Безносик Н.Г.
«Я – особистість»
Тренінгове заняття
Мета: формувати поняття про особистість, cприяти розвитку самоусвідомлення та самосприйняття особистості; розвивати, емпатію, вміння давати аргументовану відповідь на поставлене питання, виховувати відповідальне ставлення до свого життя.
Обладнання: плакати, комп'ютер, роздатковий матеріал, папір формату А-4, кольорові олівці і фломастери, повітряна куля
Хід заняття
1. Постановка цілей і завдань заняття.
2. А) Бесіда з учнями про те, що таке особистість та якою повинна бути сучасна людина.
Б) Презентації учнів «Сучасна людина».
В) Якості, необхідні для особистісної самореалізації.
Якості, що необхідні для особистісної самореалізації:
• креативність;
• ініціативність;
• здатність до обґрунтованого ризику;
• впевненість у собі;
• адекватна самооцінка;
• вміння співпрацювати з партнерами;
• мотивація досягнення;
• висока працездатність.
Особистість — це не суто психологічне поняття, і вивчається вона всіма суспільними науками — філософією, соціологією, етикою, педагогікою та ін. Розумінню природи особистості сприяють література, музика, образотворче мистецтво. Особистість відіграє значну роль у вирішенні політичних, економічних, наукових, культурних, технічних проблем, загалом у піднесенні рівня людського буття.
В індійських племенах було прийнято давати імена, пов’язані з природними явищами. Такі імена часто визначали суттєву рису( життєву позицію) людини. Наприклад: давали імена «Сильний вітер», «Лютневий мороз», «Швидка річка», «Ясний вогонь», «Сильний грім», «Палюча блискавка» тощо.
Подивіться один на одного. Як вам здається, які імена можна придумати для учасників нашої групи?
Обговорення:
-Чи подобається Вам, як Вас назвали в групах?
5. Вправа «Герб моєї особистості».
6. Вправа «Принципи особистості».
Формулюйте свої бажання тільки у позитивній (стверджувальній формі). Подумайте, що саме ви хотіли б змінити у собі, у своєму житті, чого хотіли б досягти. Використовуйте для висловлювань фрази: «Я хочу», «Я буду», «Я можу».
7. Вправа «Криниця».
Беруть участь 3 учня. Один будує колодязь із сірників, а 2 інших намагаються йому перешкодити, але вони не можуть торкатися учасника або хитати стіл, тобто заважають за допомогою слів. Час виконання – 1-2 хвилини. Коментар (висновки): той, хто будував колодязь – будував своє життя, у нього була своя мета, а ті, хто заважав – були життєвими перешкодами...
8. Вправа «Кроки до самореалізації особистості».
Самореалізація – це мета кожної особистості. І для здійснення цієї мети потрібно зробити 7 кроків.
Перший крок. – Аналіз мети. Запитайте себе: що значить досягти мети. У чому конкретно це може проявитися?
Другий крок. – З’ясуйте, що ви вже знаєте.
Третій крок. – Оцініть свої можливості.
Четвертий крок. – Вирішіть, що вам необхідно зробити, щоб досягти мети.
П’ятий крок. – Конкретизуйте кожну дію за часом.
Шостий крок. – Здійснення запланованого.
Сьомий крок. – Перевірка та контроль результатів.
Пройдіть по цим сходинкам до своєї мети.
9. «Притча про двох вовків»
Колись давно старий індієць відкрив своєму внукові одну життєву таємницю. В кожної людини йде боротьба, дуже похожа на боротьбу двох вовків. Один вовк показує зло – зависть, ревність, переживання, егоїзм, амбіції, брехню… Другий вовк показує добро – мир, любов, надію, доброту, вірність…
Маленький індієць стривожений до глибини душі словами дідуся, на декілька хвилин задумався, а потім запитав: - Який вовк в кінці перемагає?
Старий індієць ледь помітно усміхнувся і відповів:
- Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.
Висновки учасників тренінгу.
10. Подарунок для людства
Кожна людина - унікальна істота. І вірить у свою виняткову необхідність. Подумайте, у чому полягає ваша винятковість, унікальність.
Отже, подумайте над тим, що ви, дійсно, є подарунком для людства.
Аргументуйте своє твердження, наприклад: « Я подарунок для людства, тому що я...».
Підведення підсумків.
Безносик Н.Г.