Я господар свого життя

Про матеріал
Тренінг для учнів 5 -11 класів, сприяє формуванню "Я-концепції" у контексті групової взаємодії. Мета: формувати усвідомлене ставлення до себе як особистості, розвивати позитивну самооцінку та навики позитивного мислення.
Перегляд файлу

ТРЕНІНГ «Я ГОСПОДАГ СВОГО ЖИТТЯ»

Мета: Формувати усвідомлене ставлення до себе як особистості, розвивати позитивну самооцінку та навики позитивного мислення.

  1. Вправа – знайомство:  «Слова чарівника про мене».

Тренер розповідає учасника уявну історію про те, що кожен з них сьогодні по дорозі до школи зустрів чарівника.  Чарівник розповів вам, яким ви є  сьогодні, яким ви будете у найближчому майбутньому.

Учасники по черзі називають своє ім’я і продовжують фразу: «Чарівник сказав, що сьогодні я … ,  у  майбутньому буду …».

 

  1.  «Правила групи»
  • Один говорить – решта слухають.
  • Правило «Піднятої руки».
  • Правило «Вільної ноги».
  • Бути доброзичливими.
  • Говорити від свого імені.
  • НЕ насміхатися з іншого.

 

  1. Вправа «Однодумці»

Мета: Розвивати уміння аналізувати події та приймати виважені рішення, аргументувати їх, поважати думку інших.

Тренер просить об’єднатися навколо спільної думки у ставленні до озвученого твердження. Критерієм об’єднання слугують оцінки «повністю згідний», «частково згідний», «частково незгідний», «повністю незгідний». Після процедури об’єднання (на основі одного твердження), учасники мають аргументувати свій вибір, відстояти і захистити його.  Для роботи над вправою тренер може обрати одне або декілька тверджень, залежно від активності групи.

Приклади тверджень для обговорення: (твердження взяті з методики Степанова П., Степанової І.  «Діагностика процесу виховання в школі»)

  • Тримати тварин у пересувних звіринцях жорстоко.
  • Я думаю, що куріння і алкоголь, допомагають людям розслабитись, зняти напругу після важкої роботи.
  • Фільми – бойовики зі стріляниною і кров’ю допомагають дітям стати сміливими і мужніми.
  • Якщо дитина різко втручається в розмову дорослих, в цьому немає нічого страшного – вона має право висловити свою думку.

Рефлексія вправи. Тренер просить  учасників у своїх висловлюваннях  дати відповідь на  питання:

  • Чи були схожі позиції інших учнів з моєю?
  • Які думки у мене викликають сумніви?
  • Чи вдалося виразити свою точку зору з піднятих питань?
  • Чи змінилось твоє ставлення до якоїсь проблеми?
  1. Вправа – руханка «Я – пілот»    

Для вправи будуть потрібні паперові літачки (по кількості учасників), які можна виготовити у процесі гри або заготовити завчасу.

Учасники стають у дві шеренги на відстані чотирьох метрів одна від одної. Тренер оголошує умову за якою учасники, яким ця умова подобається, запускають свої літачки у сторону протилежної команди. Ті, хто запустили свій літачок намагаються підібрати літачок, який летить у їх сторону і знову вступають в гру.

Примірний перелік умов: «злітають ті, хто любить співати» (… грати у футбол, малювати, ….; їсти морозиво, шоколад, смажену курку, …; ходити у походи, читати художню літературу, … тощо)

 

  1. Рольова гра «Інтерв’ю»

Мета: Розвивати творчу уяву і формувати навички моделювання поведінки. 

Учасники тренінгу об’єднуються у пари. У кожній парі дві дійові особи: «Журналіст» і «Предмет». Пари по черзі  сідають у центр кола навпроти один одного.  «Журналіст» дістає із коробочки назву респондента – «Предмета», показує всім аркуш і починає вигадувати запитання, на які відповідає «Предмет». «Журналіст» може поставити 3 запитання, на які дає відповідь «Предмет», після чого у коло сідає наступна пара.

Тренер завчасу готує коробку з назвами предметів у яких необхідно взяти інтерв'ю: іграшковий ведмедик, глобус, літак, гітара, ноутбук, вікно, олівець, портфель, бесідка. лавочка, літак, човен, книжка, ліхтар, карета, трап літака тощо.

Рефлексія вправи. Тренер просить  учасників  дати відповідь на  питання:

  • У якій ролі почувалися комфортніше?
  • Що легше було робити: запитувати чи відповідати?
  • Бути слухачами чи учасниками інтерв’ю?

 

  1. Гра – руханка «Мрія»     

Всі учасники беруть свої паперові літачки і стають по одну сторону накресленої тренером лінії. Тренер проводить другу лінію на відстані 4 – 5 метрів і просить учасників задумати бажання, підійти до першої лінії і запустити свій літачок. Якщо літачок перелетить другу лінію то бажання здійсниться. Бажання учасники можуть не оголошувати. Тренер має продумати слова підтримки для тих, чиї літачки не перелетіли зазначену лінію.

 

Рефлексія заняття.  Учасники по черзі говорять свої враження від заняття, що сподобалося, що було легко робити, а  що викликало трудність. Висловлюють свої побажання (один одному, всім членам групи, тренеру чи адресно комусь із групи).

Ритуал прощання.  Всі стають у коло взявшись за руки. Тричі піднімають і опускають руки, утворюючи хвилю.

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Інкл
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку