Виховна година «Професія мого роду»
для учнів 5 класу
|
Кисіль Світлана Володимирівна, методист з профорієнтаційної роботи, класний керівник |
|
|
|
|
Епіграф : Вдало вибери професію,
Вклади в неї свою душу,
Тоді щастя само тебе відшукає.
К. Д. Ушинський
Тема: |
Професія мого роду |
Мета: |
ознайомити з типами професій; допомогти учням у виборі майбутньої професії; |
|
розвивати працелюбність, наполегливість, цілеспрямованість, навички з метою орієнтації дітей на свідомий вибір майбутньої професії; |
|
виховувати повагу до людей різних професій, ціннісне ставлення до праці |
Матеріально-технічне забезпечення: |
ПК, медіа проектор, ватман, фломастери, клей. |
Використані джерела:
|
|
Складова модель успішного випускника: фахівець. Орієнтир: професійне самовизначення. Педагогічний інструментарій: підхід: особистісно-орієнтований; технології: опрацювання дискусійних питання; форма роботи: виховна година . Ознаки успішного зростання випускника: здатність співвідносити свою особистість із вимогами певної професії.
|
|
|
Хід виховної години: |
|
І. Організаційний момент |
Учитель: |
Рада вас усіх вітати, від душі добра бажати. За вікном відходить осінь, а у класі мрія просить – Вчитись, вміти, пізнавати, – шлях життєвий обирати. Тож хай сяють радо лиця у майбутнє мрія мчиться Будемо разом ми учитись, спілкуватись і трудитись. Бажаю бути активними, творчими, впевненими, відкритими, ініціативними, сміливими. |
Учитель: |
Вправа «Я хочу...» Вправа проводиться в колі. Кожний здобувач освіти по черзі промовляє пропозицію, що починається зі слів «Я хочу». Не відволікайтеся на суперечки й обговорення з приводу ваших бажань. Просто висловлюйте їх по черзі, неупереджено і швидко. Наприклад, «Я хочу закінчити навчання», «Я хочу жити біля моря», «Я хочу одержати вищий бал з англійської в цьому семестрі». |
|
ІІ. Мотивація виховної діяльності Український філософ Григорій Сковорода вважав, що якщо людина усвідомлює для чого народжена, працює з приємністю, тоді вона щаслива «Ори землю або носи зброю, займайся купецькою або мистецькою справою – роби те, для чого народжений». Адже займатись тим, що тебе цікавить, що ти вмієш і тоді праця і професія принесе радість і буде найважливішою умовою відчуття життєвої повноцінності. |
|
ІІ. Актуалізація опорних знань |
Учитель: |
Гра «Розкодуй». До кожної букви слова «професія» придумати слово – характеристику. П – практичність, професіоналізм, порядність Р – розум, робітничий, рішучість О – обладнання, обмін досвідом Ф – фанатичність, фантазія Е – ерудиція, енергійність С – службовий, соціальний, І – ініціативний, інтелектуальний Я – якісний, яскравий. |
|
ІІІ. Основна частина |
Учитель: |
Що ж найголовніше з перерахованого? З чого почати вибір? Вибір професії – це друге народження людини. Це питання досить складне й серйозне. Адже вибір професійного шляху багато в чому визначає нашу долю. Кожна окремо взята професія – це цілий світ, цікавий і незвичайний. Існує багато різних спеціальностей, тому вибір професії – це задача з багатьма невідомими. Повідомлення Професія — це певний вид праці, сталий та відносно широкий рід трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок набутих в результаті спеціальної підготовки, досвіду роботи і є джерелом існування – про що написано у тлумачному словнику. У кожній професії є свої різновиди праці, які називають спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком. Світ професій дуже великий: їх налічується понад 40 тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональні), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, ), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в незвичайних умовах). |
|
Вправа - пазли «Мудрі перли» Життя постійно ставить людину перед вибором. У дитинстві у багатьох з вас була улюблена іграшка, в школі ви надаєте перевагу найцікавішим на ваш погляд предметам, обираєте товаришів, друзів. І в основі вибору кожного із вас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, правду і кривду. Обираючи ж професію, ви маєте зважити всі за і проти того чи іншого заняття. Обов’язково, радитися з батьками, прислухатися до свого серця. І не забувати народну мудрість «Хочеш їсти калачі – не сиди на печі». Адже, щоб отримувати задоволення від роботи і заробляти гроші треба працювати. Тому, зараз ви спробуєте скласти пазли, у яких сховані справжні дорогоцінні перли народної творчості, і пояснити їх зміст. Справа майстра величає Губами говори, а руками роби Де руки й охота, там скора робота Як без діла сидіти, то можна одубіти Посієш вчасно – вродить рясно Не одяг прикрашає людину, а добрі діла |
Учитель: |
Вправа «Відгадай професію» Цікаво! Чи ви орієнтуєтесь, які предмети належать до тієї чи іншої професії. Хто вгадає, кому це належить? Фонендоскоп, дзеркальце, термометр, шприц, білий халат (лікар); Ножиці, гребінець, фен, шампунь, дзеркало (перукар); Рахівниця, калькулятор, цифри, комп’ютер, гроші (економіст); Казки, оповідання, вірші, комп’ютер, книжка (письменник) Жнива, колосок, поле, спека, комбайн (комбайнер). Ви молодці, добре знаєте які існують професії. Взагалі всі професії світу можна поділити на 5 типів: людина-природа, (головний предмет праці – рослини, тварини, мікроорганізми); людина-техніка (працює з технічними засобами); людина-людина (цей тип пов’язаний роботою з людьми); людина-знакова система (вивчає цифри, знаки, ноти, мови); людина-художній образ (головний предмет праці – художні образи та методи їхньої побудови). В майбутньому кожен із вас буде обирати професію певного типу. |
|
Зараз послухаємо дітей, які підготували проєкти «Професія мого роду» та створимо леп бук за типами професій. |
|
ІV. Заключна частина |
Учитель: |
Зробити правильний вибір – значить обрати таку професію, яка потрібна суспільству. Крім того, вона повинна бути доступною для вас, відповідати вашим природним здібностям, знанням і вмінням. І найголовніше – обрана професія має приносити задоволення, радість, достаток,. Хай летить, як птах крилатий, мрія з краю в край. Час спливе і життя скаже: «шлях свій вибирай!» Діти, шукайте своє щастя, думайте, вчіться, робіть вибір. І найголовніше – повірте у себе. Ви все зможете, вам все вдасться. Дякую вам за підтримку, за активну роботу на занятті, бажаю здійснення ваших мрій, та досягнення в майбутньому успіхів. |