка з завданнями для кожного учня; 6 цеглинок ЛЕГО; гра «Хто де живе»(набірне полотно, тваринки на липучках).

                                          Хід     уроку

І. Ранкова зустріч

1) Вітання.

Грає музика, вона повідомляє, що час ставати до кола. Діти та вчитель стають у коло.

                   Я усіх дітей гукаю,

                   Та до кола закликаю!

                   Будемо разом ми грати

                   Вже урок час  розпочати.

 

                  Цеглинка, що на сонце схожа,

                  Нам привітатись допоможе.

                  Цеглинку другу передай     

                  І щось приємне побажай.                                                  

Діти передають по колу один одному цеглинку та говорять побажання.

2)Щоденні новини.

- Діти, а який сьогодні день тижня? Яке число? Місяць? Яка погода?

Діти відповідають на запитання, а один учень заповнює календар спостережень.                                                                                        

3) Гра «Абетковий зоопарк»

- Діти, чи зустрілися вам по дорозі до школи тваринки?

Пропоную пограти у гру «Абетковий зоопарк». Потрібно назвати тваринку, назва якої починається на першу літеру вашого імені.

  • Почну першою. Н – носоріг.

Діти  продовжують гру.                                                                 

4) Гра « У мне є…»

  • Чудово! Ви знаєте дуже багато тварин.
  • А у вас вдома живуть тварини?
  • Плесніть у долоньки ті, у кого вдома живе кішка.
  • Тупніть ніжками ті, у кого є песик.
  • Помахайте правою рукою ті, хто має хом'ячка.
  • Помахайте лівою рукою ті, хто має папугу.
  • Підстрибніть ті, хто має будь-яких інших тваринок.
  • Сядьте за парти ті, хто хоче дізнатись про що ми будемо говорити на уроці.                                                                                          

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Гра «Розсипанка»

  • Щоб дізнатись тему над якою ми будемо сьогодні працювати, потрібно скласти слово з «розсипаних» складів.

        НИ ТВА РИ

  • Так. Це ТВАРИНИ.
  •  

Тварини нам скрізь зустрічаються. Ми не можемо уявити природу без тварин.

Тваринний світ дуже різноманітний.

Тварини живуть і в дикій природі, і біля людини.

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся якими бувають тварини, де живуть , яку користь приносять людині.                                                        

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Гра «Відгадай загадку».

 

  • Послухайте і відгадайте загадки.

          Ця маленька трудівниця

 Мед збирає як годиться:

 Все у вулик, все у соти,

 Не цурається роботи! ( Бджола)

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся  в кожушину,

Мед збирає і ожину.

Літом любить полювати,

А зимою в лігві спати.

Як зачує він весну –

Прокидається від сну. ( Ведмідь)

 

Цей маленький трудівник

Змалку працювати звик,

Тягне мушок, соломинки

До великої хатинки,

Бо працює тяжко-важко

У мурашнику - … . ( Мурашка)

 

 

На даху моєї хати

Оселився птах цибатий.

Довгий дзьоб і ноги має,

Мишок, жабок полюбляє.

Чемних діток іздаленка

В кожен дім несе …  . ( Лелека)

 

І молочко біленьке,

Сметанку й сир смачненькі,

Щоб дітвора була здорова.

Дає усім добра … . ( Корова)

 

Ходить птаха по подвір'ю.

Гребінець, борідка, пір'я.

А як сяде у гніздечко –

Нам знесевона яєчко. (Курка)

          Не дрімають карасі,

Знають добре геть усі:

Стерегтись потрібно злюки,

Хижої, страшної …  . (Щуки)

 

Щоб рибку цю піймати,

Слід її нагодувати.

Наварити бараболі

І гороху, що у полі.  ( Короп)                                            

 

Діти відгадують загадки.  Картинки-відгадки вивішуються на дошку.

1)Розподіл тварин на групи.

  • Діти, розгляньте уважно цих тваринок. На які групи ми можемо їх поділити.
  • За якими істотними ознаками ви це зробили?
  • Так. Це комахи, птахи, звірі та риби.
  • Які ж істотні ознаки тварин кожної групи?                  

 

  1. Гра « Знайди домівку»
  • Подумайте, а де ж живуть ці тварини?
  • Знайдіть домівку для них. Що ви помітили?
  • Так. Одні тварини живуть в лісі, в лузі , водоймі. А інші – біля людини.
  • Якщо тварин годують люди, будують для них житло і піклуються про їхніх дитинчат, то це - СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ.
  • Знайдіть серед тварин зображених на дошці свійських.
  • Яких ви ще знаєте свійських тварин?
  • Якщо тварини живуть у природі й самі шукають собі їжу, то це- ДИКІ ТВАРИНИ.
  • Знайдіть серед тварин зображених на дошці диких тварин.
  • Яких ви знаєте ще диких тварин?                                  
  1. Фізкультхвилинка   «Арам-зам-зам».                               

 

ІV. Закріпленння вивченого матеріалу.

  • Які тваринки, діти, танцювали з вами?
  • Це дикі чи свійські тварини?
    Щоб ще краще навчитися розрізняти диких та свійських тварин пропоную пограти у гру « Хто зайвий?»
  1. Гра»Хто зайвий?»
  • У вас на парті лежить картка. Знайдіть перше завдання.
  • Назвіть зайву тваринку в кожному рядку та поясніть чому.  
  1. Гра « Плутанка»
  • В наступному завданні тваринки переплутались.
  • Потрібно зеленим олівцем обвести по контуру диких тварин, а червоним – свійських.
  • Яких диких тварин ви знайшли? Яких свійських?Назвіть.      
  1. Гра «Відповідності»

 - Діти, для чого людина розводить свійських тварин?

 - Яку користь вони приносять

 - У наступному завданні потрібно знайти, хто що дає людині

- З'єднайте, встановивши відповідності.                                     

 

  1. Гра «Хто де живе?»
  • Діти, у вас на парті лежить конвертик. Відкрийте його. Кого ви там знайшли?
  • Давайте поміркуємо де живе ваша тваринка  та поселимо її у комфортне для неї середовище.

Діти називають тваринку, пояснюють дика вона чи свійська та розміщують на відповідній картинці.                                   

 

 V. Підсумок уроку.

- Чудово справились із завданням.

- То яких тварин ми відносимо до диких? А яких до свійських? Чому?

 

1) Гра « Неіснуюча тваринка»                                        

- Пропоную вам  за допомогою 6 цеглинок, об'єднавшись у пари,створити неіснуючу тваринку та розказати про неї.        

         2) Самооцінка.

- Дуже гарно попрацювали.

- Кому все вдавалося на уроці підніміть  зелену цеглинку.

- У кого були труднощі – підніміть оранжеву цеглинку.

- Кому було дуже важко виконувати завдання – підніміть червону цеглинку.

 

          -Дякую всім вам за роботу.

-Давайте на прощання побажаємо всім :

                    Хай в небі світить сонечко,                  

                    Травичка хай росте.

                    Пливе хмаринка в небі

                     І річка хай тече.

 

                     Любов'ю все зігріємо,

                     У дружбі краще жить.

                     Ми весело крокуємо,

                     Хай нам усім щастить!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
2935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку