ТРЕНІНГ «Я ГОСПОДАГ СВОГО ЖИТТЯ»
Мета: Формувати усвідомлене ставлення до себе як особистості, розвивати позитивну самооцінку та навики позитивного мислення.
Тренер розповідає учасника уявну історію про те, що кожен з них сьогодні по дорозі до школи зустрів чарівника. Чарівник розповів вам, яким ви є сьогодні, яким ви будете у найближчому майбутньому.
Учасники по черзі називають своє ім’я і продовжують фразу: «Чарівник сказав, що сьогодні я … , у майбутньому буду …».
Мета: Розвивати уміння аналізувати події та приймати виважені рішення, аргументувати їх, поважати думку інших.
Тренер просить об’єднатися навколо спільної думки у ставленні до озвученого твердження. Критерієм об’єднання слугують оцінки «повністю згідний», «частково згідний», «частково незгідний», «повністю незгідний». Після процедури об’єднання (на основі одного твердження), учасники мають аргументувати свій вибір, відстояти і захистити його. Для роботи над вправою тренер може обрати одне або декілька тверджень, залежно від активності групи.
Приклади тверджень для обговорення: (твердження взяті з методики Степанова П., Степанової І. «Діагностика процесу виховання в школі»)
Рефлексія вправи. Тренер просить учасників у своїх висловлюваннях дати відповідь на питання:
Для вправи будуть потрібні паперові літачки (по кількості учасників), які можна виготовити у процесі гри або заготовити завчасу.
Учасники стають у дві шеренги на відстані чотирьох метрів одна від одної. Тренер оголошує умову за якою учасники, яким ця умова подобається, запускають свої літачки у сторону протилежної команди. Ті, хто запустили свій літачок намагаються підібрати літачок, який летить у їх сторону і знову вступають в гру.
Примірний перелік умов: «злітають ті, хто любить співати» (… грати у футбол, малювати, ….; їсти морозиво, шоколад, смажену курку, …; ходити у походи, читати художню літературу, … тощо)
Мета: Розвивати творчу уяву і формувати навички моделювання поведінки.
Учасники тренінгу об’єднуються у пари. У кожній парі дві дійові особи: «Журналіст» і «Предмет». Пари по черзі сідають у центр кола навпроти один одного. «Журналіст» дістає із коробочки назву респондента – «Предмета», показує всім аркуш і починає вигадувати запитання, на які відповідає «Предмет». «Журналіст» може поставити 3 запитання, на які дає відповідь «Предмет», після чого у коло сідає наступна пара.
Тренер завчасу готує коробку з назвами предметів у яких необхідно взяти інтерв'ю: іграшковий ведмедик, глобус, літак, гітара, ноутбук, вікно, олівець, портфель, бесідка. лавочка, літак, човен, книжка, ліхтар, карета, трап літака тощо.
Рефлексія вправи. Тренер просить учасників дати відповідь на питання:
Всі учасники беруть свої паперові літачки і стають по одну сторону накресленої тренером лінії. Тренер проводить другу лінію на відстані 4 – 5 метрів і просить учасників задумати бажання, підійти до першої лінії і запустити свій літачок. Якщо літачок перелетить другу лінію то бажання здійсниться. Бажання учасники можуть не оголошувати. Тренер має продумати слова підтримки для тих, чиї літачки не перелетіли зазначену лінію.
Рефлексія заняття. Учасники по черзі говорять свої враження від заняття, що сподобалося, що було легко робити, а що викликало трудність. Висловлюють свої побажання (один одному, всім членам групи, тренеру чи адресно комусь із групи).
Ритуал прощання. Всі стають у коло взявшись за руки. Тричі піднімають і опускають руки, утворюючи хвилю.
1