Як підвищити цікавість до точних наук?
Диференціюй.
Всі здобувачі освіти в закладах загальної середньої освіти мають різні здібності до вивчення точних наук, зокрема математики. При підготовці до проведення уроку в будь-якому форматі вчитель повинен враховувати цю деталь. Диференційоване навчання має значні переваги в досягненні цілей навчання в порівнянні з виконанням однакових завдань усіма учнями. На кожному занятті потрібно планувати окремі завдання для обдарованих дітей, які швидко опановують навчальний матеріал і завдання для тих, кому математика дається важко.
Виходь за межі підручника.
Основою проведення стандартного уроку є робота з підручником. Під час дистанційного навчання ефективність такого методу дуже знижується, бо учні знаходять в інтернеті розв’язки завдань з нього і замість того, щоб намагатися виконати самостійно, переписують механічно і бездумно. Тобто продуктивність дуже знижується. Тому потрібно, крім роботи з підручником, надавати завдання, які не представлені в підручнику, в ідеалі – створені самостійно.
Пиши.
Під час проведення онлайн-уроків з математики за допомогою додатків Google meet та Zoom при подачі нового матеріалу доцільно користуватись онлайн-дошками, де можна писати, малювати та вставляти картинки (графіків, геометричних фігур). Перевагою подачі матеріалу за допомогою записів на онлайн дошці перед використанням презентацій є те, що на невдало вибраній презентації на слайді є нагромадження матеріалу і дитині важко зорієнтуватись, що за чим і звідки взялась та чи інша інформація.
Тренуй.
Головною умовою грунтовного засвоєння знань є постійне повторення та відточення обчислювальних навичок. Перед розв’язуванням задач з компетентністним підходом та творчих завдань, проектних, пошукових методів потрібно розв’язати достатню кількість завдань на відтворення елементарних знань та вмінь з відповідної теми. Адже якщо в дитини не сформоване вміння, наприклад, розв’язувати лінійні рівняння та рівняння, які зводяться до лінійних, то йому важко буде розв’язувати практичні задачі на складання рівнянь.
Дай час.
Давайте час подумати над завданням. Багато вчителів вимагають від своїх учнів миттєвої відповіді на задані питання або поставлені завдання. Більшість дітей панікує і не може зосередитись на розв’язку або відповіді, навіть якщо вони досконало знають матеріал. Декілька хвилин на роздуми допоможуть учням справитись з хвилюванням та знайти правильний хід рішення проблеми. Ця маленька деталь в навчанні сприяє збільшенню кількості ситуацій успіху.
Розрізняй.
Всі діти різні за темпераментом, складом характеру. Інтровертам, флегматикам комфортніше самостійно шукати шляхи вирішення навчальних задач, показувати свої знання під час написання самостійних робіт, виконання тестів. Сангвініки або екстраверти більш продуктивно працюють біля дошки, в групах, з учителем.
Створи веселку.
В представленні графічної інформації (геометрія, графіки функцій тощо) користуйтесь різними кольорами для виокремлення елементів для кращого візуального сприйняття. Наприклад в розв’язуванні задачі на знаходження елементів трапеції можна зафарбувати іншими кольорами трикутники, які виокремлюються в трапеції для знаходження невідомих елементів, або при вивченні додатних і від’ємних значень функції виділяйте червоним кольором додатні частини графіка, а синім – від’ємні.
Тестуй.
Теоретичний матеріал, особливо в геометрії гарно запам’ятовується під час виконання тестів, які можна пройти необмежену кількість разів. Можна поставити задачу виконувати тести доти, доки не буде максимальна оцінка.
Запам’ятовування матеріалу в цьому випадку має високий відсоток успіху.