Як прокидаються рослини? Аплікація з різних матеріалів ”Вербові котики”

Про матеріал
Конспект уроку з предмету Дизайн і технології (1 клас) на тему "Як прокидаються рослини? Аплікація з різних матеріалів ”Вербові котики”
Перегляд файлу

Тема уроку: Як прокидаються рослини? Аплікація з різних матеріалів ”Вербові котики”

Проблемна підтема. Чому два різних предмета називають одним словом?

Мета: вчити працювати з різними матеріалами, продовжувати вдосконалювати навички правильної підготовки робочого місця до роботи,  розвивати творчість, критичне мислення, моторику дрібних м'язів кистей рук, безпечні прийоми роботи з інструментами,  виховувати охайність, розвивати естетичний смак, творчість

Очікувані результати:

  • прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати
  • виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих
  • демонструє іншим результати власної діяльності
  • з допомогою дорослих та самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами
  • впізнає рослини за зовнішніми ознаками,
  • класифікує рослини за групами, 
  • виконує прийоми виготовлення аплікацій з різних матеріалів,
  • безпечно користується інструментами.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто молодці.

- Погляньте на парти. Чи все у вас готове до уроку?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда:

- Діти, сьогодні мені наснився дивний сон. Снилася мені дівчина – красуня. Весела, співуча, гомінка. Хто ж вона?

Зелені шати одягла

І гордо по землі ступа.

Вона чарівна й запашна

Це мила серцю всім …(весна)

2. Робота з малюнком

     - Розгляньте малюнок. У вигляді якої пори року зображена дівчина? Чому ви так думаєте? Що робить дівчина?

C:\Users\user\Downloads\002 (1).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     - Дійсно, весна чудова пора року. Адже все навколо оживає. Починають цвісти квіти, на деревах з’являються перші листочки.

 

3. Робота над загадками

Зацвітають навесні
Білі квіти лісові.
Їх не варто, друже, рвати.
Слід ці квітки охороняти.
 

Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний.


Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину.
 

C:\Users\user\Downloads\завантаження (1).jpgC:\Users\user\Downloads\547-8797680-1.jpgC:\Users\user\Downloads\завантаження.jpg 

 

 

 

 

 

 

     - Давайте подумаємо, яке дерево першим розцвітає навесні?

C:\Users\user\Downloads\images.jpgЛиш весна привітна

У гостях з’явилась

На гіллі тендітнім

Котики розсілись.

Котики пухнасті,

Котики маленькі,

Жовті, мов курчата,

Як вата, м’якенькі.

Рано нас вітати

В котиків є звичка.

Знають всі малята –

Це цвіте – …

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

     - На уроці ми сьогодні дізнаємося,чому вербові квіточки називаються котиками і виготовимо аплікацію, використовуючи різні матеріали

 

ІV. Основна частина

1. Слухання казки

     - А чи знаєте ви, вербові котики так називаються? Послухайте, що про це говориться у казці.

Вербові котики

     Пригріло ласкаве сонечко, розтопило снігову ковдру. Стала весна будити землю від довгого зимового сну: мовляв, прокидайся, годі спати! Допомагають їй жовтогруді синички. Вони деревця облетять, і ті, почувши їхнє радісне “цінь-цінь!”, сонно потягнуться, розправлять гілки й нумо між собою тихенько й весело гомоніти про те, що кому взимку наснилося та хто яке весняне вбрання готує.

     Лише вербичка стоїть похнюплена. Скоро всі дерева заквітчаються кольоровим цвітом, а у неї квіточок нема, бо такою вродилася. “Невже так і стоятиму з голим гіллям аж до літа?” – журиться верба. Посумувала трохи, подумала та й надумала просити цвіту в інших дерев.

– Сестричко, – звернулася, благаючи, до вишні, – поділися зі мною своїм цвітом.

– Як усім роздаватиму, то що мені залишиться?! – відрізала вишня.

     Не вгаває верба, просить бузок, що росте поблизу:

– Братику, може у тебе знайдеться хоч кілька квіточок для мене?

– Я б дав, мені не жалко, але мої важкі суцвіття вмить поламають твої тоненькі гілочки! – відказав бузок вербі.

     З таким же проханням звернулася вербичка до дикої груші, але вона у відповідь засміялася і каже: “Де отаке бачили, щоб на вербі груші родили?!”

C:\Users\user\Downloads\vesna04.jpgЖодне дерево чи кущ не дав вербичці бодай квіточку, тому ще дужче засумувала вона. Коли це з сусідського двору вигулькнув великий сірий кіт Мурко і пішов повагом поміж дерев. Поточив кігті об стару яблуньку, не зважаючи на її обурення, та й усівся вмиватись під вербою. Почувши її важке зітхання, питається:

– Чого це ти сумуєш?

– Бо квіточок не маю. Доведеться цілу весну стояти сірою і некрасивою.

– Теж мені лихо! Ось у мене дійсно біда – не рівня твоїй! Морози минули, а я ніяк зимової шерсті не позбудуся, хоч і так і сяк її вичісую. Дивись, як позбивалася клубками й висить! А мені дуже душно, бо сонце пригріває…

     Стало шкода вербиченці кошлатого Мурка. Нахилила вона гілля і взялася чесати, мов гребенем, його шерсть. А кіт муркоче, ластиться, вигинає спинку, щоб побільше шерсті на вербовому гіллі залишалося. Небагато часу минуло, і перетворився Мурко на справжнього красеня, бо гладенька шерсть його на сонці аж вилискує.

– Вербо, ти тільки глянь на себе! Ти ж цвітеш! – раптом вигукнув кіт.

     Нахилилося вона над струмка, що протікав якраз повз її коріння, і (о диво!) не впізнала себе: на її гілках було безліч маленьких пухнастих кульок, що нагадували малесеньких-премалесеньких котиків.

– Оце тобі, вербочко, за твою доброту подарунок від Мурка і від мене, – шепнула весна, ніжно дмухнула на деревце теплом і майнула далі.

     Відтоді щовесни верба першою з-поміж дерев рясно зацвітає гарненькими котиками.

https://razom.media/wp-content/uploads/2018/04/283747.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 2. Поміркуйте:

C:\Users\555\Downloads\кіт та вербові котики.png     Чому поєднані дві картинки ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3. Порівняйте: 

D:\катя\лара\Школа\1 клас НОВА ШКОЛА\домашнее задание\вербові котики\презентації\Венна.png     - За діаграмою порівняйте котика з вербовими котиками. Визначте, за якою ознакою вони однаково називаються.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Фізкультхвилинка

Задивились котики

На вербові котики.

Раз,два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов їм спочивать.

Відпочине ї наш клас

Всі піднесли руки - раз

Два – присіли, руки вниз,

На сусіда подживись.

Раз – і вгору,

Два – і вниз,

На сусіда не дивись.

Ще присіли, піднялись,

Головою похитали

Й працювати знов почали.

5. Розгляд аплікації

     - Розгляньте зразок

gotovii_virib.jpg (127.22 Kb) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


6. Встановлення послідовність виконання аплікації.

     - Які матеріали використаємо для аплікації?

     - Поміркуйте, у якому порядку ми будемо виконувати роботу?

 

Аплікація вербові гілочки, вербові котики 2Аплікація вербові гілочки, вербові котики 3 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аплікація вербові гілочки, вербові котики 4gotovii_virib.jpg (127.22 Kb) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Повторення правил поведінки з ножицями

     - Перш ніж розпочати нашу роботу давайте згадаємо правила поведінки з ножицями на уроках трудового навчання.

     - Ваше завдання з’єднати малюнки, перегорнути і прочитати правила безпечної поведінки під час роботи з ножицями.

При роботі слідкуй       за пальцями лівої руки.

Передавай ножиці у      закритому вигляді кільцями вперед.

Використовуй ножиці               тільки за призначенням.

Закінчив роботу-поклади     закриті ножиці на місце.

 

 

V. Самостійна робота дітей

 

VІ. Виставка представлення та оцінювання власних робіт

 

VІІ. Підсумок уроку. рефлексія

     - Над чим працювали сьогодні на уроці?

     - Що нового дізналися?

     - Що сподобалося найбільше?

 

Виконала Старовойт Лариса Євгенівна

вчитель початкових класів

Здолбунівський ліцей № 3

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку