Розробка уроку на тему «ЩО В МУЗИЦІ ЗВУЧИТЬ?»

Про матеріал
Мета: ♦ навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музич¬ної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйняття; ♦ розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння завдяки музиці відчувати красу навколишнього світу, неповторність кожного з представників живої природи; ♦ виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.
Перегляд файлу

Урок № 31. ЩО В МУЗИЦІ ЗВУЧИТЬ?

Мета:

 навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музич­ної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; про­довжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйняття;

 розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння завдяки музиці відчувати красу навколишнього світу, неповторність кожного з представників живої природи;

 виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.

Музичний матеріал: К. Сен-Санс «Лебідь», «Слон»; М. Лисенко «Пісня Лисички» (з опе­ри «Коза-Дереза»); А. Філіпенко «Зацвіла в долині»; українська народна пісня-гра «Іди, іди, дощику».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; малюнки — ілюстрації до музичних творів та пі­сень; зображення слона, лебедя та лисички; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: дитячі музичні інструменти; комп’ютер,  фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Лебідь» К. Сен-Санса).

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку

 Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Які настрої може виражати музика?

 Пригадайте, які музичні твори допомогли нам побачити природу.

 Які засоби музичної виразності ви пам’ятаєте?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Нас об’єднує вірний друг — музика. Вона може багато про що розповісти, підказати, розрадити, заспокоїти, адже в неї багато помічни­ків: пісні й танці, оркестри і солісти, композитори та виконавці. Ми вже знає­мо, що музика може намалювати природу, передати настрій людини і навіть... оживити картину.

Чи хотіли б ви почути і побачити ці картини?

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

4.1. Слухання музики

Учитель. На дошці — малюнки тварин, але ми їх ще не бачимо. (Малюн­ки обернені зворотним боком.) Зараз прозвучить музика, ви її уважно послу­хайте та відгадайте, про кого йшлося в ній, а малюнки допоможуть дізнатися, чи правильно ми відповіли. Послухайте першу музичну загадку та скажіть, хто змальований у цьому творі?

Слухання твору «Слон» К. Сен-Санса

 Якими звуками — низькими чи високими — змальовано образ тварини?

 Як звучала музика: легко чи важко, швидко чи повільно?

А тепер погляньмо на малюнок! (Перегорнути малюнок.) Хто це? Так, слон — важкий, неповороткий, дуже великий. Тому музика, що його зобра­зила, важка, повільна, виконана на інструменті з низьким звучанням — кон­трабасі.

 Чи підказала вам музика, що робить слон?

Послухайте ще раз та намалюйте рухами рук музику слона.

Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням

Ви відчули, що спочатку слон нібито важко крокує, а потім починає танцю­вати.

Складіть до цього твору коротеньке оповідання.

Учні складють коротенькі оповідання за прослуханою п’єсою К. Сен- Санса «Слон». Учитель заслуховує оповідання 2—3 учнів.

А ось і друга музична загадка.

Цей твір розповість вам про іншого представника живої природи.

А ось про кого — ви здогадаєтеся, почувши його музику!

Слухання «Лебідь» К. Сен-Санса

 Як звучить музика? Оберіть потрібні слова: спокійно, тихо, м’яко, ніжно, радісно, грайливо. (Робота у зошитах, с. 38-39.)

Погляньмо на малюнок! (Перегорнути малюнок.) Який чудовий птах!

Це — величний лебідь, з довгою гордою шиєю, білосніжним пір’ям. Він ти­хо погойдується на маленьких хвилях, дозволяє нам милуватися його казко­вою красою.

Ці дві п’єси так і називаються — «Слон» та «Лебідь». Написав їх французь­кий композитор Каміль Сен-Санс.

4.2. Вокально-хорова робота Розучування поспівки «Іди, іди, дощику»

(українська народна пісня-гра)

Учитель. Чи любите ви казки? Я знаю, що так. У багатьох казках дійо­вою особою є лисичка.

 Пригадайте казки, у яких однією з дійових осіб була лисичка.

 Які риси характеру має лисичка?

Ви, мабуть, здогадалися, що на третьому малюнку ми побачимо лисичку. Але яку? Послухайте «Пісню Лисички» М. Лисенка.

 Якою, на вашу думку, буде зображена лисичка на малюнку?

Слухання твору «Пісня Лисички» М. Лисенка

 Який характер Лисички бачимо у пісні?

 Яким є настрій музики пісні?

 Якою ви намалювали б Лисичку?

Погляньте, яка вона охайна, весела! (Перегорнути малюнок.) А яка трудів­ниця! Дуже гарна лисичка!

Розучування твору «Пісня Лисички» М. Лисенка, робота над текстом, дикцією, чистотою інтонації (робота у зошитах, с. 38)

Повторення пісні «Зацвіла в долині» А. Філіпенка

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Сьогодні на уроці до нашої музичної скарбнички ми додали три музичних портрети різних тварин.

 Які картини ми побачили на уроці?

 Як музика зображувала слона та лебедя?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Лебідь» Е. Сен-Санса).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку