Я проти насильства! А ти?

Про матеріал
Засідання шкільного методичного об'єднання тренінг "Я проти насильства. А ти?" Тренінг був проведений, щоб ознайомити класних керівників з різними формами роботи та вправами, які можна використовувати у своїй роботі
Перегляд файлу

Тренінг для класних керівників:

Картинки по запросу "картинка я проти насилля""

Вправа «Чарівний кошик»

Інструкція. Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного глечика (вази, мішечка), який підкаже, що на вас чекає сьогод­ні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на на­стрій, підбадьорюють, надають упевненості.(побажання можна змінювати на розсуд тренера)

  •                   Тобі сьогодні особливо пощастить!
  •                   Життя готує тобі приємний сюрприз!
  •                   Усе складається для тебе найкращим чи­ном!
  •                   Сьогодні твій день, щасти тобі!
  •                   Сьогодні Фортуна з тобою разом!
  •                   Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!
  •                   Сьогодні очікуй прибутку!
  •                   Люби себе такою, якою ти є, — неповтор­ною!
  •                   Потурбуйся про здоров’я свого тіла!
  •                   Зроби собі подарунок, ти на нього за­слуговуєш!
  •                   Вищі сили оберігають тебе!
  •                   У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!
  •                   Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
  •                   Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
  •                   Сьогодні з тобою спокій і радість!
  •                   Сьогодні щасливий день

Вправа – знайомство « Квітка нашого колективу»

Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної співпраці.

Зміст вправи: Тренер пропонує першому учаснику, наприклад сидячому з права від нього,  вибрати пелюстку,(жовта, червона, синя), пояснити чому саме вибрали червону а не синю… назвати своє повне ім’я та відповісти на питання, які розміщені на пелюстках.

  • 1) Я працюю в цій школі, тому що…
  • 2) Колектив ставиться до мене  
  • 3) Ціную в людині  такі риси характеру…
  • 4) Мене дратує  коли …
  • 5) Я сказала б про себе, що я…
  • 6) Моїм другом в колективі є…
  • 7) Я мрію про …
  • 8) Я несу до дітей….
  • 9) Я заставляю себе…
  • 10) Я хочу бачити…
  • 11) Нашому колективі необхідно…
  • 12) Я радію коли…
  • 13) Я хочу почути…
  • 14) Мої перші враження про школу…

 

Притча

Високо в темному небі, на одній величезній зоряній галявині жили - були зірки. Було їх дуже багато, і всі зірки були дуже гарними. Вони світилися й іскрилися, а люди на землі щоночі любувалися ними. Всі ці зірки були різних кольорів. Тут були червоні зірки, і тим, хто народжувався під їхнім світлом, вони дарували сміливість. Тут були сині зірки - вони дарували людям красу. Були на галявині й жовті зірки - вони обдаровували людей розумом, а ще на галявині були зелені зірки. І всі люди, хто народжувався під їхнім світлом зелених променів, ставали дуже добрими.

І от одного разу на зоряному небі щось спалахнуло! Всі зірки зібралися подивитися, що ж відбулося. А це на небі з'явилася ще одна маленька зірочка. Але була вона абсолютно... біла! Оглянулася зірочка навколо й навіть замружилася: скільки прекрасних зірок навколо - прошептала вона. “А що ти даєш людям?”- запитали її інші зірки. У відповідь вона задумалася....

- Я знаю, що серед всіх присутніх немає таких зірок, які були б безбарвними. Я бажаю вам «світитися» завжди й скрізь!

 

Очікування Сонце і хмари

   Картинки по запросу "сонце малюнок""Картинки по запросу "хмарка малюнок""

 

 

Вправа «Скажи мені хто твій друг»

Мета: виявлення спільниїх інтересів

Зміст вправи: "Безумовно, у кожного з вас в групі вже з'явилася людина, яка чимось близька вам. Впродовж 5 хвилин ви повинні скласти "психологічний портрет" цієї людини. Вказувати на ознаки, особливо на зовнішні, по яких можна відразу впізнати конкретну людину, не можна. У "портреті" повинно бути не менше 10-12 рис характеру, звичок, особливостей, характеризуючих саме цю людину. Той, учей який склав «портрет» виступає зі своєю інформацією перед групою, а інші учасники намагаються вгадати, чий це портрет".

 

Притча “Про добру сім’ю”

Шановні колеги! Хочу вам розповісти чудову китайську притчу про добру сім’ю, в якій більше 100 осіб жили разом мирно й дружно, без сварок і суперечок. Правитель країни позаздрив їхній злагоді й спеціально приїхав дізнатись, у чому ж тут секрет. Старійшина всього роду довго щось писав на папері, а потім віддав його правителю. На аркуші було лише три слова: любов, терпіння, ПРОЩЕННЯ.

– І це все?, - Здивувався правитель.

- Так, - відповів старійшина, - але сто разів любов, сто разів терпіння, сто разів прощення.

- А зараз висловіть будь-ласка свої враження від почутого

 

Притча «Скільки важить сніжинка?»

   Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:

— Скільки важить одна сніжинка?

— Не більше, ніж нічого, — відповів він їй.

— Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, — вела далі синичка. — Одного разу я сиділа на ялиновій гілці. Почався снігопад. Це ще не була віхола,  легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання сніжинка, що, як ти сказав, «важить не більше, ніж нічого», упала на неї — гілка зламалася.

      Після цього синичка злетіла, залишивши голуба в глибокій задумі.

Обговорення

- Скільки важать наші слова?

Часом ті слова, що «не важать» нічого, наші вчинки, що ми робимо, непомітні для нас самих, лягають тягарем, образою й болем на інших. І під усім цим може зламатися кожна людина. Я точно знаю, що хоча б раз, але кожен із нас завдавав образи іншим, навіть не  замислюючись над цим.

 (Діти висловлюють свої відповіді на запитання: «Чи можна зважити наші слова?».«Чи можна словом чинити насилля?». Насправді слова, із якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна підняти людині настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими — засмутити, образити, принизити і навіть «убити».)

Гра «Вітер дме для тих, хто…»

Мета: активізувати учасників, підготувати їх до виконання наступних вправ

Тренер пропонує учасникам помінятися місцями з тими учасниками, з ким співпали умови «Вітер дме для тих, хто…..

  1. У кого гарний настрій,
  2. У кого у вухах сережки,
  3. У кого карі очі,
  4. У кого оптимістичний характер,
  5. У кого наступного місяця Д/н,
  6. Хто любить співати,
  7. У кого є бажання працювати в нашій групі далі?

Вправа тиск руки

Мета: довести учасникам, що тиск та насильство важко вистоїти

 

Міні-лекція «Що таке насильство?»
 

НАСИЛЬСТВО - це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права й свободи людини, наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду.
Види насильства:

  • Фізичне (штовхaння, побиття, жбyрляння різними предметами, спроба вбивства).
  • Психологічне (стеження, погрози, залякування, шантаж, приниження, ігнорування).
  • Сексуальне (сексуальні домагання, образи, зґвалтування).
  • Економічне (фінансовий контроль, обмеження, заборона працювати і вчитися, свідоме руйнування та пошкодження майна).
  • Сімейне (умисний фізичний, сексуальний, психологічний чи економічний вплив, примус з боку одного члена сім'ї у відношенні до іншого з метою контролю, залякування).

Фактори, що сприяють насильству:

  • Стрес (безробіття, незадоволеність роботою, перенапруження на роботі, а також нереальні очікування від партнера);
  • Труднощі в спілкуванніруднощі у вираженні своїх думок, почуттів і бажань,коли важко вислухати співрозмовника і розповідати самому. Частіше це відноситься до чоловіків, вони  відчувають що неможуть пояснити свою думку інакше, ніж за допомогою рук);
  • Низькa самооцінка (почуття приниження і безпорадності. Насильство створює на мить ілюзію компенсації слабкості)
  • Бажання домінувати (цей фактор може впливати на чоловіків, коли жінка успішніша за свого чоловіка, йому здається, що   він не виконує домінантної ролі і відчуває ситуацію, як загрозу його мужності. Він намагається компенсувати почуття приниження і безпорадності насильством).
  • Власний негативний досвід (у багатьох дослідженнях підкреслюють, що жорстокість  властива людям, які виросли в сім'ї, в якій насильство було в порядку речей. Навіть якщо чоловік розуміє, що це неправильно, він не здатний знайти діючу альтернативу для вирішення складних ситуацій)

 

  •        Психічні розлади та високий рівень агресії ( невміння контролювати себе)
  •             Вживання алкоголю, наркотичних речовин ( часто вважається, що причиною насильства є зловживання алкоголем, наркотиками, це не так. Швидше, вживання алкоголю стирає бар'єри і таким чином знижує мотивацію контролювати поведінку. Деякі чоловіки зізнаються, що вживали спиртне саме для того, щоб було легше вдарити. Хоча зловживання алкоголем не є причиною насильства, воно дуже часто використовується як виправдання йому («я ж не розумів, що роблю»).
  • Вправа « Визнач вид насильства»

Ціль: активізація та закріплення теоретичного матеріалу.

Інструкція: на дошці написані види насилля. Кожному учню роздається стікер, на котрому надруковані тези, а саме :побиття; приниження особи, брудні лайки, образи; примус до сексуальних дій; тілесні ушкодження; повне вилучення або обмеження коштів; спроба задушення; проституція; втягнення дітей до вживання алкоголю та наркотиків; обмеження свободи дій; використання зброї; жебракування). Учень має визначити вид насилля та приклеїти стікер.

  • Вправа "Всі ми однакові, всі ми різні"

1.Дайте кожному учаснику по аркушу паперу.

2.Інструкция учасникам:

тримайте листок за два верхніх кута прямо перед собою; закрийте очі;

уважно слухати те, що говорить тренер; робіть те, що говорить тренер, з закритими очима.

3.Завдання:

складіть листок вдвічі і відірвіть лівий нижній кут;

зігніть листок ще раз вдвічі і відірвіть лівий нижній кут;

ще раз зігніть листочок вдвічі і відірвіть лівий нижній кут.

4. Тепер розгорніть листки.

5.У всіх однакові листки?

Чим відрізняються листки?

У чому листки схожі?

Так і кожен з нас: однакові ми у тому, що ми люди, діти, дві руки, дві ноги, голова тощо. Водночас ми всі дуже різні, у кожного з нас свій погляд на життя, свої цілі і потреби у цьому житті. А кожен, хто намагається чи чинить насильство, прагне підлаштувати світ і людей під себе, щоб йому було зручно жити.

Відео «Стоп булінг»

Учитель. Лють, жорстокість, злість – руйнують нервову систему людини. Так, у будь-якій  конфліктній ситуації агресор завдає шкоди не тільки жертві, а й собі. Він не хоче відповідати за свої вчинки, тим самим руйнує  своє здоров’я.

  • Вправа  Коло ідей «Як зупинити насильство».
  • Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.
  • Говори спокійно і впевнено.
  • Дай агресору можливість зупинитися.
  • Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
  • Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.
  • Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва

Вправа « Я проти насилля»

Ціль: відреагування на проблему, зняття напруги, сприяє зближенню учасників групи.

Інструкція: на ватмані необхідно зробити груповий малюнок, який характеризує негативне відношення до проблеми насилля. Кожен має обвести маркером свою долонь і написати всередині текст на свій розсуд, який змусить замислитися над проблемою і не боятися говорити про неї (наприклад: «я проти насилля», « не будь жертвою, не мовчи», « скажи насильству – НІ» , « звернись за допомогою»). Цей плакат вивісити в коридорі школі, стіни будуть поповнюватись малюнками від інших класів.

Було б  набагато краще, якби люди замість булінгу, робили хороші речі один для одного

Відео «Про почуття і співчуття»

Рефлексія

– для мене було важливим і цікавим…

– з цього питання я отримав конкретну рекомендацію…

 мені було важко (мені не сподобалось)…

 – моя оцінка психологічної атмосфери…

– для мене було недостатньо…

— Що б ви хотіли побажати одне одному?

C:\Users\Gerard\Desktop\фото урок\IMG_20191209_151513.jpg

C:\Users\Gerard\Desktop\фото урок\IMG_20191209_152117.jpg

C:\Users\Gerard\Desktop\фото урок\IMG_20191209_154028.jpg

C:\Users\Gerard\Desktop\фото урок\IMG_20191209_154003.jpg

C:\Users\Gerard\Desktop\фото урок\IMG_20191209_160217.jpg

 

docx
Додав(-ла)
Микитюк Надiя
Додано
26 січня 2020
Переглядів
4027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку