Виховна година «Професія мого роду»

Про матеріал
Мета: ознайомити з типами професій; допомогти учням у виборі майбутньої професії; розвивати працелюбність, наполегливість, цілеспрямованість, навички з метою орієнтації дітей на свідомий вибір майбутньої професії; виховувати повагу до людей різних професій, ціннісне ставлення до праці
Перегляд файлу

Виховна година «Професія мого роду»

для учнів 5 класу

 

 

Кисіль Світлана Володимирівна, методист з профорієнтаційної роботи, класний керівник

 

 

 

 

 

Епіграф :  Вдало вибери професію,

Вклади в неї свою душу,

Тоді щастя само тебе відшукає.

К. Д. Ушинський

 

Тема:

Професія мого роду

Мета:

ознайомити з типами професій; допомогти учням у виборі майбутньої професії;

 

розвивати працелюбність, наполегливість, цілеспрямованість, навички з метою орієнтації дітей на свідомий вибір майбутньої професії;

 

виховувати повагу до людей різних професій, ціннісне ставлення до праці

Матеріально-технічне забезпечення:

ПК, медіа проектор, ватман, фломастери, клей.

Використані джерела:

 

  1.           Всеосвіта. Інтегрована виховна година. [Електронний режим доступу] https://vseosvita.ua/library/integrovana-vihovna-godina-profesia-mogo-rodu-116061.html.
  2.           На урок. Пізнавально-виховний захід «Тисяча і одна професія» [Електронний режим доступу] https://naurok.com.ua/piznavalno-vihovniy-zahid-1000-i-odna-profesiya-dlya-molodshogo-ta-serednogo-shkilnogo-viku-5318.html

Складова модель успішного випускника: фахівець.

Орієнтир: професійне самовизначення.

Педагогічний інструментарій: підхід: особистісно-орієнтований; технології: опрацювання дискусійних питання; форма роботи: виховна година .

Ознаки успішного зростання випускника: здатність співвідносити свою особистість із вимогами певної професії.

 

 

Хід виховної години:

 

І. Організаційний момент

Учитель:

Рада вас усіх вітати, від душі добра бажати.

За вікном відходить осінь, а у класі мрія просить –

Вчитись, вміти, пізнавати, – шлях життєвий обирати.

Тож хай сяють радо лиця у майбутнє мрія мчиться

Будемо разом ми учитись, спілкуватись і трудитись.

Бажаю бути активними, творчими, впевненими, відкритими, ініціативними, сміливими.

Учитель:

Вправа «Я хочу...»

Вправа проводиться в колі. Кожний здобувач освіти по черзі промовляє пропозицію, що починається зі слів «Я хочу». Не відволікайтеся на суперечки й обговорення з приводу ваших бажань. Просто висловлюйте їх по черзі, неупереджено і швидко.

Наприклад, «Я хочу закінчити навчання», «Я хочу жити біля моря», «Я хочу одержати вищий бал з англійської в цьому семестрі».

 

ІІ. Мотивація виховної діяльності

Український філософ Григорій Сковорода вважав, що якщо людина усвідомлює для чого народжена, працює з приємністю, тоді вона щаслива «Ори землю або носи зброю, займайся купецькою або мистецькою справою – роби те, для чого народжений».

Адже займатись тим, що тебе цікавить, що ти вмієш і тоді праця і професія принесе радість і буде найважливішою умовою відчуття життєвої повноцінності.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель:

Гра «Розкодуй».

До кожної букви слова «професія» придумати слово – характеристику.

П – практичність, професіоналізм, порядність

Р – розум, робітничий, рішучість

О – обладнання, обмін досвідом

Ф – фанатичність, фантазія

Е – ерудиція, енергійність

С – службовий, соціальний,

І – ініціативний, інтелектуальний

Я – якісний, яскравий.

 

ІІІ. Основна частина

Учитель:

Що ж найголовніше з перерахованого? З чого почати вибір? Вибір професії – це друге народження людини. Це питання досить складне й серйозне. Адже вибір професійного шляху багато в чому визначає нашу долю. Кожна окремо взята професія – це цілий світ, цікавий і незвичайний. Існує багато різних спеціальностей, тому вибір професії – це задача з багатьма невідомими.

Повідомлення

Професія — це певний вид праці, сталий та відносно широкий рід трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок набутих в результаті спеціальної підготовки, досвіду роботи і є джерелом існування – про що написано у тлумачному словнику.

У кожній професії є свої різновиди праці, які називають спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком.

Світ професій дуже великий: їх налічується понад 40 тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональні), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, ), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в незвичайних умовах).

 

Вправа - пазли «Мудрі перли»

Життя постійно ставить людину перед вибором. У дитинстві у багатьох з вас була улюблена іграшка, в школі ви надаєте перевагу найцікавішим на ваш погляд предметам, обираєте товаришів, друзів. І в основі вибору кожного із вас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, правду і кривду. Обираючи ж професію, ви маєте зважити всі за і проти того чи іншого заняття. Обов’язково, радитися з батьками, прислухатися до свого серця. І не забувати народну мудрість «Хочеш їсти калачі – не сиди на печі». Адже, щоб отримувати задоволення від роботи і заробляти гроші треба працювати. Тому, зараз ви спробуєте скласти пазли, у яких сховані справжні дорогоцінні перли народної творчості, і пояснити їх зміст.

Справа майстра величає

Губами говори, а руками роби

Де руки й охота, там скора робота

Як без діла сидіти, то можна одубіти

Посієш вчасно – вродить рясно

Не одяг прикрашає людину, а добрі діла

Учитель:

Вправа «Відгадай професію»

Цікаво! Чи ви орієнтуєтесь, які предмети належать до тієї чи іншої професії. Хто вгадає, кому це належить?

Фонендоскоп, дзеркальце, термометр, шприц, білий халат (лікар);

Ножиці, гребінець, фен, шампунь, дзеркало (перукар);

Рахівниця, калькулятор, цифри, комп’ютер, гроші (економіст);

Казки, оповідання, вірші, комп’ютер, книжка (письменник)

Жнива, колосок, поле, спека, комбайн (комбайнер).

Ви молодці, добре знаєте які існують професії. Взагалі всі професії світу можна поділити на 5 типів: людина-природа, (головний предмет праці – рослини, тварини, мікроорганізми); людина-техніка (працює з технічними засобами); людина-людина (цей тип пов’язаний роботою з людьми); людина-знакова система (вивчає цифри, знаки, ноти, мови); людина-художній образ (головний предмет праці – художні образи та методи їхньої побудови).

В майбутньому кожен із вас буде обирати професію певного типу.

 

Зараз послухаємо дітей, які підготували проєкти «Професія мого роду» та створимо леп бук за типами професій.

 

ІV. Заключна частина

Учитель:

Зробити правильний вибір – значить обрати таку професію, яка потрібна суспільству. Крім того, вона повинна бути доступною для вас, відповідати вашим природним здібностям, знанням і вмінням. І найголовніше – обрана професія має приносити задоволення, радість, достаток,.

Хай летить, як птах крилатий, мрія з краю в край.

Час спливе і життя скаже: «шлях свій вибирай!»

Діти, шукайте своє щастя, думайте, вчіться, робіть вибір. І найголовніше – повірте у себе. Ви все зможете, вам все вдасться. Дякую вам за підтримку, за активну роботу на занятті, бажаю здійснення ваших мрій, та досягнення в майбутньому успіхів.

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку