STEM- урок з «Природознавства» та «Я у світі» 4 - В клас
Смаглюк Наталія Василівна
КЗОССЗШ № 142 ДМР
4 - В кл.
Тема уроку: «Яблуко на карті світу»
Очікувані результати: - вивчити географічні назви, пов’язані з яблуком, (природознавство); створити карту «Яблуко на карті світу» (природознавство), самостійно здобувати знання і презентувати результати роботи ( наука ), повторити назви країн ( я у світі ), дізнатися назви сортів яблук, що вирощують в Україні, повторити одиниці вимірювання часу ( століття, роки ) (математика ), дізнатися назви творів мистецтва, пов’язаних з яблуком ( картини, пам’ятники ) ( образотворче мистецтво ).
Форми роботи: робота в парах, колективна робота
Інновації: STEM- технологія.
Обладнання: карта світу, картки, науковий матеріал, презентація, фольга, фломастери, стовбур дерева, кольорові стрічки.
Регламент уроку: 1. Вступна частина ( до 4 хв )
2. Основна частина ( до 30 хв )
3. Заключна частина ( до 6 хв )
Хід уроку
І. Організація пізнавальної діяльності учнів
Вступна частина.
1. Прийом «Обговорення у загальному колі».
- Діти, перед вами карта півкуль, з яким фруктом нашої місцевості по формі вона схожа?
- А якщо його розрізати навпіл? …. На що схоже ( на карту півкуль )
- Чи є такі об’єкти, які заслуговують на те, щоб, їх нанести на карту світу?
2. Повідомлення теми уроку.
Отже, тема уроку « Яблуко на карті світу». Слайд 1.
- Давайте зараз проведемо дослідження і доведемо, що дійсно є такі місця, які варто позначити на карті світу.
3. « Об’єднання в пари» . Слайд 2.
Інструкція
1. Знайти і прочитати необхідний науковий текст
2. Знайти інформацію, що розкриває проблемне питання
3. Вибрати опорні ( головні ) слова
4. Записати на «яблучку» коротке повідомлення ( 1 – 2 речення )
5. Нанести на карту номер проблемного питання ( наприклад № 1, № 5…. )
6. Внизу карти позначити умовною позначкою, тобто «яблучком».
ІІ. Основна частина. ( до 30 хв )
1. Вибір спікером проблемного питання. ( Учні підходять до вчителя і самостійно із кошика обирають собі проблемне питання від 1 до 8)
Перелік запитань:
1. Де батьківщина яблука ?
2.У якій країні найбільше вирощують яблук?
3. Яблуко в географічних назвах.
4. Яка корпорація має символ «яблуко»?
5. Поширення у світі.
6. В яких країнах є пам’ятники яблуку?
7. Свято яблука в Україні.
8. Українське яблуко Симиренка.
2. Фізкультхвилинка.
3.Робота з джерелом інформації (текст )
(Учні читають текст, знаходять потрібну інформацію за опорними словами, складають декілька речень і заносять їх на «яблучко». Після цього наносять відповідний № на карту світу, а внизу карти залишають умовні позначення. Вчитель слідкує за роботою дітей, допомагаючи тим, хто потребує допомоги ).
4.Презентація учнями відповідей на проблемні питання.
( Діти по черзі презентують свою роботу, а всі слухають і запам’ятовують нову для себе інформацію. Один із пари читає запитання, а другий відповідає ).
5. Візуалізація знань.
Презентація « Фотомандрівка» по позначених місцях на карті світу. Слайд 3.
Закріплення. Гра «Яблучко на згадку »
( Вчитель пропонує учням витягти із кошика яблучко і за її номером пригадати інформацію, засвоєну ними на уроці, користуючись картою світу і умовними позначками ).
ІІІ. Рефлексія. Самоперевірка.
1.Вправа «Незакінчене речення». Слайд 4.
1. Батьківщиною яблука є ………………..
2. Найбільше яблук вирощують у ……………….
3. Найбільше розповсюдження сортів яблук у ……………..
4. Символ яблука має корпорація …………………
5. Картина Катерини Білокур називається …………………….
6. Пам’ятники яблуку встановлено ....................................
7. Свято яблука в Україні називається ……………………..
8. Яблуко Антонівку завезли в Українну із………… в ……..столітті.
( Після самоперевірки вчитель запитує: «Хто правильно дав відповідь на 2/3 з 8 запитань?»)
- Діти, а чи, дійсно, заслуговує яблуко на пам’ятник? ( Відповіді учнів )
2. Конструювання моделей із фольги пам’ятника яблуку за особистим дизайном. ( учні виготовляють із фольги яблучко і вішають на «стовбурове дерево»)
3. Обговорення в колі досягнення очікуваних результатів.
(Діти стають в коло , у одного в руках яблуко, він передає наступному і всі промовляють, передаючи один одному,
Покотилось яблучко,
Та й по колу пішло.
І для себе відповідь
У дітей знайшло.
Вийшло яблуко гулять,
Щоб дітей всіх привітать,
І Оленку і Степанка,
Маргариту і Іванка
І Матвія і Орисю
Стоп, кругленьке, зупинися!