Я люблю свою країну - Україну!

Про матеріал
Я люблю свою країну - Україну! Мета: - навчити учнів, що таке народна пісня, чим вона відрізняється від авторської, які характерні особливості притаманні народній пісні; - розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності; - виховувати повагу до народної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема:  Я люблю свою країну - Україну!

Мета:

  • навчити учнів, що таке народна пісня, чим вона відрізняється від авторської, які характерні особливості притаманні народній пісні;
  • розвивати вокально-хорові навички, слухацькі здібності;
  • виховувати повагу до народної пісні, творчості композиторів, любов до рідного краю.

Музичний матеріал: українська нар. пісня "Повішу я колисочку"; К.Стеценко "Вечірня пісня"; муз. М.Ведмедері, сл. Н.Рубальської "Добрий день, матусю-Україно!"

Елемент інтеграції: О.Мартинчук "Українська колискова", С.Васильківський "Захід сонця над озером".

Тип уроку: введення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, ноти, фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручник для 4 класу.

 

 

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід

         (М.Ведмедері "Добрий день, матусю-Україно!") (Слайд 1)

 

1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

             Музичне вітання. 

 

2.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. (Слайд 2)

        МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  Дзвоник знову запросив нас на урок, щоби продовжити знайомитися з чарівним світом музики. На уроках музичного мистецтва у 1-му , 2-му  й 3-му класах ми дізнавалися про світ музичних творів, про музичну мову й розвиток музики. Цього навчального року нас знову очікують цікаві музичні пригоди.

 

    3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

Цього року ми будемо мандрувати світом народної та професійної музики. І вже сьогодні на нас чекають музичні стежки України. А невдовзі ми завітаємо на гостини до інших країн! Коли будете ознайомлюватися із національною музикою, дізнаєтесь, у чому виявляються її особливості та яку роль вона відіграє в житті народу. Під час таких мандрівок вас  супроводжуватимуть друзі. Пригадайте, як вони виглядають? (Слайд 3)

4.     ОСНОВНА ЧАСТИНА

Тож, вирушаймо! Рідний край, милі серцю домівка, вулиця, місто, країна... Які ласкаві слова! А ще — рідна мова та пісні!

Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов’їна, тобто милозвучна й пісенна. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала би пісня.

Складаючи народну пісню, українці намагалися зробити її правдивою, щирою, емоційною. У давні часи пісень не записували, а передавали з уст в уста (усно). Імена творців, на жаль, невідомі, оскільки загубилися у віках. Тому називаються такі пісні народними, тобто створеними самим народом.

Народна пісня — це створений народом музичний твір із віршами.

Пригадай особливості народної пісні.

 Розповідь учителя.

  • Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природу рідного краю. У народних піснях відображається характер народу, його звичаї, традиції, обряди, свята та ігри. Найулюбленішою піснею всіх дітей з народження є колискова — пісня, що дарує малечі спокій, тепло й ласку, які линуть з маминим чи бабусиним голосом.

Елемент інтеграції. Робота з підручником ст.7 (Слайд 4)

Ілюстрація О.Мартинчук "Українська колискова"

(обговорення що зображено на ілюстрації, чому саме так художник зобразив українську колискову)

 

Слухання музики (Слайд 5)

Українська народна пісня "Повішу я колисочку".

— Що це за пісня?

— Який вона має характер?

— Який настрій викликає у вас ця пісня?

— Що виникло в уяві підчас прослуховування?

Відпочинок під музику (Слайд 6)

Імітація погойдування, заколихування дитини підчас повторного  прослуховування твору.

До української колискової пісні зверталося багато українських композиторів, у тому числі і К.Стеценко.

Розповідь учителя. (Слайд 7)

Український композитор Кирило Стеценко народився в багатодітній сім’ї. Від тата отримав хист до малярства — навчався в художній школі, а від мами та старших сестер — любов до музики, здібності до її створення й виконання. Якось маленький Кирило із захопленням змайстрував собі скрипку, з якою брав участь у родинних співочих вечорах. Та найбільше хлопець полюбляв слухати народні пісні, що їх виконували батьки.

Усе своє життя К. Стеценко присвятив музиці, яка вирізняється щирістю, поетичністю, яскравою мелодійністю. У його доробку чимало хорових й інструментальних творів, а також багато обробок народних пісень. Він був організатором Першого київського народного хору. Створив опери для дітей: «Лисичка, котик і півник», «Івасик-Телесик».

Кирило Стеценко був зачарований природою України та її піснями  ніжними, ліричними... У своєму творі на вірші поета Володимира Самійленка "Вечірня пісня", він зобразив захід сонця, тишу, спокій літнього вечора, почуття людини закоханої у природу, її красу. (Слайд 8)

Тихесенький вечір на землю спадає,

І сонце сідає в темнесенький гай.

Ой сонечко ясне, невже ж ти втомилось,

Чи ти розгнівилось? Іще не лягай

Гра "Композитор"

Якби вам випала можливість бути композиторами, у якому характері в написали б цю пісню? (відповіді учнів)

Слухання музики

 

К. Стеценко "Вечірня пісня" (Слайд 9)

— Яка картина виникла в уяві?

— Характеристика мелодії, темпу, динаміки.

— Порівняйте мелодію композитора зі своєю мелодією.

— Порівняйте настрій пісні та картини. Що спільного?

 Елемент інтеграції. Робота з підручником ст.9

Опишіть, якими фарбами художник зобразив захід сонця?  

Ілюстрація С.Васильківський "Захід сонця над озером".

 

Вокально-хорова робота

У ч и т е л ь. Але перед тим, як продовжити сповнену нових знайомств із духовними цінностями подорож мальовничими стежками нашої Батьківщини, давайте привітаємо її. У цьому нам допоможе пісня українського творця. Це дивовижна Людина, яка сприймає світ у всіх барвах. Він уміє мелодією зробити слухача персонажем зимової казки або перенести у спекотне літо... А хочете знову побувати під дощем? Без проблем! Цього чарівника звуть Микола Олексійович Ведмедеря. Пісня, якою ми розпочнемо наш семестр, називається "Добрий день, матусю-Україно!".

— Хто такий "композитор"?

Слухання пісні (Слайд 10)

муз. М.Ведмедері, сл. Н.Рубальської "Добрий день, матусю-Україно!"

Розспівування.      

Робота над літературним та музичним текстом пісні (визначення структури мелодії, руху кожної фрази), проспівування голосних із чіткою вимовою приголосних звуків.

5.     ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (Слайд 11)

Бліц опитування:

— Що таке "народна пісня"?

— Які характерні риси притаманні народній пісні?

— Про що розповідається в народних піснях?

— Коли і де ми можемо почути народну пісню?

— Яку народну пісню ми слухали на уроці?

Робота з підручником. Рубрика "Музика навколо нас"

Обговорення та вирішення завдань, запропонованих авторами підручника.

6.     ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Народна пісня - це твір який ми чуємо з самого раннього дитинства, який супроводжує нас все життя. Це - Пісня, що лунає в наших серцях.

Усне оцінювання.

Джерела:

1. Музичне мистецтво.  Підручник для 4 кл. / Л. С. Аристова,

В. В. Сергієнко. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2015. —С. 6-11

2.https://yandex.ua/images/search?text=%D0%BB%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

3. https://www.youtube.com/watch?v=M4VmW1DHcWQ

4. https://www.youtube.com/watch?v=SIKиQ4RlYkes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

   

 

 

 

 

 

   

 

 

   

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку