Я і мій клас. Вчимося бути дружніми.

Про матеріал
Мета: допомогти дітям зрозуміти важливість спілкування, сприяти дотриманню прав дитини в школі; навчити співпереживати, слухати; виховувати почуття поваги та взаємоповаги; уточнити уявлення дітей про дружбу, взаємодопомогу, ввічливість; учити оперувати ввічливими мовними формами; виховувати бажання бути ввічливими, турботливими, чуйними.
Перегляд файлу

Виховна година

на тему"Я і мій клас. Вчимося бути дружніми"

Мета: допомогти дітям зрозуміти важ­ливість спілкування, сприяти дотри­манню прав дитини в школі; навчити співпереживати, слухати; виховувати почуття поваги та взаємоповаги; уточнити уявлення дітей про дружбу, взаємодопомогу, ввічливість; учити оперувати ввічли­вими мовними формами; виховувати бажання бути ввічливими, турботливими, чуй­ними.

1. Розповідь вчителя

     Вивчаючи права людини, ми з вами говорили про людяність, доброту, співчуття. А для чого людині знати, як почувається хтось поруч? Це і є емпатія.

Вміння слухати, почуття довіри, по­ваги і відповідальності.  У ставленні одне до одного слід поводитись з іншими так, як би хоті­ли, щоб ставились до вас.

Ви всі — учні. Вдома та в школі вас вчать, як правильно себе поводити, як стави­тися до однокласників. Будемо вчитися слухати, співпереживати та співпра­цювати. Це те, що необхідне кожному в спілкуванні з іншими.

—Приємно відчувати настрій інших людей, а іноді навіть необхідно.

—Чи це корисно — знати, що відчувають люди навколо тебе?

—Чому?

-- Що б сталось, якби ніхто не звер­тав уваги на почуття іншого?

— Уміння співпереживати — це складова частина людських стосунків.

2.  Розповідь вчителя.

     Життя людини — складний механізм, який залежить не тільки від зовнішніх умов, але й від внутрішнього світу людини. Кожна людина має особисте я — характер.

Зараз від рідного оточення залежить, які риси характеру, звички закладаються в ди­тини.

Дитина зростає, і вже не тільки рідні мають вплив на особистість, а й інші люди — в дитсадку, в школі, у тран­спорті на прогулянці. Книги, музика, живопис впливають на формування внутрішнього світу дитини.

3.    Гра "Чарівне серце".

     Проведемо гру ″Чарівне серце″. Через нього можна бачити тільки гарне. Ви будете передавати його з рук у руки, розповідаючи при цьому, що бачите гарного в тих, хто поруч із вами.

(Передача серця від дитини до дитини. Починає вчитель)

4.  Характеристика учнями свого характеру. Власні спостереження.

—А тепер спробуйте розповісти про свої чесноти і недоліки.

—Як, на вашу думку, їх можна уникнути? Що для цього ви повинні зробити?

—Чи важко виправляти недоліки, про які вам повідомляють оточуючі?

—Процес формування характеру — не односторонній. Крім зовнішніх факторів, важливі ще й внутрішні — робота мозку, серця і душі. Тільки у такому випадку можна говорити про саморозвиток особистості.

—Чи може людина сама впливати й розвивати свій характер?

5. Притча "Про пихатого мандарина"

Дуже давно у старовинному місті жив великий мудрець, слава про якого поширювалася далеко від його рідного міста. Проте був у місті і вельможа – мандарин, який заздрив славі мудреця. І вирішив він придумати таке запитання, на яке той не зміг би відповісти.

    Спіймав метелика і подумав: "А що, як спитаю у мудреця: який метелик у моїх руках, живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні, і метелик помре, а як скаже, що мертвий, я розтулю долоні, і метелик злетить. Тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший".

   Так заздрісник і зробив. Та коли запитав про метелика, мудрець, який насправді був надзвичайно розумною людиною, відповів: "Усе в твоїх руках".

6.  Бесіда про ввічливість.

 - Сьогодні ми ще поговоримо про те, як учні повинні поводитися з дорослими, товаришами, учителями, батьками, , тобто про ввічливість.

—Що, на вашу думку, означає слово ввічливий?Це гарні манери, добрі діла, освідченість.

—Є слова дуже важливі, вагомі — Батьківщина, Україна, мир. Є рідні слова та близькі — мама, тато, бабуся, дідусь, брат, сестра. А ще є ввічливі слова, які називають ″чарівними″.

—Які ви знаєте ввічливі слова?

—Що ви кажете, йдучи зі школи додому?

—Які слова ви промовляєте за зроблену вам послугу?

—Всім людям стає приємно й хороше від цих слів. Чому?

—Як ви звертаєтесь до старших за віком, незнайомих людей, до вчительки?

—Потрібно бути ввічливим не лише в словах, а й у тоні, жестах, діях.

Якщо ввічливі слова сказані грубим голосом, вони перестають бути ввіч­ливими.

 Запам’ятайте: від теплого слова і лід розмерзає. Тож будьте ввічливими дітьми!

7. Казка про єнота.

Послухайте казку "Про Єнота".

Маленький єнот збирав у лісі хмиз. Він набрав велику в'язку сухих гілок і рушив додому. Йому потрібно було перейти через річку. Міст був старий, скрипучий, і єнот дуже боявся. Обе­режно перебираючи лапами, він уже підходив до берега... Випадково гля­нув униз. Який жах! На нього диви­лось величезне кудлате чудовисько. Єнот швидко показав йому кулак,— чудовисько — теж.

Єнот посварився на нього палкою — палкою посварили і його. Єнот ки­нувся тікати. Захекавшись, він при­біг додому, до мами:

—Ніколи більше не піду в ліс — там хтось страшний і злий.

—Не бійся,— сказала мама. — Спробуй усміхнутися йому.

Єнот знову побіг до моста. Він нагнув­ся і... посміхнувся. І що ж? На нього дивилася усміхнена істота.

Малий єнот так зрадів, що зареготав.

—Тепер воно буде зі мною дружити!

І єнот побіг через міст на інший бік.

—Чого вчить ця казка?

 

І на останок, хотілось би, щоб кожен з вас долучився до наших кульок побажань і поділився своєю мрією чи планами в нашому класі.

 8. Чарівні кульки бажань та мрій

Кожен учасник заходу отримує паперову кульку на якій зображує або пише свою мрію чи бажання. Всі вони разом кріпляться на ватман.

doc
Додано
18 березня 2023
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку