Як правильно говорити з дитиною?

Про матеріал
Як допомогти дитині заговорити? Якої стратегії повинні дотримуватися батьки.Як розмовляти з дитиною, що ше не говорить.
Перегляд файлу

Рекомендації для батьків

Як правильно говорити з дитиною?

 

      Спілкування з дитиною, що не розмовляє або тільки починає говорити   має ряд особливостей. Батьки повинні мати уявлення про ці особливості, щоб правильно вибудовувати відносини з дитиною і допомагати, а не заважати розвитку його мови.

• ЗАОХОЧУЙТЕ бажання дитини говорити всіма доступними засобами. Перший засіб - це побудова правильної розмови з малюком. Розмовляйте з дитиною повільно і чітко, виділяючи голосом те слово, яке ви хочете, щоб він запам'ятав. Повільна мова дорослого дає можливість дитині «переробити» почуте.

• Говоріть з дитиною про конкретні речі - поки тільки про те, що він бачить і чує в даний момент, що відбувається «тут і зараз». Говоріть досить голосно, щоб дитина без зусилля чула вашу мову і їй не доводилося спеціально прислухатися.

• Слідкуйте за правильністю своєї вимови - дитина повинна отримувати тільки зразки правильного мовлення.

• Грайте в «розмову по черзі» - встановіть з дитиною контакт очима, посміхайтеся їй і намагайтеся повторити сказане їю, а якщо її висловлювання здається вам складним для відтворення, можна використовувати реакцію подиву ( «Правда? Невже?»), Як ніби звуки, які вимовляє дитина, мають для вас велике значення.

• Слідкуйте за напрямком погляду дитини і говоріть про предмет, на який він дивиться. Як можна раніше навчіть малюка показувати пальчиком предмет, який його зацікавив, а самі називайте цей предмет. Називати намагайтеся не тільки предмети, а й дії, які здійснює дитина, наприклад: «Сашко їсть кашу! Ам! Смачна каша! »,« Як Мишко голосно тупотить! Топ-топ! »тощо. Таким чином ви сприяєте зростанню словникового запасу дитини.

• Використовуйте прийом доповнення та розвитку думки - коли дитина починає говорити окремими словами, обов'язково доповнюйте сказане. «Бака! »- скаже дитина, вказуючи на собаку, а ви домовляйте за нього, перетворюючи сказане в пропозицію:« Так, це собака. Собака говорить: Гав! »

• Також підкріплюйте сказане дитиною слово діями. «Кі», - скаже дитина, вказуючи на кубики, а ви тут же запропонуйте побудувати разом вежу з кубиків, озвучуючи те, що відбувається: «Так, це кубики. Давай побудуємо вежу з кубиків! Яка висока вежа вийшла! Ба-бах! Зламалася вежа ».

• Вживайте в мові питання «Що це?» ( «Хто це?») - спочатку самі питайте «Що це?» Або «Хто це?», Спонукаючи дитину відповісти на питання, вживши знайоме для нього слово. В майбутньому спонукайте дитину ставити це питання.

• Не перевантажуйте дитину надто складними словами і фразами. У гонитві за збагаченням його мови не забувайте про те, що говорити з дітьми потрібно на доступному для них рівні. Батькам необхідно враховувати рівень розвитку мови своєї дитини і звертатися до нього з адекватними проханнями: що-небудь повторити або сказати. Наприклад, якщо дитина тільки почала опановувати словник і прості граматичні категорії, батьки, звертаючись до нього з питанням, не повинні вимагати від нього розгорнутої відповіді з хорошим граматичним оформленням.

• Звертаючись до дитини, завжди говорите йому «ти»; якщо ви говорите про себе, то говорите «я». Наприклад: «Я принесла тобі м'яч. Ти будеш грати в м'яч? », Замість« Мама принесла Сашкові м'яч. Сашко буде грати в м'яч? ».

• Під час гри в ході словесного коментаря говорите з задоволенням, як би смакуючи слова. Дитина обов'язково відчує ваше позитивне ставлення до мови і «заразиться» позитивними емоціями.

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
26 січня 2019
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку